ستاری‌فرد خبر داد:

«آموزش یک رشته ورزشی در هر پایه تحصیلی» و «المپیادهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای» دو برنامه اصلی آموزش‌وپرورش در مدارس

​تهران (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه دو برنامه اصلی این معاونت «آموزش یک رشته ورزشی در هر پایه تحصیلی» و «برگزاری رویدادها، فعالیت‌ها و المپیادهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای» است، از مدیران، معلمان و خانواده‌ها درخواست کرد با توجه جدی به موضوع ورزش در این دو قالب، کمک کنند تا دانش‌آموزانی‌ شاداب‌تر و باطراوت‌تر تربیت شده و مایه سرافرازی و ‌سربلندی برای خانواده خود و میهن‌ اسلامی شوند‌.

کد مطلب: ۱۵۱۱۰۴۵
لینک کوتاه کپی شد
«آموزش یک رشته ورزشی در هر پایه تحصیلی» و «المپیادهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای» دو برنامه اصلی آموزش‌وپرورش در مدارس

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، صادق ستاری‌فرد ‌ضمن تبریک هفته تربیت‌بدنی به معلمان، مربیان، دانش‌‌آموزان، مدیران و خانواده بزرگ تعلیم‌و‌تربیت و تربیت‌بدنی کشور، اظهار کرد: تفاوت بین انسان و جاندار با بقیه موجودات، تفاوت در حرکت است. حرکت لازمه وجودی انسان و همه جانداران است. امروز به‌واسطه تغییر سبک زندگی، تغییر ذائقه دانش‌آموزان، رشد تکنولوژی‌ و فناوری‌ها و به‌ویژه دسترسی آسان بچه‌ها به فضای مجازی و بسترهای این‌چنینی و تغییر پارادایم فکری، ذهنی و رفتاری دانش‌آموزان در انجام بازی‌ها و سوق دادن‌شان به‌سمت بازی‌های مجازی، ‌یکی از مسائل جدی ما فقر حرکتی، چاقی، اضافه وزن و ناهنجاری‌های ساحت قامتی دانش‌آموزان به‌ویژه دانش‌آموزان ابتدایی و دانش‌آموزان دختر ‌است. لذا معلمان عزیز تربیت‌بدنی به‌عنوان سنگ زیرین نظام ورزش کشور و این‌که می‌توانند شتاب‌دهنده جریان ورزش قهرمانی کشور باشند، قطعا تضمین‌کننده و تامین‌کننده سلامت روحی، روانی و جسمی دانش‌‌آموزان هم هستند. 

 وی ادامه داد: امروز به‌واسطه تغییراتی که ایجاد شد، بیش از پیش به انجام فعالیت‌های ورزشی، به رشد فزاینده حضور دانش‌آموزان در برنامه‌ها، رویدادها و فعالیت‌های ورزشی نیاز داریم، هم در برنامه‌های رسمی و هم غیررسمی. سوق‌دادن و کشاندن دانش‌‌آموزان و ترغیب و تشویق دانش‌آموزان به‌سمت ورزش‌ها و فعالیت‌های هدفمند، نیازمند ‌همراهی و همکاری و همدلی سه عنصر جدی مدیران، معلمان ‌و خانواده‌هاست. اگر این سه عنصر کنار هم باشند قطعا وضعیت ما خیلی بهتر از امروز خواهد بود. 

 معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: امروز ما مصداقا دو برنامه جدی را در دستورکار داریم؛ یک برنامه، برنامه رسمی حوزه تربیت‌بدنی تحت عنوان «آموزش یک رشته ورزشی در هر پایه تحصیلی» است. دانش‌آموز ما نیاز دارد در هر سال تحصیلی حداقل با مفاهیم پایه و مهارت‌های مقدماتی رشته‌های مختلف ورزشی آشنا شود که این مهم چند اثر دارد؛ هم اینکه استعداد دانش‌آموز کشف و شناسایی می‌شود و می‌تواند زمینه رشد دانش‌آموز را در این رشته ورزشی فراهم کند. هم می‌تواند باعث افزایش مشارکت دانش‌آموز در فعالیت‌های ورزشی شود. طبیعتا اگر دانش‌‌آموز ما یک ورزشی را بلد ‌باشد، حتما به‌سمت یک رشته ورزشی ترغیب و تشویق می‌شود. امروز یکی از چالش‌هایی که متاسفانه فضای عمومی کشور را هم درگیر می‌کند، مساله کم‌تحرکی عمومی است. یکی از عوامل اصلی و ریشه‌ای این کم‌تحرکی عمومی این است که جوانان و بزرگسالان ما ورزش بلد نیستند. این ورزش بلد‌بودن باید از مسیر آموزش و پرورش و درس تربیت‌بدنی دنبال شود. 

 ستاری‌فرد در همین زمینه تاکید کرد: لذا از همه همکا‌ران عزیز خودم که در زمان‌های سخت و دشوار در کنار دانش‌آموزان هستند خواهش می‌کنم کمک کنید که این برنامه‌ ملی «آموزش یک رشته ورزشی در هر پایه تحصیلی» حتما دنبال شود. این، هم تکلیف قانون برنامه هفتم و هم تکلیف سند تحول است ‌و نقشه راه آن است. ‌خانواده‌ها هم کمک کنند که انشالله مدرسه به این اهداف خود برسد. 

 معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه دوم ما «رویدادها، مسابقات و المپیادهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای» است، گفت: اگر نظام ورزش کشور را به یک درخت تنومند تشبیه کنیم، ریشه این درخت تنومند در دل همین مسابقات و المپیادهای ورزشی درون‌مدر‌سه‌ای نهفته است، که وقتی این از سطح مدرسه به منطقه و استان و کشور می‌آید، این درخت تنو‌مند و باعث می‌شود این مسیر را در سطح مسابقات بین‌المللی و انتخابی‌های تیم ملی و معرفی به سطح ‌قهرمانی دنبال کنیم. لذا هرچه معلمان عزیز تربیت‌بدنی و مدیران در کف مدرسه، در خط مقدم نظام تعلیم و تربیت، بیشتر نسبت به برنامه‌ها و رویدادهای درون مدرسه، همت بیشتری بکنند، قطعا ثمر این درخت بیشتر خواهد بود و ارزش افزوده‌ بیشتری را برای ورزش قهرمانی کشور و ور‌زش ملی ما ایجاد خواهد کرد. 

 ستاری‌فرد در پایان گفت: امروز در موقعیتی مواجه هستیم که ‌ورزش قهرمانی ما نیاز به پشتوانه‌سازی دارد. ‌یک عنصر ‌مهم برای قدرت ملی‌، ‌به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران در رقابت‌های بین‌المللی ا‌ست که الحمدالله دانش‌آموزان عزیز ما هفته آینده راهی المپیک دانش‌آموزی جهان در بحرین خواهند شد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار