مدیرکل انجمن اولیا و مربیان و مشاور امور بانوان وزیر آموزش و پرورش:

شیوه‌نامه انتخاب مدرس آموزش خانواده پس از ۵ سال به استان‌ها ابلاغ شد

تهران (پانا)- مدیرکل انجمن اولیا و مربیان و مشاور امور بانوان وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال و بعد از پنج سال، شیوه‌نامه انتخاب مدرس آموزش خانواده به استان‌ها ابلاغ شد و این شرایط فراهم شد که بتوانیم مدرس آموزش خانواده از بین فرهنگیان علاقمند و اساتید دانشگاهی انتخاب کنیم. مدرسین جدید جذب و انتخاب خواهند شد و مدرسین قبلی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. گواهینامه مدرسی برای آنها مجدد صادر می‌شود که دو سال اعتبار دارد و پس از دو سال باید تمدید شود.

کد مطلب: ۱۴۸۰۹۹۷
لینک کوتاه کپی شد
شیوه‌نامه انتخاب مدرس آموزش خانواده پس از ۵ سال به استان‌ها ابلاغ شد

عاطفه‌سادات مدبرنژاد، مدیر کل انجمن اولیا و مربیان و مشاور امور بانوان وزیر آموزش و پرورش در کفت و گو با روابط عمومی با اشاره به دستورالعمل لباس فرم دانش‌آموزی برای سال جاری افزود: در اوایل اردیبهشت‌ماه، دستورالعمل ساماندهی و نظارت بر لباس فرم دانش‌آموزی به تمامی استان‌ها ابلاغ شد؛ این فرایند با محوریت اداره انجمن اولیا و مربیان پیش می‌رود و ما مکلف هستیم نرخ مصوب را با نظارت آموزش و پرورش و واحدهای مربوطه مانند اداره صمت و اتحادیه‌های مرتبط، تعیین کنیم و این نرخ را متناسب با کیفیت، جنس و پارچه لباس به والدین اطلاع‌رسانی کنیم. همچنین، والدین مجبور نیستند با تولیدی خاصی قرارداد ببندند بلکه لیست تمام تولیدی‌های مجاز در اختیار مدارس قرار می‌گیرد تا والدین بتوانند خودشان انتخاب کنند. اگر لباس فرم دانش‌آموزی سال گذشته قابل استفاده است، الزامی بر تهیه لباس جدید وجود ندارد.

وی همچنین به آیین‌نامه سرویس مدارس اشاره کرد و گفت: در ۱۴ شهریور ۱۴۰۲، آیین‌نامه سرویس مدارس توسط هیئت وزیران مصوب شد که از امسال لازم‌الاجرا است. برخلاف سال گذشته که یک تبصره اجازه می‌داد طبق آیین‌نامه قبلی عمل کنیم، امسال همه مکلف به اجرای آیین‌نامه جدید هستیم. بحث سرویس مدارس از آموزش و پرورش خارج شده و به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها سپرده شده است، اما ما وظیفه اطلاع‌رسانی به والدین برای ثبت درخواست سرویس فرزندشان در سامانه سپند را داریم. والدین عزیز تا اول تیرماه فرصت دارند درخواست خود را در سامانه سپند ثبت کنند تا از خدمات سرویس دانش‌آموزی بهره‌مند شوند.

مدبرنژاد افزود: امسال و بعد از پنج سال، شیوه‌نامه انتخاب مدرس آموزش خانواده به استان‌ها ابلاغ شد و این شرایط فراهم شد که بتوانیم مدرس آموزش خانواده از بین فرهنگیان علاقمند و اساتید دانشگاهی انتخاب کنیم. مدرسین جدید جذب و انتخاب خواهند شد و مدرسین قبلی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. گواهینامه مدرسی برای آنها مجدد صادر می‌شود که دو سال اعتبار دارد و پس از دو سال باید تمدید شود.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان و مشاور امور بانوان وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: استان اصفهان فردا به عنوان اولین استان، آزمون مدرسی آموزش خانواده را برگزار خواهد کرد که نزدیک به ۵۰۰ نفر در این آزمون شرکت می‌کنند. دستورالعمل امسال تخصصی‌تر شده است و مدرسین آموزش خانواده در حوزه‌های مختلفی مانند تغذیه و سلامت دانش آموزان آموزش می‌بینند؛ این امر به نظام تعلیم و تربیت کمک می‌کند و مشارکت خانواده‌ها در فرآیندهای آموزشی و تربیتی مدرسه افزایش می‌یابد. در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هم عملاً به این اشاره شده است که ما مکلفیم به اینکه کمک کنیم مشارکت خانواده‌ها در فرایندهای آموزشی و تربیتی افزایش پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار