رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در جلسه غیرحضوری با معاونان سوادآموزی استانها مطرح کرد؛
تقویت فرهنگ مقاومت و نوعدوستی در میان دانشآموزان با اجرای پویش ملی بر مدار مقاومت
تهران (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بحثوبررسی پیرامون "پویش ملی بر مدارمقاومت" از مشکلات، چالشها و همچنین اهداف و برنامههای آتی نهضت سوادآموزی سخن گفت.
عبدالرضا فولادوند در جلسه غیرحضوری با معاونان سوادآموزی استانها ضمن تبریک ماه مبارک رجب و قدردانی از زحمات تلاشگران عرصه دانایی، به بحثوبررسی پیرامون "پویش ملی بر مدار مقاومت" پرداخت و سپس از مشکلات، چالشها و همچنین اهداف و برنامههای آتی نهضت سوادآموزی سخن گفت.
عبدالرضا فولادوند ضمن عرض خیرمقدم به مشاور مقام عالی وزارت و دبیر قرارگاه عدالت تربیتی، بهخاطر حضور در جلسه، به اهم فعالیتهای انجام شده در راستای کمک به دانشآموزان مظلوم غزه و لبنان پرداخت.
معاون وزیر آموزش و پرورش به فلسفه وجودی انسانها در این دنیا اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف ما جمعآوری توشه برای روز آخرت است و میدانید کمک به دیگران، بهویژه کسانی که در شرایط سخت قرار دارند، از بهترین نوع توشههاست.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به سخن وزیر آموزشوپرورش افزود: یکی از محورهای مهم پویش ملی بر مدار مقاومت، روشنگری درباره جنایات رژیم صهیونیستی و حامیان آن است. در دنیایی که امپراتوری رسانهای غرب با تولید اخبار جعلی و تحریف حقایق تلاش میکند چهرهای وارونه از واقعیتهای منطقه ارائه دهد، این پویش نقش مهمی در آگاهیبخشی ایفا میکند.
عبدالرضا فولادوند با بیان شرایط سخت کودکان غزه افزود: یکی از مهمترین اهداف این پویش، حمایت از کودکان و نوجوانان فلسطین و لبنان است که در سایه حملات بیرحمانه رژیم صهیونیستی و مدعیان حقوق بشر، نیازمند یاری و همبستگی جامعه جهانی هستند در این شرایط یکی از وظایف مهم ما ایجاد فرصتهایی برای دانشآموزان است تا مهارتهای محبت و دوستی را یاد بگیرند. بیاموزند که گاهی بنا به شرایط باید به همنوعانی کمک کرد که هرگز آنها را از نزدیک ندیدهاند.
وی به تأکید وزیر آموزشوپرورش پیرامون اهمیت اجرای این پویش اشاره کرد و گفت: معاونتهای سوادآموزی استانها این موضوع را جدی بگیرند و هم با حضوری فعال در این کار خیر و انساندوستانه مشارکت کنند و سهم خود را در این زمینه انجام دهند و هم به آموزشدهندگان و سوادآموزان و خانوادههای بازمانده از تحصیل نیز اهمیت این امر خطیر را متذکر شوند و به اشاعه این پویش از طریق پوسترها و بنرهای تبلیغاتی بپردازند.
در ادامه این جلسه عبدالرضا فولادوند به تشریح مباحثی پیرامون چالشها و فرصتهای سوادآموزی پرداخت و به اهمیت مسئولیتهای معاونان در قبال آموزشدهندگان و سوادآموزان اشاره کرد و گفت: وزارت آموزشوپرورش متولی تعلیموتربیت است و باید از قوانین و مقررات حمایت کند. در سازمان نهضت سوادآموزی، سوادآموزان نقش ارزندهای دارند از طرفی حمایت از آموزشدهندگان بهعنوان پیشقراولان جبهه بیسوادی نیز باید در چهارچوب قانون انجام شود.
معاونان، مدیران کل و رؤسای گروه حوزه آموزش سازمان در این نشست مجازی حضور یافته و سوالات معاونان سوادآموزی استانها را پاسخ دادند.
ارسال دیدگاه