معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش:

حتماً در سیاست‌های جذب معلم در دوره ابتدایی تجدیدنظر خواهد شد

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد در سال آینده حتماً در سیاست‌های جذب معلم در دوره ابتدایی تجدیدنظر خواهد شد و تنها معلمانی برای دوره ابتدایی جذب خواهند شد که حتماً در رشته‌های مرتبط با آموزش ابتدایی تحصیل کرده باشند.

کد مطلب: ۱۵۰۹۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد
حتماً در سیاست‌های جذب معلم در دوره ابتدایی تجدیدنظر خواهد شد

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش ابتدایی، رضوان حکیم‌زاده ‌در گفت‌و‌گو با «روزنامه ایران» با بیان اینکه در دوره ابتدایی، در مدارس دولتی بیش از ۲۶۴ هزارمعلم  آموزگار ابتدایی و در مدارس غیردولتی نیز حدود ۷۰ هزار معلم مشغول فعالیت هستند، گفت: با مدیریت خوب و تدابیر وزیر محترم آموزش و پرورش و همچنین تلاش شبانه‌روزی همکاران در سراسر کشور در ادارات و مناطق آموزش و پرورش و اداره‌کل استان‌ها، سال تحصیلی جدید در حالی شروع شد که همه کلاس‌های مقطع ابتدایی معلم داشتند؛ موضوعی که تقریباً بی‌سابقه یا لااقل کم‌سابقه بود.

وی افزود: خوشبختانه در دوره ابتدایی، تعداد بسیار زیادی از آموزگاران عزیز با عشق و علاقه و انگیزه فراوان مشغول تعلیم و تربیت کودکان هستند و اکثریت آنان واقعاً اشتیاق لازم را دارند.

حکیم‌زاده با اشاره به لزوم ساماندهی جذب و استخدام آموزگار، این مهم را لازمه بهبود کیفیت آموزشی در دوره ابتدایی دانست و ادامه داد: برخی از سیاست‌های غلطی که در سال‌های گذشته برای جذب معلم پیگیری و اجرا شد، منجر به جذب معلمانی با رشته‌های متفاوت شد که اصلاً برای معلم بودن در دوره ابتدایی آمادگی‌های لازم را کسب نکرده‌اند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: قطعاً اگر شخص در رشته‌ای تحصیل کرده باشد که ارتباطی با دنیای کودکان ندارد، احتمالاً آمادگی لازم را برای کار با کودکان نخواهد داشت و باید بپذیریم که کار تعلیم و تربیت کودکان یک کار تخصصی است و نیازمند دانش، نگرش و مهارت‌های مرتبط است.

این مقام مسئول تأکید کرد: در سال آینده حتماً در سیاست‌های جذب معلم در دوره ابتدایی تجدیدنظر خواهد شد و تنها معلمانی برای دوره ابتدایی جذب خواهند شد که حتماً در رشته‌های مرتبط با آموزش ابتدایی تحصیل کرده باشند.

حکیم‌زاده با اشاره به نقش مهم آموزگاران در نظام آموزشی و تربیتی کشور، اظهار داشت: بسیار مهم است افرادی که قصد آموزگاری دارند، انگیزه و اشتیاق لازم برای کار با کودکان را داشته باشند، بنابراین سیاست‌های جذب باید به‌گونه‌ای باشد که افرادی که بیشترین اشتیاق و آمادگی را دارند در دوره ابتدایی‌ وارد شوند زیرا اعتقاد داریم هیچ کاری تخصصی‌تر و مهم‌تر و ارزشمندتر از تعلیم و تربیت کودکان نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار