معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

تحول مسابقات ورزشی در آموزش‌وپرورش؛ از احیای مسابقات فرهنگیان پس از 16 سال تا اعزام دانش‌آموزان به «ژیمنازیاد» جهانی بحرین

تهران (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از اعزام تیم‌های ملی دانش‌آموزی کشورمان به ‌‌«ژیمنازیاد» دانش‌آموزان جهان در بحرین ‌خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۷۸۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد
تحول مسابقات ورزشی در آموزش‌وپرورش؛ از احیای مسابقات فرهنگیان پس از 16 سال تا اعزام دانش‌آموزان به «ژیمنازیاد» جهانی بحرین

صادق ستاری‌فرد در گفت‌وگو با پانا درباره برگزاری مسابقات ورزشی دانش‌آموزان و فرهنگیان اظهار کرد: «‌ما برگزاری مسابقات ورزشی را در هر سه دوره تحصیلی‌ ابتدایی، متوسط اول و متوسط دوم ‌دنبال می‌کنیم. ‌مسابقات دوره ابتدایی سال‌ها بود که محل توجه نبود، به دلایل مختلفی چون‌ کمبود نیروی انسانی، کمبود منابع مالی و ... که الحمدلله در این دولت، مسابقات ورزشی دانش‌آموزان از دوره ابتدایی با رویکرد تربیتی برگزار شد. در دوره ابتدایی مسابقات با رویکرد رقابتی دنبال نمی‌شود بلکه ‌رویکرد ما، استعدادیابی، کشف و پرورش استعداد است و به‌عنوان یک فرصت‌ برای یادگیری دانش‌آموزان و یک کارگاه تربیتی دانش‌آموزی دنبال می‌شود. ‌ما در مسابقات دانش‌آموزان در دوره ابتدایی‌ به همه دانش‌آموزان مدال طلا می‌دهیم، در این مسابقات ‌بُرد و باخت معنا ندارد، همه دانش‌آموزان برنده هستند. همین که در آن مسابقات و ‌رویدادها شرکت کردند، برنده هستند. ‌کشف، پرورش ‌و شناسایی استعدادها انجام می‌شود و دانش‌آموزان تجربیات فرهنگی، تربیتی و اجتماعی کسب می‌کنند.»

مدارس میزبان ورزش‌های پدرپسری و مادردختری

وی ادامه داد: «‌الحمدلله ‌امروز ورزش پدر‌پسری و مادر‌دختری در مدارس دنبال می‌شود؛ ‌آخر هفته‌ها، مدارس پسرانه ما میزبان پدران‌شان و مدارس دخترانه‌‌ میزبان مادران‌ هستند و ‌فعالیت‌ها و بازی‌های پدر‌پسری یا مادر‌دختری از کف مدرسه تا سطح منطقه، استان و کشور‌ طراحی شده است. امسال دومین سالی است که مسابقات ورزشی پدر‌پسری، مادر‌دختری ‌در کشور برگزار می‌شود. هیچ تجربه داخلی و خارجی هم نداشتیم اما آن‌قدر استقبال خانواده‌ها و ‌همکاران ما خوب بود و آن‌قدر بازخورد مثبت داشتیم که ان‌شاءالله با قوت این کار را استمرار خواهیم داد.»

احیای مسابقات ورزشی فرهنگیان ‌پس از ۱۶ سال وقفه

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مسابقات ورزشی فرهنگیان تقریبا پس از ۱۶ سال وقفه، از سر گرفته شد، گفت: «در سال اول حدود ۱۴۰ هزار نفر و در سال دوم بیش از ۲۰۰هزار نفر از معلمان ما نه فقط معلمان تربیت‌بدنی، بلکه معلمان دروس مختلف و پایه‌های مختلف در این مسابقات شرکت کردند‌. ‌این هم تکلیفی است که در سند تحول آمده‌، در سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش آمده است، مسئله سلامت و نشاط معلمان ‌محل توجه ما بوده است.»

ستاری‌فرد با بیان اینکه اگر موضوع ورزش و مسابقات ورزشی و برنامه‌های ورزشی از طرف معلمان به‌طور جدی محل توجه باشد، معلم ورزشکار می‌تواند‌ دانش‌آموز را ‌برای حضور در فعالیت‌های ورزشی ترغیب کند، افزود: «کسب سلامتی معلمان و ایجاد نشاط و شادابی و روحیه امید برای آن‌ها از محل اجرای مسابقات ورزشی ‌در سطح منطقه، ‌استان و ‌در سطح کشوری ‌به‌طور جدی دنبال می‌شود.»

تیم‌های دانش‌آموزی به «ژیمنازیاد» دانش‌آموزان جهان در بحرین ‌اعزام خواهند شد

وی به مسابقات ورزشی دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: «‌همانطور که عرض کردم مسابقات دانش‌آموزان در ‌سه دوره ‌ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم برگزار می‌شود. مسابقات ‌کف مدرسه طرح صد درصد نام دارد؛ یعنی دانش‌آموزان ‌در مدرسه ‌لیگ طراحی ‌و مسابقات را اجرا می‌کنند.‌ این مسابقات امسال برگزار شد و از سال تحصیلی آینده ‌به‌طور جدی‌تر ‌دنبال خواهد شد. ‌اعزام تیم‌های دانش‌آموزی به مسابقات برون‌مرزی هم بعد از سال‌ها وقفه از سر گرفته شد. تیم ملی والیبال در اولین اعزام توانست به مقام قهرمانی جهان دست یابد. همچنین ‌تیم‌های دانش‌آموزی در رشته‌های مختلف به مسابقات «ژیمنازیاد» دانش‌آموزان جهان در بحرین ‌اعزام خواهند شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار