معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه پویش جهاد علمی؛

تولید محتواهای آموزشی باکیفیت در پویش جهاد علمی با هدف ارتقای کیفیت آموزشی

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه پویش جهاد علمی از تولید محتواهای آموزشی باکیفیت در پویش جهاد علمی با هدف ارتقای کیفیت آموزشی خبر داد.

کد مطلب: ۱۵۱۲۷۳۲
لینک کوتاه کپی شد
تولید محتواهای آموزشی باکیفیت در پویش جهاد علمی با هدف ارتقای کیفیت آموزشی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ سید مصطفی آذرکیش معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه پویش جهاد علمی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در دبیرستان ماندگار البرز تهران حضور یافت. در این آیین که با حضور علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و مسئولان معاونت آموزش متوسطه وزارت و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این طرح و تشکر از مسئولان متبوع و مدیریت دبیرستان ماندگار البرز گفت: طرح پویش جهاد علمی که با همکاری برترین دبیران کشور در دبیرستان ماندگار البرز برگزار می‌گردد، یکی از اقدامات معاونت آموزش متوسطه در توجه به موضوع ارتقا کیفیت آموزشی و تحقق عدالت آموزشی در سطح کشور بویژه در مناطق محروم و کم برخوردار است.

وی افزود: این طرح برای بیش از ۱۲۰۰ دبیرستان شبانه روزی، ۲۲۰ دبیرستان معارف اسلامی، ۱۰۰ مدرسه متشکل از دانش آموز اتباع و دیگر مدارس کشور محتواهای مختلف درسی را با بهترین روش‌های تدریس به شکل برخط و آرشیوی در بستر پیامرسان شاد به دانش آموزان عزیز آموزش می‌دهد.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به موضوع ارتقا کیفیت آموزشی گفت: عوامل مختفی اعم از فضا، نیروی انسانی، تجهیزات و محتوا در ارتقا کیفیت آموزشی موثرند که این پویش بر تولید بهترین محتوای آموزشی اهتمام دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه غنی سازی محیط یادگیری و تنوع بخشی به آن از برنامه‌های معاونت آموزش متوسطه خواهد بود، تصریح کرد: ارتقای کیفیت آموزشی نیازمند یک اهتمام ملی است به نحوی که زمینه ساز اراده جمعی برای   استفاده همه فرزندان ایران اسلامی از ظرفیت‌های موجود برای دسترسی به آموزش باکیفیت باشد.

عضو شورای معاونان آموزش و پرورش گفت: سه‌گانه آموزش، مشاوره و آزمون در این پویش  برای تقویت بنیه علمی دانش آموزان مناطق هدف وجود دارد که می‌توان در کنار آن بر ارتقا توان کارآفرینی دانش آموزان نیز برنامه ریزی کرد.

وی افزود: در این پویش به تقویت بنیه علمی دانش آموز در آموزش‌های عمومی، ارتقا توان آفرینی در قالب محتواهای تولیدی و مهارت‌های نرم و بهره‌مندی از فناوری‌های نوین برای معاصرسازی مهارت‌های حرفه‌ای و تخصصی معلمان توجه ویژه‌ای می‌شود.

آذرکیش در پایان ضمن تاکید به لزوم استمرار این طرح‌ها و اولویت توجه متوازن به تعلیم و تربیت شش ساحتی گفت: داشتن برنامه‌های منسجم، شفاف و یکپارچه برای  ارتقای توانایی دانش آموزان متناسب با  انتظارات سند تحول بنیادین آموزش و پرورش  حائز اهمیت است .

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار