رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان خبر داد:
برگزاری دورههای آموزشی تربیت ارزیاب دانشگاه فرهنگیان برای ۳۰۷۹ نفر
تهران (پانا) - دورههای آموزشی «تربیت ارزیاب دانشگاه فرهنگیان» ویژه ارزیابان فرآیند ارزیابی تکمیلی داوطلبان ورود به خدمت برای ۳۰۷۹ نفر متقاضی واجد شرایط در سراسر کشور برگزار شد.
رئیس مرکز نظارت دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه با توجه به نیاز دانشگاه به ارزیاب حرفهای برای انجام رویداد مهم و سرنوشتساز ارزیابی تکمیلی داوطلبان ورود به خدمت و با توجه به اینکه انتخاب عادلانه این داوطلبان مستلزم وجود ارزیابان تخصصی، آموزشدیده و حرفهای است، گفت: دانشگاه در یک اقدام تحولی و گسترده، دورههای آموزشی و تخصصی ویژه ارزیابان را در سراسر کشور برگزار کرد.
ایوب ابراهیمی ابراهیمی اظهار کرد: در گام نخست، استانها، متقاضیان واجد شرایط داخلی دانشگاه را که عمدتاً از اعضای هیأت علمی و غیر هیأت علمی، همکاران وابسته به دانشگاه اعم از مأموران آموزشی، همکاران مدرس (حقالتدریس) و سایر افرادی که به نوعی پیوند حرفهای با دانشگاه داشته و دارای مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد به بالا و رشتههای تحصیلی مرتبط بودند، دعوت به شرکت در دورههای آموزشی کردند.
وی ادامه داد: سپس، تعدادی از مدرسان مجرب دارای سابقه تربیت ارزیاب در سطح ملی و گواهینامه تدریس از مرکز آموزش مدیریت دولتی را برای حضور در استانها و مربیگری دورهها دعوت به همکاری کرد و قبل از اعزام به استانها طی جلسات متعدد، همگرایی و هماهنگی لازم برای دورهها را به عمل آورد.
رئیس مرکز نظارت دانشگاه فرهنگیان در ادامه افزود: پس از انجام هماهنگیهای لازم با مرکز بهسازی و اعزام مدرسان، دورههای پیشبینی شده به مدت دو روز (۱۶ ساعت) برای هر گروه داوطلب در استانها از تاریخ ۲۷ اردیبهشت ماه تا ۲۵ خرداد ماه برگزار شد.
ابراهیمی درخصوص شیوه اجرای دورهها اظهار کرد: مدرسان دورهها در روز اول برگزاری دوره با هماهنگی مرکز نظارت و در چارچوب تعیین شده، روز اول دوره را به مباحث عمومی ویژه کانون ارزیابی و روز دوم دوره را به انجام تمرینهای عملی اختصاص دادند.
وی با اشاره به ارزشیابی پایانی دوره تصریح کرد: از آنجا که سنجش اثربخشی دورهها برای اطمینان از ایجاد تغییرات لازم در شرکتکنندگان و تحقق اهداف مورد نظر نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، ارزشیابی سنجش دستاوردهای دوره آموزشی به سه شکل صورت گرفت بخش اول، دریافت نظرات مدرسان دوره نسبت به کیفیت عملکرد شرکتکنندگان در طول برگزاری دوره آموزشی بود؛ بخش دوم، شامل برگزاری آزمون چهارگزینهای از طریق سامانههای دانشگاه (ایده) و آموزش و پرورش در LTMS بود؛ بخش سوم، انجام ارزشیابی عملکردی و عملی در موقعیت شبیهسازی شده بود و برای تصحیح برگههای آزمون عملی نیز دوره توجیهی ویژه سرارزیابان برگزار شد.
رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه، گفت: افراد شرکتکننده در دورههای ارزیابی به سه گروه تقسیم شدهاند؛ افرادی که از مجموع نمرات تشریحی، چهارگزینهای و مستمر پنجاه درصد امتیاز را کسب کرده و حائز دریافت گواهی این دوره شدهاند؛ گروه دوم، که حدنصاب لازم را کسب نکردهاند، اما عملکرد آنها به گونهای است که میتوانند با شرکت در یک دوره مطالعاتی و مجازی سطح خود را ارتقا دهند و گروه سوم افرادی هستند که متأسفانه در این دوره آمادگی لازم را کسب نکردهاند، اما با برنامهریزی انجام شده میتوانند در دورههای آتی شرکت کرده و در صورت پیشرفت در عملکرد، گواهی مربوطه را کسب کنند.
ارسال دیدگاه