معاون آموزش ابتدایی و سرپرست سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در مراسم جشن غنچه‌ها:

پدرومادرها نوآموزان را از دنیای کودکی جدا نکنند؛ مقایسه نوآموزان ممنوع!

برنامه‌های نوآموزان ‌همراه با بازی و قصه‌گویی ‌و در بستر هنر و ادبیات باشد‌/ پیش‌دبستانی کلید عدالت آموزشی است

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی و سرپرست سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تاکید کرد پدر و مادرها‌ و مرییان ‌هرگز ‌نوآموزان را با یکدیگر مقایسه نکنند و تا حد امکان آنان را تشویق کنند.

کد مطلب: ۱۵۰۱۹۶۴
لینک کوتاه کپی شد
پدرومادرها نوآموزان را از دنیای کودکی جدا نکنند؛ مقایسه نوآموزان ممنوع!

رضوان حکیم‌زاده صبح امروز در مراسم جشن غنچه‌ها، اظهار کرد‌: ‌همه ما امروز جمع شدیم تا این سفر تربیتی آموزشی را جشن بگیریم. این سفر بی‌نظیر شور‌انگیز است که در آغاز کودکی غنچه‌های آموزش‌وپرورش است. نوآموزان پیش‌دبستانی همه امید و سرمایه‌های اصلی ما هستند. 

معاون آموزش ابتدایی و سرپرست سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در ادامه خطاب به دانش‌آموزان گفت: کودکان عزیز، دختران و پسران عزیزی که زمانی که به شما نگاه می‌کنیم، قلبمان پر از امید و اشتیاق به آینده بهتر برای سرزمین عزیزمان می‌شود؛ امروز روز شما عزیزان است و ما از عمق دل‌مان می‌خواهیم زمانی که وارد دنیای پیش‌دبستانی می‌شوید، بازی کنید، دوست‌ پیدا کنید و از یکدیگر و از مربیان خود نکات خوب بیاموزید و اوقاتی خوش را تجربه کنید.

وی خطاب به اولیا، مربیان و مدیران ‌پیش‌دبستانی گفت: مربی‌ها و مدیران پیش‌دبستانی به واقع ‌زحمت می‌کشند. یادمان باشد که شروع این دوره می‌تواند یک تاثیر ماندگار در سراسر زندگی نوآموزان داشته باشد. تاکید داریم که در دوره پیش‌دبستانی فضایی را فراهم کنیم که اولا محبت، مهربانی و تعامل با احترام برای یکایک نوآموزان فراهم کند، همچنین بستر خوبی برای یادگیری ایجاد کند. 

برنامه‌های نوآموزان ‌همراه با بازی و قصه‌گویی ‌و در بستر هنر و ادبیات باشد‌/ مقایسه نوآموزان ممنوع

حکیم‌زاده افزود: همه این نوآموزان ارزشمند ‌و برای ما مهم هستند. پدر و مادرهای عزیز و مرییان محترم به یاد داشته باشید که هرگز این نوآموزان را با یکدیگر مقایسه نکنید و تا حد امکان آنان را تشویق کنید. ما دلمان می‌خواهد که برنامه‌های نوآموزان ما همراه با بازی، قصه‌گویی بوده و در بستر هنر و ادبیات باشد.

کار گروهی را به نوآموزان آموزش دهید/ از فعالیت‌های نشسته پرهیز شود

معاون آموزش ابتدایی و سرپرست سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: توجه داشته باشید که از فعالیت‌های نشسته تا حد امکان پرهیز کنیم. هر اندازه که می‌توانید، کارهای تیمی و گروهی را از طریق بازی برای این عزیزان طراحی کنید تا در خلال آن بتوانند تمرین کار گروهی داشته باشند. 

آغاز مسیر رفاه و همدلی از کودکستان‌ها اتفاق می‌افتد

وی افزود: رئیس‌جمهور محترم بارها تاکید کردند که دل‌مان می‌خواهد در جامعه رفاه و همدلی داشته باشیم. آغاز مسیر رفاه و همدلی از کودکستان‌های ما اتفاق می‌افتد. ‌کودکستان محلی است که فرزندان ما می‌آموزند یا یکدیگر کار کنند و به فکر یکدیگر باشند.

حکیم‌زاده در ادامه گفت: دل‌مان می‌خواهد به تمام جنبه‌های رشد نوآموزان توجه شود. رشد عاطفی، رشد معنوی، رشد روانی و رشد شناختی و مهارت‌های زبانی و ... همگی از این جنبه‌ها است. تلاش داریم یک نگاه کل‌نگر داشته باشیم. چتر بالای سر تمامی جنبه‌های رشد، مبانی دینی و معنوی است.‌

پدرومادرها نوآموزان را از دنیای کودکی جدا نکنند

معاون آموزش ابتدایی و سرپرست سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک خطاب به پدر و مادرها گفت: اینکه در آغاز این روز فرزندان خود را همراهی کردید، نشانه اهتمام شما‌ست. بیایید کودکی نوآموزان‌مان را پاس بداریم و روح آنان را از دنیای کودکی جدا نکنیم و برای پرتاب آنان به بزرگسالی و یادگیری مسائل درسی عجله نداشته باشیم. اجازه دهیم با هم کودکی‌کردن را تجربه کنند چرا که مهمترین عامل موفقیت آنان در آینده طبیعی کودکی‌کردن است.

پیش‌دبستانی کلید عدالت آموزشی است

وی در پایان گفت: در وزارت آموزش و پرورش دل‌مان می‌خواهد یکایک نوآموزان این سرزمین، فرصت پیش‌دبستانی داشته باشند. پیش‌دبستانی کلید عدالت آموزشی است. امیدواریم روزی در سراسر ایران تمامی نوآموزان بتوانند دوزه پیش‌دبستانی را استفاده کنند. در این دوره خانواده‌ها شرکای راهبردی ما در دانایی و رشد همه‌جانبه کودکان هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار