وزیر آموزش و پرورش در دیدار با رئیس اندیشگاه تجربه نگاری انقلاب اسلامی:

در تجربه‌نگاری‌ها به همه اجزای زیست‌بوم نظام تعلیم و تربیت توجه شود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر این‌که یکی از آفت‌ها؛ بی‌توجهی و بی‌اعتنایی به گنجینه دانش و تجربیات مدیران پیشین است، تصریح کرد: برنامه‌های سازنده مدیران باید ثبت و دنبال شود.

کد مطلب: ۱۵۳۹۶۹۹
لینک کوتاه کپی شد
در تجربه‌نگاری‌ها به همه اجزای زیست‌بوم نظام تعلیم و تربیت توجه شود

علیرضا کاظمی، وزیرآموزش و پرورش، پیش از ظهر امروز دوشنبه، پانزدهم بهمن ماه در دیدار با سردار نوریان، رئیس اندیشگاه تجربه نگاری انقلاب اسلامی که در محل وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، پس از استماع گزارشی درباره تجربه نگاری از افراد شاخص، بیان کرد: باید در تجربه نگاری و ایده پردازی‌ها، همه اجزای زیست بوم نظام تعلیم و تربیت دیده شود. زیرا دانش و تجربیات ارزنده و کاربردی مدیران پیشین، چون گنجی برای مدیران آینده محسوب می شود.

وی با تأکید بر این‌که یکی از آفت‌ها؛ بی‌توجهی و بی‌اعتنایی به گنجینه دانش و تجربیات مدیران پیشین است، تصریح کرد: برنامه‌های سازنده مدیران باید ثبت و دنبال شود. نباید دیواره‌های نیمه‌کاره بسیاری را ایجاد و سپس رها کنیم. بلکه باید در مسیر درست، سازنده و اثرگذار مدیران پیشین، خِشت روی خِشت گذاشته و تکمیل کننده باشیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: برای رشد و توسعه یک نهاد باید رویه‌های اثربخش تداوم یابد و از مسیرهای خطا پرهیز و به برنامه‌های خوب بها داده شود.

وی با اشاره به این‌که آموزش و پرورش از فقدان سیاست های اصولی رنج می برد، گفت: فقدان سیاست های علمی، پژوهشی و پایدار یکی از چالش های نظام تعلیم و تربیت است. به عنوان مثال؛ درخصوص تأثیر قطعی معدل کنکور با وجود آن‌که به عنوان یک معلم ۳۲ سال خدمت کرده و درد آشنا هستم، در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی بارها اعلام کردم که تأثیر قطعی معدل در چندپایه، موجب بهم ریختگی‌های جسمی و روانی دانش‌آموزان و حتی اولیای آنها می‌شود و بنای نظام تعلیم و تربیت آموزش و مهارت آموزی دانش‌آموزان برای یک زندگی متعالی است نه سرخوردگی دانش آموزان به دلیل فشارها و استرس‌های روانی کنکور. 

در ادامه این جلسه، سردار نوریان پیشنهادهایی جهت تشکیل یک کارگروه تخصصی و تجربه‌نگاری مدیران نظام تعلیم و تربیت مطرح کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار