وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای اداری استان خراسان شمالی:
عدالت در آموزش و پرورش سبب تحقق عدالت در باقی حوزهها خواهد شد
تهران (پانا)- وزیر آموزش و پرورش گفت: عدالت در آموزش و پرورش سبب تحقق عدالت در باقی حوزهها خواهد شد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش علیرضا کاظمی، عصر امروز، پنج شنبه ششم دی ماه در جریان سفر هیات دولت به خراسان شمالی در جلسه شورای اداری استان که به ریاست رئیس جمهور با موضوع نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی با مشارکت مردم برگزار شد با بیان اینکه حمایت ها و هدایت های رییس جمهوری سبب ارتقای نظام تعلیم و تربیت و ایجاد امید در میان معلمان شده است،گفت: من به نمایندگی از جامعه معلمان از شما سپاسگزار هستم.
وی افزود: همه ما خوب میدانیم که مسیر توسعه یک کشور از آموزش و پرورش میگذرد؛ آموزش و پرورش به عنوان دستگاه مولد انسانی میتواند جامعه را در حوزههای مختلف به قلههای رفیع پیشرفت و توسعه برساند.
وی ادامه داد: لذا حسب تاکیدات رییس جمهوری موضوع توسعه عدالت آموزشی و کیفیت بخشی در همه ابعاد نظام تعلیم و تربیت اهمیت دارد و اگر این مهم ایجاد شود در باقی حوزهها نیز عدالت حکمفرما خواهد شد.
کاظمی با تاکید بر اینکه همین نگاه رییس جمهوری سبب برگزاری دهها جلسه با موضوع عدالت در آموزش و پرورش برگزار شده است، گفت: از این رو برای این مهم، نقشه راهی با دو رویکرد توسعه عدالت آموزشی و محرومیت زدایی از فضاهای آموزشی و کیفیت بخشی تدوین شد.
به گفته وی؛ نظام مسائل هر استان در چندین بخش تفکیک و احصا شده و در اختیار استانداران قرار داده شد.
کاظمی افزود: نظام راهبری و نظارت نیز ایجاد شده که دبیرخانه آن در آموزش و پرورش تشکیل شد؛ راهبری در استانها بر عهده استانداران است و اگر قرار باشد این اقدام تبدیل به یک موج تاثیرگذار و ماندگار شود باید فرماندارن، دهیاران و بخشداران این موج را به دل روستاها و مناطق ببرند.
وزیر آموزش و پرورش با ارائه گزارشی از رویکرد فوق در استان خراسان شمالی بیان کرد: ۴۱ پروژه در این استان با مشارکت مردم در حال انجام است. ۴۱ کلاس درس در قالب ۲۱ پروژه به صورت دو کلاسه در حال احداث است.
وی ادامه داد: از دیگر اقدامات، رویکرد ارتقا و توسعه کیفی مدارس دولتی است؛ این اقدام چهار بخش دارد که بخش اول شامل تحول در نظام یاددهی و یادگیری، تحول در چیدمان کلاس درس، تحول در روش های تدریس و توانمندسازی معلمان است. سازوکاری برای این مهم تدوین شده و شبکهای نیز در نظام تعلیم و تربیت ایجاد شده است تا با این دو الگو به توسعه عدالت آموزشی دست پیدا کنیم.
کاظمی با اشاره به اینکه توسعه فضاهای آموزشی با رویکرد محرومیت زدایی دارای سه حلقه اتصال است، گفت: حلقه اول مسئول پروژه، حلقه دوم حامیان و خیرین برای کمک به تامین مصالح، سومین حلقه نهادهای حمایتی هستند که کمک شایانی میتوانند به نظام تعلیم و تربیت داشته باشند.
وزیر آموزش و پرورش افزود: امیدوارم با کمک راهبران اصلی در این پروژه که دهیاران، بخشداران و استانداران هستند بتوانیم تا پایان سال به نتایج رضایت بخشی دست پیدا کنیم.
ارسال دیدگاه