مدیر‌کل امور شوراها و مناطق آزاد وزارت آموزش و پرورش:

طرح اعتکاف علمی دانش‌آموزان ‌با مشارکت معلمان جهاد‌گر تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد

تهران (پانا) - مدیر‌کل امور شوراها و مناطق آزاد وزارت آموزش و پرورش‌ از مشارکت رایگان معلمان چابهاری در طرح اعتکاف علمی دانش‌آموزان خبر داد و گفت‌ معلمان همواره ثابت کرده‌اند که نقش بی‌بدیلی در نظام یاددهی و یادگیری دارند و با ایثار و فداکاری خود اصلی‌ترین نقش را در اعتلای آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت دانش‌آموزان داشته‌اند.

کد مطلب: ۱۴۸۱۱۳۶
لینک کوتاه کپی شد
طرح اعتکاف علمی دانش‌آموزان ‌با مشارکت معلمان جهاد‌گر تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد

‌هادی عابدی در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه منطقه آزاد چابهار در طول ۳۰ سال گذشته یکی از بالاترین رشدهای جمعیت دانش‌آموزی در کشور و استان سیستان و بلوچستان را داشته است، اظهار کرد: این موضوع به دلیل رشد اقتصادی منطقه آزاد چابهار است، لذا این سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی باید در آموزش و پرورش هم صورت می‌گرفت و کیفیت و کمیت مدارس این مناطق در شان مناطق آزاد کشور و اهدافی که برای این مناطق در نظر گرفته شده است، باشد.

مدیر کل امور شوراها و مناطق آزاد وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برای رسیدن به این هدف، سازمان مناطق آزاد باید خود را یکی از ذی‌نفعان اصلی تعلیم و تربیت در مناطق آزاد بدانند و با آموزش و پرورش مشارکت داشته باشند.

مناطق آزاد باید یکی از ارکان توسعه منطقه را نظام تعلیم و تربیت بدانند و سرمایه‌گذاری زیر‌ساختی در این حوزه داشته باشند

عابدی گفت: رشد اقتصادی یک منطقه علاوه بر وجود سرمایه‌گذاری، نیازمند نیروی انسانی متخصص و آموزش‌دیده است که آموزش و پرورش به‌عنوان اصلی‌ترین عامل توسعه منابع انسانی نقش مهمی ایفا می‌کند، لذا مناطق آزاد باید یکی از ارکان توسعه منطقه را نظام تعلیم و تربیت بدانند و سرمایه‌گذاری زیر‌ساختی در این حوزه داشته باشند. وزارت آموزش و پرورش با توجه به اسناد بالادستی نظام تعلیم و تربیت از جمله سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، آماده مشارکت دستگاه‌های مختلف برای کمک به نظام تعلیم و تربیت است و زمینه‌های مشارکت دستگاه‌ها را فراهم می‌آورد.

وی با اشاره به برنامه های این اداره کل برای ایجاد عدالت و نصیب برابر آموزشی در مناطق آزاد کشور اظهار کرد: عدالت و نصیب برابر آموزشی یکی از مطالبات مقام معظم رهبری (‌مدظله العالی) از وزارت آموزش و پرورش است و اداره کل شوراها و مناطق آزاد با توجه به قرار‌گیری ۱۱ منطقه آزاد آموزش و پرورش در کشور که این مناطق شامل مناطق مرزی کشور هم می‌شوند، توجه و اهتمام جدی به این موضوع دارد.

وی ادامه داد: در راستای اجرای عدالت و نصیب برابر آموزشی، برای ایام نوروز طرح اعتکاف علمی دانش‌آموزان در منطقه چابهار برنامه‌ریزی شد و معلمان جهاد‌گر چابهاری در طرح اعتکاف علمی دانش‌آموزان چابهاری شرکت کرده و به طور رایگان برای دانش‌آموزان کلاس‌های تقویتی و علمی برگزار کرده و به رفع اشکلال، مرور دروس و آمادگی کنکور برای دانش آموزان پرداختند.

مدیر کل امور شوراها و مناطق آزاد وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمان جهادگر در طرح اعتکاف علمی دانش آموزان چابهاری و به مدت ۱۵ روز در ایام نوروز به طور رایگان به آموزش دانش‌آموزان پایه‌های دهم تا دوازدهم پرداختند، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش مناطق آزاد برگزاری دوره‌های تقویت بنیه علمی دانش آموزان است که در برگزاری این دوره از اساتید برتر کشوری در دروس مختلف استفاده شد و امیدواریم که این طرح به افزایش رشد علمی دانش آموزان این مناطق کمک کند.

عابدی افزود: طرح اعتکاف علمی دانش‌آموزان و با مشارکت معلمان جهاد‌گر چابهاری پس از ایام نوروز و در روزهای پنج‌شنبه و جمعه تا پایان امتحانات نهایی ادامه دارد، لذا امیدواریم این طرح به ارتقای علمی دانش‌آموزان و موفقیت در آزمون‌های نهایی و نتایج کنکور دانش آموزان منجر شود.

وی گفت: برگزاری طرح اعتکاف علمی دانش آموزان با مدیریت اداره آموزش و پرورش چابهار و با حمایت خیرین صورت گرفته و در کنار معلمان، کادر اداری آموزش و پرورش به عنوان پشتیبانان این طرح به طور رایگان به ارایه خدمات به معلمان و دانش آموزان پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار