معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:
فعالیت ۲۵۸ مدرسه شبانهروزی عشایری در کشور
اردوی عشایر بازتابی از فرهنگ غنی ایران اسلامی و عدالت آموزشی است
تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۲۵۸ مدرسه شبانهروزی عشایری در کشور فعال است، یادآور شد: حدود ۲۲۰ هزار دانشآموز عشایر در ۷۱۳۰ مدرسه و در ۱۵۳۲ کلاس سیار، نیمهسیار، ثابت و شبانهروزی سراسر کشور مشغول تحصیل هستند.
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضوان حکیمزاده در مراسم افتتاحیه اردوی عشایر دانشآموزان دختر که با حضور علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش در مشهد مقدس برگزار شد، گفت: برگزاری مجدد این اردو مرهون اهتمام ویژه وزیر است. ایشان تأکید بسیار زیادی داشتند که دانشآموزان عشایر جامانده از این اردو در دو سال گذشته نیز بتوانند از سهمیه خود استفاده کنند و برای اولینبار به حرم امام رضا علیهالسلام مشرف شوند.
وی افزود: گرچه برای برگزاری این اردو زمان کافی در اختیار نبود، اما با همکاری همۀ مدیران، معاونان و کارکنان حوزه ستادی و ادارهکل خراسان رضوی، بیستوسومین اردوی عشایری در هر دو بخش پسران و دختران با کیفیت بسیار خوبی برگزار شد که این مهم نشاندهنده توجه ویژه وزارت آموزش و پرورش به امر دانشآموزان عشایر است.
حکیمزاده تنوع فرهنگی و قومیتی ایران را مزیتی منحصر بهفرد دانست و ادامه داد: این اردو بازتابی از فرهنگ غنی ایران اسلامی است که باید از آن در جهت اعتلای بیشتر کشور بهره برد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۲۵۸ مدرسه شبانهروزی عشایری در کشور فعال است، یادآور شد: حدود ۲۲۰ هزار دانشآموز عشایر در ۷۱۳۰ مدرسه و در ۱۵۳۲ کلاس سیار، نیمهسیار، ثابت و شبانهروزی سراسر کشور مشغول تحصیل هستند.
وی با اشاره به اینکه آموزش عشایری مهمترین نماد توجه ویژه نظام جمهوری اسلامی ایران به عدالت آموزشی است، اظهار داشت: اغلب دانشآموزان عشایری قبل از ورود به دوره متوسطه ترک تحصیل میکنند که اگر تعداد مدارس شبانهروزی به ویژه دخترانه افزایش یابد، قطعاً نتایج بسیار مطلوبی دارد و منجر به ادامۀ تحصیل آنان خواهد شد.
حکیمزاده یادآور شد: ایجاد فرصتهای برابر دسترسی به آموزش یکی از اولویتهای وزارت آموزش و پرورش در دور جدید است که وزیر نیز بر این محورِ موردِ تأکید رئیسجمهور، اهتمام ویژهای دارد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بهبود زیرساختهای فضای آموزشی یکی از مصادیق توسعه عدالت آموزشی است که در مورد دانشآموزان عشایر اهمیتی دوچندان دارد، جذب معلم از بین عشایر برای مدارس عشایری را یکی دیگر از برنامههای وزارت آموزش و پرورش برشمرد و اظهار داشت: استخدام معلم از بین خود عشایر، از طرفی حس تعلق خاطر را در دانشآموزان افزایش میدهد و از طرف دیگر سبب ماندگاری بیشتر معلم در مدارس عشایری خواهد شد؛ زیرا این معلمان درک کامل و دقیقی از شرایط محیطی و بومی دارند. پایش مسیر تحصیلی دانشآموزان عشایر و نگاه ویژه به پیشرفت آنان، از دیگر برنامههاست که با کمک مدیران مدارس عشایری محقق خواهد شد. موضوعی که باید در یک فرایند منسجم پیگیری شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: امید است برپایی این اردو آغازی برای ارتباط بیشتر و منسجم دانشآموزان و شبکهسازی دانشآموزان عشایری و همچنین توجه بیشتر به موضوع تعلیم و تربیت عشایر باشد.
ارسال دیدگاه