وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران تاکید کرد:

معلمان و مدیران مدارس راهبران اصلی نظام تعلیم و تربیت هستند؛ هم سخت‌ترین گزینش هم بیشترین حمایت‌

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه راهبران اصلی نظام تعلیم و تربیت، معلمان و مدیران هستند گفت اگر ما برای معلمان در مدارس و مدیران نگاهی متفاوت از مدارس دولتی قایل شویم، نگاه دوقطبی شکل می‌گیرد. ما باید در این حوزه سخت‌ترین گزینش را داشته باشیم. باید تمام حمایت‌های معیشتی را هم داشته باشیم.

کد مطلب: ۱۴۹۹۹۸۶
لینک کوتاه کپی شد
معلمان و مدیران مدارس راهبران اصلی نظام تعلیم و تربیت هستند؛ هم سخت‌ترین گزینش هم بیشترین حمایت‌

علیرضا کاظمی صبح امروز در حاشیه نشست با مدیران سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در اردوگاه شهید باهنر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های ما و کارهای خوبی که دوستان در سال‌های گذشته انجام داده‌اند راه‌اندازی سامانه نظارت بر شهریه است. برای شهریه الگویی تعیین شده و با مشارکت همه ذی‌نفعان و با دخالت همه مولفه‌ها در تعیین شهریه پایه‌گذاری شده. سامانه هوشمندی است و کسی نمی‌تواند تخطی کند. این گام اول است که کار را چارچوب‌دار کنیم.

وی ادامه داد: گام دوم این است که در کنار این شهریه، ممکن است مدارسی شهریه خارج از چارچوب بگیرند که ما سامانه رسیدگی به شکایات و گروه‌های نظارتی را مشخص کرده‌ایم و با مدارس متخلف برخورد خواهد شد. 

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه ما باید رعایت حال مردم و چارچوب و مقررات و ضوابط را داشته باشیم، گفت: موسسان و مدیران این مدارس باید این چارچوب را رعایت کنند چون هیچ اقدامی خارج از این چارچوب پذیرفتنی نیست.  

کاظمی با تاکید بر اینکه باید خود موسس حافظ امنیت و جایگاه مدارس باشد، افزود: امیدواریم با تدابیر دوستان مدارس غیردولتی این موارد کمتر شود. حتما با توجه به حساسیت خود من روی این حوزه، به صورت ویژه به آن رسیدگی می‌کنم. 

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما معتقدیم که راهبران اصلی نظام تعلیم و تربیت، معلمان و مدیران هستند. اگر ما برای معلمان در مدارس و مدیران نگاهی متفاوت از مدارس دولتی قایل شویم، نگاه دوقطبی شکل می‌گیرد. ما باید در این حوزه سخت‌ترین گزینش را داشته باشیم. باید تمام حمایت‌های معیشتی را هم داشته باشیم و همینطور نگاه تخصصی و برخورداری از صلاحیت‌های حرفه‌ای برای مدیران خیلی مهم است. دوره‌های تخصصی در این زمینه راه‌اندازی شده است. 

وی اضافه کرد: نظام‌نامه جامع توانمندسازی مدارس غیردولتی طراحی خواهد شد. ثبات مدیریت و برخورداری از نظام شایسته‌سالاری و داشتن صلاحیت‌های عمومی، حرفه‌ای و تخصصی برای ما مهم است. 

وی با بیان اینکه امروز مهمترین برنامه حفاظت و حراست از اجرای برنامه درسی در مدارس غیردولتی است، گفت: امروز هزینه‌های مدرسه‌داری بسیار بالاست و بیشتر در بخش ساختمان است. همانطور که در بین مدارس دولتی مدارس تخریبی داریم ممکن است در بخش غیردولتی هم بخشی از مدارس اینگونه باشد. موسسان این بخشی باید به سمت استفاده از فضاهای استاندارد بروند. مناطق محروم، جاهایی که تراکم دانش‌‌آموز وجود دارد، توسعه هنرستان‌ها و ... اولویت ما در توسعه مدارس غیردولتی است. مشارکت مردمی و مردمی‌سازی مهم است.

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: آنچه ذی‌نفعان آموزش و پرورش مطالبه دارند را شنیدیم و با تمام وجود دنبال می‌کنیم و به نتیجه خواهیم رساند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار