شوراهای تخصصی منطقهای نهضت مدرسهسازی ایران احیا شد
تهران (پانا) - شوراهای تخصصی منطقهای نهضت مدرسهسازی ایران بعد از تعطیلی چندساله، با پیگیری حمیدرضا خانمحمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور احیا شد.
علیرضا راشکی، معاون برنامهریزی و توسعه مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی مدارس در حاشیه بازدید اعضای شورای منطقه ۳ از مدرسه ۱۲ کلاسه خیر مدرسهساز کرمانشاهی «حشمتالله عیوضی» ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: تحلیل و بررسی فنی، اجرایی، اعتباری، قراردادی و جانمایی و... توسط مدیران و متخصصان از اهداف این شورا بوده است.
وی افزود: در اولین روز دور جدید احیای شورای منطقهای سازمان نوسازی مدارس کشور، ۱۰ فضای آموزشی و پرورشی استان کرمانشاه زیر ذرهبین تحلیل و بررسی فنی، اجرایی، اعتباری، قراردادی و جانمایی و... مدیران و متخصصان منطقه ۳ کشور قرار گرفت.
راشکی ادامه داد: شورا میتواند عامل تقویت و کیفیتبخشی فضاهای در حال احداث شود، موضوعات مهمی چون معماری، هویت، عناصر فنی صنعتی محور، مدیریت زمان و هزینه، توجه به اقلیم و دهها مطالب متنوع از این دست در بازدیدهای شورای منطقه ۳ کشور به خوبی مورد توجه و تبادل نظر قرار گرفت. به همین منظور گردهمایی منطقهای با مشارکتهای استانها برنامهریزی شده تا از پروژهها بازدید و ارزیابی دقیق کارشناسی به عمل بیاید.
این مقام مسئول با اشاره به گردهمایی مدیران منطقه سه این سازمان متشکل از هفت استان اصفهان، مرکزی، قم، لرستان، همدان، ایلام و کرمانشاه هدف از این گردهمایی را بررسی و ارزیابی درست و دقیق نقاط قوت و ضعف پروژههای نوسازی و جمعبندی آنها در دبیرخانه برای اصلاح یا توسعه در برنامههای آینده این سازمان عنوان کرد.
معاون برنامهریزی و توسعه مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور درخصوص مشارکت مردم در امر مدرسهسازی، تصریح کرد: خیرین مدرسهساز علیرغم مشکلات و شرایط خاص اقتصادی کشور، مشارکتهای خود را از چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سال ۱۴۰۱ به ۱۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ افزایش دادهاند.
وی به افزایش مشارکت خیرین مدرسهساز در سال ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: در سال جاری تاکنون رقم تعهد خیرین به رقم ۱۲ هزار میلیارد تومان رسیده که جای تقدیر دارد. از جمله برنامههای خوب در راستای این رشد میتوان مشارکت ۲۵۰ تا ۲۶۰ درصدی خیرین و ترغیب آنها برای تکمیل پروژههای در دست ساخت عنوان کرد.
راشکی در پایان یکی از اولویتهای مهم برنامهای سازمان نوسازی مدارس کشور را ارتقای کیفیت و توسعه مدارس در مناطق محروم و همچنین پرتراکم جمعیتی شهرها و روستاها دانست و بیان کرد: رییسجمهور نهضت تحولی توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و پرورشی کشور با رویکرد مشارکت مردممحور را در دستورکار قرار دارد و شخصا پیگیر این مهم است، امیدواریم در این نهضت شاهد اقدامات ماندگاری در سراسر کشور باشیم.
مدیران نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس منطقه سه کشور شامل اصفهان، قم، مرکزی، لرستان، همدان، ایلام، کرمانشاه از ۱۲ پروژه مدرسهسازی شهری و روستای استان کرمانشاه بازدید کردند و آخرین ارزیابیها و بررسی خود را از نحوه ساخت پروژههای این سازمان را به اشتراک گذاشتند.
ارسال دیدگاه