معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

افزایش سهم آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای در پایه دهم به ۴۵ درصد

توانمندسازی معلمان و مهارت‌آموزی به همه دانش‌آموزان ‌دو اولویت معاونت آموزش متوسطه در سال تحصیلی جدید

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌و‌پرورش ‌دو اولویت معاونت آموزش متوسطه در سال تحصیلی جدید را توانمندسازی معلمان در اجرای الگوی مدرسه تراز با رویکرد تقویت مدارس عادی دولتی و طرح آموزش یک مهارت به دانش‌آموزان عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۵۰۹۲۱۱
لینک کوتاه کپی شد
افزایش سهم آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای در پایه دهم به ۴۵ درصد

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه، محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، در جلسه برخط با معاونان آموزش متوسطه استان‌ها با تسلیت شهادت سید جبهه مقاومت سیدحسن نصرالله و یاران پاک ایشان، گفت: باید حضور و حمایت همه‌جانبه مردم عزیز ایران اسلامی در اعلام بیزاری از رژیم کودک‌کش صهیونیستی و انتقام خون مظلومانه شهدای راه قدس را قدر دانسته و برای نابودی هرچه سریع‌تر رژیم جعلی صهیونی تلاش و دعا کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر امر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نسبت به حمایت و کمک همه‌جانبه به جبهه مقاومت و حزب‌الله لبنان تصریح کرد: امروز معلمان وظیفه خطیر جهاد تبیین و آگاه‌سازی دانش‌آموزان در راستای ارتقا عزت و اقتدار ایران اسلامی و جبهه غیور مقاومت به‌ویژه حزب‌الله قهرمان را برعهده داشته و باید در هر مقطعی که در حال خدمت هستند، برای این امر برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند؛ در همین راستا خیزش پیکارستان تشکیل شد تا هنرجویان با آثار مرتبط ‌رشته‌های تحصیلی خود، اقداماتی را با حمایت همه مردم در راستای جهاد تبیین و مبارزه با اسرائیل وحشی برنامه‌ریزی کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ادامه با تشکر از همه همکاران در راستای بازگشایی مدارس گفت: امسال با زحمات بی‌دریغ تمامی همکاران بزرگوار در سر‌اسر ایران اسلامی توانستیم مهری امن و بانشاط به همراه معلمان توانمند و متخصص،  توزیع متوازن رشته‌ای بهتر و باکیفیت‌تر، کلاس‌های درسی مجهزتر را برای تحصیل و تربیت فرزندان عزیزمان فراهم آوریم.

وی با اشاره به اینکه پروژه مهر با شروع مدارس پایان نمی‌یابد و باید تا پایان سال تحصیلی پیگیری شود، افزود: راهبرد اصلی ما در معاونت آموزش متوسطه، ارتقاء عدالت و کیفیت آموزشی به همراه استعدادیابی و مهارت‌افزایی بوده است و خوشبختانه امسال برای اولین بار، سهم پیش‌بینی شده است. توزیع متوازن شاخه و رشته‌ محقق شد و شاهد افزایش سهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در پایه دهم به ۴۵ درصد هستیم. لازم است تا این امر با نظارت جدی استان‌ها و با رویکرد ارتقای کیفیت ادامه‌دار باشد.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش گفت: توانمندسازی معلمان به‌ویژه در اجرای الگوی مدرسه تراز و همچنین مهارت‌آموزی به همه دانش‌آموزان در قالب طرح آموزش یک مهارت، دو برنامه اصلی و مهم معاونت آموزش متوسطه در سال تحصیلی جدید خواهد بود که قطعا برای اجرایی‌شدن نیاز به برنامه‌ریزی و پیگیری مجدانه ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها و همکاری سایر دستگاه‌ها دارد.

محمدمهدی کاظمی در پایان مطرح کرد: تنوع در روش‌های تدریس، خلق موقعیت‌های متنوع یادگیری، بهره‌گیری از روش بازی‌وارسازی و فناوری‌ها در امر آموزش، زمینه‌ساز ایجاد جذابیت در کلاس درس و ارتقای کیفیت آموزشی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار