امروز؛ اختتامیه نهمین دوره مسابقات قرآن فرهنگیان برگزار می‌شود

تهران (پانا) - نهمین دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان امروز به پایان می‌رسد و برگزیدگان این مسابقات در مراسم اختتامیه معرفی و تجلیل می‌شوند.

کد مطلب: ۱۴۸۰۵۸۰
لینک کوتاه کپی شد
امروز؛ اختتامیه نهمین دوره مسابقات قرآن فرهنگیان برگزار می‌شود

مرحله حضوری نهمین دوره مسابقات قرآن فرهنگیان امروز، 26 خرداد به پایان می‌رسد. اختتامیه این مسابقات که از 24 خرداد در جوار حرم امام رضا (علیه‌الاسلام) آغاز شده بود امروز برگزار می‌شود. نفرات برتر و برگزیده این مسابقات در اختتامیه معرفی خواهند شد.

نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور با حضور 160 نفر از معلمان سراسر کشور در 2 بخش خانم‌ها و آقایان در 5 رشته قرائت تحقیق، حفظ کل، حفظ 10 جز قرآن، روش تدریس احکام و نهج‌البلاغه در مشهد مقدس به‌صورت حضوری در حال برگزاری است.

مرحله اول نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در دهه مبارک فجر برای شهرستان‌ها و مناطق برگزار شده بود. در این مرحله بیش از 90 هزار نفر از فرهنگیان کشور حضور پیدا کردند. در ادامه نفرات برگزیده از هر شهرستان و منطقه به مسابقات استانی راه یافتند.

مسابقات استانی در هفته بزرگداشت مقام معلم برگزار شده و فرهنگیان برگزیده در این مرحله حضور یافتند. از میان راه‌یافتگان به مرحله استانی 320 نفر به مرحله مقدماتی کشوری رسیدند.‌ مرحله مقدماتی کشوری به‌صورت غیر حضوری برگزار شد. در رشته قرائت روش تدریس احکام و نهج البلاغه با دریافت آثار شرکت‌کنندگان و در رشته‌های حفظ 10 جزء و کل قرآن به‌صورت ارتباط آنلاین برگزار شده است. 

شرکت‌کنندگان در مرحله مقدماتی کشوری در صورت کسب حد نصب نمره کافی به مرحله حضوری راه یافتند. فرهنگیانی که به مرحله حضوری رسیدند، از روز‌‌ ۲۴ خرداد ‌در مشهد با شرکت در مسابقه به رقابت پرداختند و امروز مراسم اختتامیه نهمین دوره برگزار خواهد شد.

مرحله مسابقات حضوری کشوری نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور با حضور 18 داور ملی و بین‌المللی در حال برگزاری است.

در این مسابقات، ضمن ارتقای مهارت‌های قرآنی معلمان برای رشد کمی و کیفی مسابقات قرآن دانش‌‌آموزی، فرهنگیان با شیوه‌های انتقال احکام به دانش‌آموزان در کوتاه‌مدت، روش‌های تحقیق و بهره‌برداری از نهج‌البلاغه و ارائه سخنرانی براساس خطبه‌های نهج‌البلاغه آشنا شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار