معاون آموزش ابتدایی تاکید کرد:

خانواده‌ها هیچ عجله‌ای در پرتاب فرزند خود به دوران بزرگسالی نداشته باشند‌

تقاضا برای جهش تحصیلی نادیده گرفتن حقوق فرزندان برای رشد طبیعی و متوازن است

تهران (پانا) - معاون‌ آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در نخستین گردهمایی والدین دانش‌آموزان پایه اول مناطق آموزش و پرورش شهر تهران با عنوان «طرح رویش» حضور یافت.

کد مطلب: ۱۵۰۱۴۶۵
لینک کوتاه کپی شد
خانواده‌ها هیچ عجله‌ای در پرتاب فرزند خود به دوران بزرگسالی نداشته باشند‌

رضوان حکیم‌زاده تقارن آغاز ولایت حضرت صاحب الامر عج‌الله تعالی و همچنین ولادت باسعادت حضرت رسول اکرم صلوات الله علیه با آغاز سال تحصیلی را نوید‌بخش سالی پر از خیر و برکت دانست.

معاون وزیر از برگزاری این گردهمایی که بیانگر اهتمام مسئولین شهر تهران در برقراری همکاری مثبت و سازنده میان خانواده و مدرسه قدردانی کرد و گفت: یکی از اولویت‌های اصلی وزیر محترم آموزش و پرورش نیز به رسمیت شناختن خانواده‌ها و ذی‌نفعان به‌عنوان شرکای راهبردی آموزش و پرورش و فرایندهای تربیتی است.

تقاضا برای جهش تحصیلی نادیده گرفتن حقوق فرزندان برای رشد طبیعی و متوازن است

حکیم‌زاده در بیان اهمیت ارتباط موثر میان خانواده و مدرسه به بیان چند مورد از نبایدهای این مدل ارتباطی پرداخت و افزود: والدین از فرزندان انتظار معقول داشته باشند و بگذارند بچه‌ها در تناسب با سن خود کودکی کنند و هیچ عجله‌ای در پرتاب فرزند خود به دوران بزرگسالی نداشته باشند همچنین تقاضا برای جهش تحصیلی نادیده گرفتن حقوق فرزندان برای رشد طبیعی و متوازن است.

معاون وزیر بر توجه به تفاوت‌های فردی میان کودکان و پرهیز از مقایسه‌کردن آن‌ها با هم را دومین نباید مهم در ارتباط با کودکان دانست که والدین باید به شدت از آن پرهیز کنند و گفت: عمل مقایسه کردن در تقابل با یک اصل مسلم تربیتی و آموزشی است و آن این است که همه بچه‌هایی که مدرسه می‌روند می‌توانند و باید که موفق بشوند؛ حق دارند که از حضور و یادگیری در مدرسه و شرایط تربیتی و آموزشی لذت ببرند و مورد تشویق قرار بگیرند.

حکیم‌زاده با اشاره به اینکه گفتمان فی مابین معلمان و خانواده‌ها همفکری برای بهتر شدن دانش‌آموز باشد؛ اذعان داشت: بچه‌ها به مدرسه آمده‌اند که با کمک معلمان بیاموزند تا فرد بهتری باشند و اصطلاحا تربیت بشوند و وقتی معلم در ارتباط با والدین به بیان نکات منفی دانش‌آموز می‌پردازد باعث می‌شود که ناراحتی عمیقی در خانواده شکل بگیرد و ناخودآگاه چرخه خشونتی علیه کودک فعال می‌شود که اثر آن هیچگاه از ذهن و روان کودک پاک نخواهد شد.

به گفته معاون آموزش ابتدایی معلم و والدین در بدو ورود کودک به مدرسه بیشترین نقش را در ایجاد خود پنداره مثبت در وی دارند.‌ همه کودکان حتما نقاط قوتی دارند که باید از پررنگ کردن آن‌ها در جهت بهبود نقاط ضعف او بهره برد.

حکیم‌زاده تصریح کرد: در جریان تعلیم و تربیت هیچ کودکی نباید نادیده گرفته شود و باید به‌گونه‌ای با او برخورد کنیم که احساس تعلق به مدرسه و ارزشمندی در او شکل بگیرد و در غیر این‌صورت بچه‌ها باورشان را برای یادگیری از دست می‌دهند و دیگر تلاشی در این راستا نمی‌کند و این چرخه معیوب ناامیدی و عدم موفقیت تکرار می‌شود.

‌در پایان این مراسم از معلمان مجری طرح رویش تقدیر بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار