سرپرست سابق وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا؛

سیدجواد حسینی: علیرضا کاظمی از جنس معلمان و از دل آموزش و پرورش است، او شایسته وزارت آموزش و پرورش است

من فکر نمی‌کنم که هیچکس مثل علیرضا کاظمی به سند تحول بنیادین تسلط داشته باشد و آموزه‌های سند تحول بنیادین را بشناسد

تهران (پانا) - سرپرست سابق وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد علیرضا کاظمی از دل آموزش و پرورش است و درک درستی از فرهنگیان و معلمان کشور دارد.

کد مطلب: ۱۴۹۴۱۷۰
لینک کوتاه کپی شد
سیدجواد حسینی: علیرضا کاظمی از جنس معلمان و از دل آموزش و پرورش است، او شایسته وزارت آموزش و پرورش است

سیدجواد حسینی در گفت‌وگو با پانا درباره گزینه پیشنهادی دولت چهاردهم برای تصدی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: «علیرضا کاظمی از جنس معلمان و از دل آموزش و پرورش است و درک درستی از فرهنگیان و معلمان کشور دارد. سابقه کاری مفیدی که او از کف مدرسه تا ستاد و از معلمی در کلاس درس و مدیریت مدرسه، رئیس شهرستان، معاون اداره کل، مدیرکل و سپس معاون وزارتخانه و سرپرست وزارتخانه دارد، یک روند کاری به شکل طبیعی و نردبانی است و الان به این صورت است که می‌تواند عهده‌دار وزارت آموزش و پرورش باشد. بنابراین نقطه مدیریتی و همه مراحل را با عملکرد مفید و سلامت پشت سر گذاشته است. مورد بعدی روحیه تعاملی او است که در کار دارد؛ روحیه علیرضا کاظمی به این صورت است که کاری را انجام نمی‌دهد که به ضرر آموزش و پرورش باشد.»

وی ادامه داد: «سابقه طولانی در دفاع مقدس، جبهه، جهاد و حماسه، اخلاق نیکو، صداقت و صراحت، تسلط او به قرآن و معارف دینی - اسلامی نکاتی است که او را در این موقعیت نظام تعلیم و تربیت موفق نشان می‌دهد و کارشناسان به دلیل این هویت‌هایی که علیرضا کاظمی از آن برخوردار است به همکاری با او خواهند پرداخت و در این عرصه به یاری او خواهند رفت.» 

حسینی تصریح کرد: «کاظمی می‌تواند به نظام تعلیم و تربیت یاری برساند و همه اندیشمندان و مدیران می‌توانند کمک کنند که تعامل کاظمی با دولت و شخص رئیس‌جمهور بیشتر شود؛ در دیداری که او با رئیس جمهور داشتند قول دادند که آموزش و پرورش را به سطح بالایی بکشانند و نسبت به نظام تعلیم و تربیت توجه ویژه‌ای داشته باشند و همه این ویژگی‌ها نشان می‌دهد که علیرضا کاظمی شایسته این سمت است.»

سرپرست سابق وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: «در ارتباط با کار آموزش و پرورش به فردی نیاز داریم که آموزش و پرورش را درک کرده باشد و از جنس آموزش و پرورش باشد که علیرضا کاظمی تمامی این ویژگی‌ها را دارند و از فلسفه درست تعلیم و تربیت، درک محتوای آرمان‌ها و اهداف نظام تعلیم و تربیت برخوردار است؛ من فکر نمی‌کنم که کسی مثل علیرضا کاظمی به سند تحول بنیادین تسلط داشته باشد و آموزه‌های سند تحول بنیادین را بشناسد. حتی پایان‌نامه او نیز در همین مورد بود. بنابراین تسلط خاص او به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و راهکارهایی که سبب می‌شود سند را از ستاد به کف مدرسه بیاورد از ویژگی‌هایی است که علیرضا کاظمی در کار دارد؛ نکته بعدی این است که ما باید درک کنیم که در پایین‌ترین سطح نظام تعلیم و تربیت و در دور افتاده‌ترین مدارس چه اتفاقاتی را رقم خواهد زد و این آشنایی از مدرسه تا ستاد هم به‌عنوان تدریس کمک شایانی به او می‌کند و همچنین وجه علمی او را در کنار وجه اعتقادی برجسته می‌سازد.»

حسینی گفت: «علیرضا کاظمی دارای روحیه تعاملی است و به مسائل آموزش و پرورش احاطه دارد و پیگیری مستمری که او در بحث مدیریتی دارد سبب می‌شود که توجه دولت و مجلس را نسبت به خود جلب کند. او این قدرت را دارد که بتواند با تعامل مناسب و گفتمان‌سازی‌های موثر و در واقع با صداقت جلب نظر کند و توسط نمایندگان مجلس رأی اعتماد بگیرد و با این تعاملات چشم‌انداز خوبی را برای آموزش و پرورش ایجاد کند.»

خبرنگار : کیمیا قارلقی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار