وزیر آموزش و پرورش در جمع مدیران و کارکنان سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان:

«عدالت»‌ باید در سمپاد موج بزند؛ هم در پوشش، هم در کیفیت

تهران (پانا) - ‌وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید «عدالت‌بخشی»‌ در سمپاد موج بزند؛ هم در پوشش، هم در کیفیت گفت رویکرد عدالت ‌هم در نسبت‌ها، ‌هم در جنسیت و ‌هم در جغرافیا باید رعایت شود. عدالت را به‌معنای واقعی ‌در ابعاد ‌و مولفه‌های مختلف ببینید.

کد مطلب: ۱۵۰۲۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد
«عدالت»‌ باید در سمپاد موج بزند؛ هم در پوشش، هم در کیفیت

علیرضا کاظمی در بازدید از سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان در جمع مدیران این سازمان بیان کرد: اتفاقات خوبی در مجموعه سازمان سمپاد رقم خورده است، ‌گزارش دریافتی نشان می‌دهد که نقشه راه دقیق و درستی برای سمپاد ترسیم شده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به راهبردی‌بودن سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان گفت: ابتدا تشکر می‌کنم از همه شما که در این بخش مهم، حیاتی و راهبردی نقش ایفا می‌کنید. طبق صحبت‌هایی که بنده در روز جشنواره ملی فردوسی مطرح کردم، دیدگاه‌های کلان را نسبت به این مجموعه بیان کردم که نگاه ما نسبت به این مجموعه چی هست. ‌مهم‌ترین بخشی که سمپاد می‌تواند نقش‌آفرینی کند، رقابت بین تمدن‌ها‌ست؛ یکی از راه‌هایی که ما می‌توانیم در میدان رقابت با دنیای علم‌ و ‌فناوری حضور پیدا کنیم، توسعه و تقویت سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان است. اگر می‌خواهیم در عرصه رقابت‌های جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم این راه بهترین مسیر است.  

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: در موضوع سمپاد نکاتی حائز اهمیت است؛ اولین مورد اینکه ما از سمپاد انتظار داریم استعداد‌های درخشان را در سراسر کشور کشف و شناسایی کنند. ‌آیا برگزاری آزمون ابزاری برای کشف استعداد‌های درخشان در سراسر کشور است؟ ‌آیا این مسیری را که تاکنون طی کردیم منتهی به این کشف استعدادها شده است؟ بنابراین اولین وظیفه شناسایی استعداد‌ها و بعد پرورش آن‌ها‌ست.

وی با بیان اینکه ما باید روند و سطح علمی و کیفی مدارس سمپاد را مقایسه کنیم، بر ضرورت ترسیم نقشه وضعیت و جایگاه ایران در منطقه و جهان تاکید کرد. ‌

وزیر آموزش و پرورش از حضور تمام اعضای دولت و مجلس در مراسم نواختن زنگ مهر خبر داد و گفت: ‌یک موضوع دیگر که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد «عدالت» است. ما وظیفه داریم زمینه پرورش استعدادها را فراهم کنیم. ‌روحیه و رویکرد عدالت‌بخشی باید در سمپاد موج بزند. هم پوشش و هم کیفیت باید مورد توجه شما باشد.‌ رویکرد عدالت ‌هم در نسبت‌ها، ‌هم در جنسیت و ‌هم در جغرافیا باید رعایت شود. عدالت را به‌معنای واقعی ‌در ابعاد ‌و مولفه‌های مختلف ببینید.

‌علیرضا کاظمی با اشاره به برخی از آسیب‌هایی که ممکن است متوجه ‌مجموعه نخبگانی کشور شود، بر تدوین یک مدل و الگوی تربیتی در مدارس سمپاد تاکید کرد و گفت: باید یک بسته تربیتی با ضریب پوشش بالا طراحی شود و ما در این حوزه هر کمکی لازم باشد حتما انجام خواهیم داد.

وی بر اهمیت سلامت ‌دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند بزرگترین خطری که کشور را تهدید می‌کند آسیب‌های اجتماعی است. ایشان می‌فرمایند ‌مهمترین دغدغه‌ای که یک انسان با‌وجدان در کشور ایران باید داشته باشد موضوع آسیب‌های اجتماعی است. بنابراین حتی یک دانش‌آموز هم نباید آسیب ببیند، این ماموریت ما‌ست، باید برای این کار مهم ‌برنامه ‌داشته باشید، باید کارها را‌ تقویت کنیم.

الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان نیز در ابتدای این دیدار ‌ضمن خوش‌آمدگویی به وزیر و همراهان ایشان به ارائه الگوی تربیتی سمپاد در حضور وزیر پرداخت‌ و تربیت تمام‌ساحتی در مدارس سمپاد را یکی از اولویت‌های این مدارس برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار