جزئیات برگزاری اردوی فرهنگی ورزشی ۸۰۰ نفره دانش‌آموزان کرد و اهل سنت غرب کشور

تهران (پانا) - نشست خبری اردوی فرهنگی ورزشی دانش‌آموزان غرب کشور - آینده‌سازان انقلاب اسلامی بعدازظهر امروز در محل اردوگاه فرهنگی ورزشی امام خمینی (ره) برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۹۴۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات برگزاری اردوی فرهنگی ورزشی ۸۰۰ نفره دانش‌آموزان کرد و اهل سنت غرب کشور

محمد آقامیر در این نشست اظهار کرد: این اردو از هفته آینده با حضور دانش‌آموزان متوسطه دوم از ۱۰ شهر، در سه استان کردستان، آذربایجان غربی و ‌ کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه دانش‌‌آموزان اکثرا اهل سنت هستند، گفت: در این اردو مسابقات ورزشی در ۸ رشته ورزشی شامل سه رشته تیمی و ۵ رشته انفرادی برای دانش‌آموزان برگزار خواهد شد. تیراندازی، پینت‌بال، شنا، فوتسال، والیبال، طناب‌کشی، بدمینتون، پینگ‌پنگ از جمله رشته‌های ورزشی است که در این اردو برگزار خواهد شد. 

آقامیر اضافه کرد: استعدادیاب‌های بنیاد علوی در این اردو حضور خواهند داشت و در حوزه‌های مختلف دانش‌آموزان را شناسایی خواهند کرد تا بنیاد از آنها در ادامه حمایت کند. 

رئیس اردوگاه امام خمینی(ره) تاکید کرد: با مراکز مختلفی از جمله آموزش و پرورش، سازمان فنی و حرفه‌ای و ... هماهنگ شده است تا گواهی‌نامه‌های لازم در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد. 

آقامیر گفت: ما می‌خواهیم در این اردو، نوجوانان و دانش‌آموزان تجربیات خوب و لذت‌بخشی را کسب کنند. یک کار جمعی با تقویت روحیه کار گروهی، اعتماد به نفس و تقویت هویت ملی و دینی برای دانش‌آموزان در این اردو اتفاق خواهد افتاد. 

وی با بیان اینکه اردو بستر رشد خوبی را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند، گفت: به صورت روزانه عملکرد دانش‌آموزان رصد خواهد شد. انتظارات دانش‌آموزان را در اردو پیاده می‌کنیم. دانش‌آموزان به محض ورود بر مزار شهدا حضور خواهند یافت و با یک کار معنوی خوب اردو برگزار خواهد شد.

آقامیر تصریح کرد: از همه بچه‌ها خواهیم خواست تا سفرنامه اردو را بنویسند و در اختیار برگزار کنندگان قرار خواهیم داد. اردو یک فرصت برای اعتمادسازی نوجوانان و در اختیار قراردادن ظرفیت‌های آنها به مردم است.

رئیس اردوگاه فرهنگی ورزشی امام خمینی (ره) با بیان اینکه دانش‌آموزان نیاز به الگو دارند، گفت: قهرمانان بزرگ کشورمان، قهرمانان ورزشی، چهره‌های برتر علمی و دینی در میان دانش‌آموزان حضور خواهند یافت.

آقامیر گفت: دانش‌آموزان در یک روز از اردو هم از نمایشگاه هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازدید خواهند کرد و از نزدیک با دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی آشنا خواهند شد. 

وی گفت: باید همه دست به دست هم بدهیم تا نشاط سالم را در بین بچه‌هایمان ایجاد کنیم. باید محیط سالم و بانشاط را برای فرزندان‌مان فراهم کنیم. این ظرفیت‌سازی‌ها از بروز آسیب‌های اجتماعی در میان دانش‌آموزان نیز جلوگیری خواهد کرد.

آقامیر گفت: تعداد ۸۰۰ دانش‌آموز کرد اهل سنت به همراه ۲۰۰ مربی و سرپرست در این اردو از ۲۶ تا ۳۱ مرداد حضور خواهند یافت.

در این نشست عنوان شد؛ چهار نوع کارگاه برای دانش‌آموزان در این اردو تدارک دیده شده است. هوش مصنوعی، مهارت‌های مالی و اقتصادی، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شامل این کارگاه‌هاست. همچنین نشست‌های علمی از جمله مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته دانشگاه برای دانش‌آموزان غرب کشور برنامه‌ریزی شده است. 

آزمون‌های استعدادیابی شغلی و تحصیلی و تغذیه سالم دانش‌آموزان بخشی دیگر از برنامه‌های این اردو خواهد بود.

خبر تکمیل می‌شود...

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار