استاندار تهران: هنگام افتتاح مدارس واقعا شادابی را در چهره شهیدرئیسی می‌دیدم

تهران (پانا) - استاندار تهران گفت در دولت سیزدهم ۲۳۰ پروژه مدرسه‌سازی در استان تهران اجرا شد.

کد مطلب: ۱۴۸۰۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد
استاندار تهران: هنگام افتتاح مدارس واقعا شادابی را در چهره شهیدرئیسی می‌دیدم

استاندار تهران در بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز با بیان اینکه امروز اگر ما زمینه رشد و بالندگی را در کشور بخواهیم اندازه بگیریم باید بعنوان یکی از مهمترین شاخص‌ها، به زیرساخت های آموزشی توجه کنیم گفت: معمولا میزان سرمایه های اختصاص یافته بالاست اما با این حال ما برای برنامه های آموزشی در سطوح مدارس هنوز فاصله بسیار زیادی با استاندارد داریم.

علیرضا فخاری در ادامه از عدم امکان جبران این کاستی‌ها توسط دولت خبر داد و گفت: دولت به تنهایی نمی‌تواند همه کاستی ها را جبران کند. آنچه که ما در ذهن داریم به واقع از گذشتگان به یادگار مانده، ظرفیت سازی جدیدی است که خیرین عزیز و محترم در زمینه رشد و توسعه زیرساخت‌های علمی و پژوهشی برای آینده ایران عزیزمان فراهم کردند. آنچه که امروز ما در این محفل نورانی شاهد هستیم با کلمات و واژه‌ها نمی‌توان آن را ترسیم کرد. حقیقتا گذشت از مال و دارایی و پیش قدم شدن برای توسعه و زدودن جهل و جهالت خیلی جرات و جسارت می‌خواهد.

وی بر لزوم سبقت گرفتن در این امر از یکدیگر تاکید کرد و گفت: آنها که در این مسیر از هم سبقت می‌گیرند، تلاش می‌کنند چه به لحاظ کیفیت و کمیت گام های موثرتری را بردارند. بزرگی می‌گفت نباید بگوییم نمی‌توان مال را به آن دنیا برد که شدنیست، شیوه و روش مهم است، آثار معنوی این دارایی جلوتر از انسانها در انتظارشان است و خیرین در اصل پیش اندازان کار خیر در امر مدرسه سازی و توسعه دانش و علم هستند، شما در مقام شکنندگان طلسم ناتوانی یا جبران نادانی هستید و این بزرگترین افتخاری است که در یک جامعه خیرین نصیب آنها می‌شود.

استاندار تهران در ادامه بر اهمیت کار خیرین در رشد علمی کشور تاکید کرد و گفت: یعنی هر چقدر در آینده ظرفیت و توانمندی نداشته باشیم ناشی از ندانستن ماست و اگر شما برای دانستنی‌های امروز جامعه دانش آموزی تلاش می‌کنید، یقین بدانید برای توانایی آینده کشور سرمایه‌گذاری می‌کنید. این پس‌انداز، هم در بعد مادی و هم در بعد معنوی جایگاه بی‌دلیلی دارد که خداوند نصیب هر کسی نخواهد کرد. این نوع خدمت نعمت اعطایی خداست. یقین بدانید به غیر از شما بزرگواران خیلی‌ها ممکن است آرزوی یک همچین کارهایی را در باطن داشته باشند اما ظرفیت مالی‌شان به آن‌ها اجازه ندهد.

فخاری افزود: این گلچین کردن انسان‌هایی که از رزق و روزی خود می‌زنند تا دیگران را رشد بدهند، تعالی بدهند که آنها را به مرتبه ای برسانند که بتوانند آنها هم در یک فضای آکنده از عشق و محبت و دانش افزایی، دیگران را راهنمایی و تشویق کنند، خیلی اتفاق مبارکی است. دولت خدمتگزار و مردمی که رئیس آن در مسیر خدمت به شهادت رسید، خودش را همواره در این مسیر می‌دید که چگونه کاستی‌ها را جبران کند.

وی با تاکید بر توجه شهید رئیسی به امر مدرسه‌سازی گفت: در برنامه های مشترکی که در خدمت جناب آقای رئیسی ریاست محترم شهید کشورمان داشتیم برای افتتاح مدارسی که طلیعه‌سازان زحماتشان آن‌جا شکوفا شده بود، واقعا این شادابی را در چهره این بزرگوار می‌دیدیم. از مقام این عزیز بزرگواری که عاشقانه در مسیر توسعه زیرساخت های علمی و فرهنگی کشور تلاش کردند تا در کنار عزیزانی که آنها با گذشت از دارایی‌هاشان این ظرفیت را خوب جلوه دادند، باید تقدیر کرد.

فخاری آماری در زمینه مدرسه سازی و زیربناهای مدارس ارائه کرد و گفت: در دولت سیزدهم با حدود ۲۳۰ پروژه اجرایی در حوزه مدرسه سازی حدود ۳۰۰ هزار زیر بنا ساخته شده است. وقتی شما وارد این صحنه می‌شوبد بدون تعارف عرض می‌کنم مسئولین اجرایی دولتی قوت می‌گیرند. شما می توانید با این کار خیر و ترغیب دیگران برای این کار خیر، یک یادگاری از خودتان بهجا بگذارید.

استاندار تهران در پایان گفت: انشالله بتوانیم  آنچه که وظیفه داریم برای توسعه دانش و زدودن نادانی تلاش کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار