وزیر آموزش‌وپرورش در مراسم یادبود شهید سیدحسن نصر‌الله، سردار شهیدعباس نیلفروشان و شهدای حادثه تروریستی لبنان:

شهادت سید حسن نصرالله آغاز یک فتح بزرگ خواهد بود‌

ماموریت آموزش‌وپرورش انتقال باورها، ارزش‌ها، اعتقادات، مهارت‌ها، سبک زندگی اسلامی ایرانی به نسل جدید است

تهران (پانا) - مراسم یادبود شهید سیدحسن نصر‌الله، سردار شهیدعباس نیلفروشان و شهدای حادثه تروریستی لبنان همزمان با اقامه نماز ظهر و عصر در محل نمازخانه ساختمان شهیدرجایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۱۵۰۵۹۶۲
لینک کوتاه کپی شد
شهادت سید حسن نصرالله آغاز یک فتح بزرگ خواهد بود‌

علیرضا کاظمی در این مراسم که با حضور مشاوران، معاونان‌، مدیران کل ‌و کارکنان وزارت آموزش‌و‌پرورش برگزار شد، ضمن تبریک و تسلیت شهادت مجاهد‌ نستوه، روحانی فاضل، عالم، مومن، انقلابی و ولایی سیدحسن نصرالله، پرچمدار مبارزه با استکبار جهانی و رژیم غاصب، کودک‌کش و وحشی‌ صهیونیستی‌، ‌اظهار کرد: وقتی به ویژگی‌های این شهید بزرگوار نگاه می‌کنیم، همه این ویژگی‌ها را در اوج مشاهده می‌کنیم. ایشان در تقوا، علم، انقلابی‌بودن، روحیه حماسی، ولایت‌پذیری، اخلاص و شجاعت شخصیت بسیار بزرگی بودند.

شهادت سید حسن نصرالله آغاز یک فتح بزرگ خواهد بود

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی و شهید سیدحسن نصرالله شخصیت‌های بسیار بااخلاصی بودند ادامه داد: ‌جای این بزرگمرد خالی است. ما باور داریم که این آغاز یک فتح بزرگ خواهد بود؛ کما اینکه با شهادت سرداران بزرگ اسلام‌، کوچکترین خللی در مبارزه با استکبار جهانی ایجاد نشد و این مسیر پرشورتر و پررنگ‌تر و با شتاب بیشتری ادامه پیدا کرد.

در سکوت جامعه جهانی، ظلمی در تاریخ رقم می‌خورد که دل هر انسانی را به درد می‌آورد، این لگه ننگ برای همیشه بر پیشانی جامعه جهانی خواهد ماند

وزیر آموزش و پرورش به مساله غزه و فلسطین اشاره کرد و گفت: اینگونه نسل‌کُشی، مظلوم‌کُشی، انسان‌کُشی، خوی وحشیانه یک رژیم و یک انسان ‌در هیچ کجای تاریخ نبوده است و این لکه ننگ برای همیشه بر پیشانی جامعه جهانی باقی خواهد ماند. جامعه جهانی امروز در مقابل این جنایات وحشیانه سکوت کرده است. در سکوت جامعه جهانی، ظلمی در تاریخ رقم می‌خورد که دل هر انسانی را به درد می‌آورد. کودکان معصوم و بی‌گناهی که به خاک و خون کشیده می‌شوند تا دانش‌آموزانی که از بدیهی‌ترین حقوق خودشان محروم هستند، تا زنان و مردان بی‌گناهی که در این مسیر به شهادت می‌رسند. 

4U5A9567

کاظمی تاکید کرد: ما اطمینان داریم که خداوند سزای این جنایتکاران را خواهد دارد کما اینکه صدام جنایتکار را در همین دنیا به سزای اعمالش رساند. امروز اگر این رژیم فاسد و منحوس و وحشی فکر کرده است که با این اقدامات ددمنشانه می‌تواند آرامشی برای خود ایجاد کند، سخت در اشتباه است. راه و پرچم مقاومت سرافرازتر خواهد شد و به قول رهبر معظم انقلاب، ساخت سازمان حزب‌الله به گونه‌ای طراحی شده است که با این اتفاقات نه تنها تضعیف نمی‌شود بلکه راه را مستحکم‌تر ادامه خواهد داد.

مسئولیت‌های آموزش و پرورش 

وی تصریح کرد: ما به‌عنوان دستگاه فرهنگی کشور و متولی اصلی تعلیم و تربیت آینده‌سازان این کشور مسئولیت بسیار سنگینی در قبال این مسائل بر عهده داریم. پراختن به اصل موضوع و آن‌چه که اتفاق افتاده است بسیار مهم است. ما حتما آن‌چه در جامعه جهانی اتفاق می‌افتد و در فضای کنونی جهان رخ می‌دهد را باید به نسل جدید منتقل کنیم. ما خوی استکبار جهانی را در نسل‌کشی و استکباری که در جهان ایجاد می‌کند به نسل جدید منتقل کنیم. این‌ها موقیعت‌های تربیتی است که کمک می‌کند تا استکبار جهانی را با اعمالش، با خلق و خوی وحشیانه آن به نسل جدید بشناسانیم. نباید به این موضوعات بی‌توجه باشیم و باید هرجا می‌توانیم و در هر موقعیت و مسئولیتی که هستیم باید از این موقعیت‌ها استفاده کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تبیین شخصیت شهیدحسن نصرالله و شهید سلیمانی نیز باید در اولویت قرار گیرد. به نظر من یک چهره ماندگار، اسوه و الگوی جهاد و مبارزه را در عرصه جهانی باید به نسل جدید بشناسانیم.

4U5A9966

شهیدسلیمانی و شهیدنیلفروشان و شهیدسید حسن نصرالله دست‌پرورده مکتب حسینی هستند

وی تصریح کرد: شهیدسلیمانی و شهیدنیلفروشان و شهیدسید حسن نصرالله دست‌پرورده یک مکتب هستند و خودشان مولد یک مکتب برای نسل جدید هستند؛ برخواسته از مکتب حسینی هستند و ما باید یک برنامه خوب را طراحی کنیم تا دانش‌آموزان را باورمند به این مکتب و عامل به این مکتب تربیت کنیم و پرورش دهیم، تا این مسیر و راه را باشکوه‌تر، پرشورتر و با روحیه حماسی و قوی‌تری ادامه دهیم. این انتظار ما از همه دست‌اندرکاران و جامعه معلمان است. 

ماموریت ما انتقال باورها، ارزش‌ها، اعتقادات، مهارت‌ها، سبک زندگی اسلامی ایرانی به نسل جدید است

کاظمی با بیان اینکه باید در این زمینه اقدامات خوبی طراحی شود، گفت: مهمترین ماموریت ما انتقال باورها، ارزش‌ها، اعتقادات، مهارت‌ها، سبک زندگی اسلامی ایرانی به نسل جدید است. ما باید دانش‌آموزانی باورمند و برخوردار از شایستگی‌های لازم برای یک زندگی درست، خوب و به تعبیر دیگر برای به‌زیستن و خوب‌زیستن و در کنار هم زیستن آماده کنیم. در کنار همه فعالیت‌های علمی که برای دستیابی به قله‌های پیشرفت در رقابت با قدرت‌های جهانی انجام می‌دهیم باید این را هم ببینیم. این آرزوی مقام معظم رهبری برای دستیابی به تمدن نوین اسلامی است. ما اگر قرار است به این تمدن دست پیدا کنیم هم نیاز به فرهنگ تمدنی داریم و هم نیاز به علم تمدنی داریم، هر دو باید با هم دیده شوند و بدون هر کدام، دیگر دست‌نیافتنی است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه افزود: امیدوارم خداوند متعال به برکت خون این شهیدان زمینه پیروزی‌ امت اسلامی را فراهم‌ کنند. 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار