مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه در گفت‌وگو با پانا:

باید از شخصیت شهید‌ رئیسی الگوسازی کرد

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه بر ضرورت الگوسازی از شخصیت شهید‌ رئیسی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۷۸۲۳۷
لینک کوتاه کپی شد
باید از شخصیت شهید‌ رئیسی الگوسازی کرد

حمید یزدانی در گفت‌وگو با پانا درباره بارزترین ویژگی شخصیتی شهید رئیسی اظهار کرد: «یکی از ویژگی‌هایی که شهید‌ جمهور داشتند و عموم جامعه بسیار پُرتکرار از آن یاد می‌کنند این بود که سیدابراهیم رئیسی، خستگی را خسته کرده بودند. پشتکار، مسئولیت‌پذیری و خستگی‌ناپذیری شهید جمهور، ویژگی بارز شخصیت ایشان بود.»

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه به اهمیت الگوسازی از این شخصیت برای نسل نوجوان و جوان اشاره کرد و گفت: «یکی از مسائل و مشکلاتی که امروز با آن درگیر بوده و در بعضی مواقع به آن نپرداختیم، الگوسازی برای دانش‌آموزان است. اگر تلاش کنیم تا از افرادی همچون آیت‌الله رئیسی و افراد دیگری که پیشتر بودند و افرادی که هنوز در قید حیات بوده و مشغول خدمت به ملت هستند، الگوسازی کنیم، می‌توانیم این مساله را حل کنیم.»

وی افزود: «برای الگوگیری از شخصیت شهید‌ جمهور سیدابراهیم رئیسی باید ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری ایشان را بشناسیم و خصوصیات بارز ایشان را بدانیم. سعه‌ صدر، صبوری و عزت نفس بالا ویژگی‌های دیگر شخصیتی شهیدرئیسی بود که باید در الگوسازی از این رئیس‌جمهور شهید مورد توجه قرار دهیم.»

یزدانی به صبر بالای رئیس‌جمهور در برخورد با افرادی که به ایشان توهین می‌کردند اشاره کرد و گفت: «زمانی که به ایشان از جانب شخصی توهین می‌شد با صبر بالا و با چنان طمانینه‌ای که مخصوص به شخصیت ایشان بود، یک پاسخ کوتاه نظیر «از حق خود گذشتم و مابقی حق که مربوط به مردم است را به آنان سپردم» می‌دادند. ایشان به هر شخصی که به اشکال مختلف به ایشان توهین کرده بود با سعه صدر می‌گفتند که «شما به من توهین کردید اما من از شما گذشتم.»

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه گفت: «ما باید ویژگی‌های شخصیتی شهید رئیسی که سعه صدر، صبوری، عزت نفس بالا، پشتکار، مسئولیت‌پذیری و خستگی‌ناپذیری فقط بخشی از آن بود، باید به ‌حوی به فرزندان این مرز و بوم یادآوری کنیم که آن را به‌درستی آموخته و در زندگی از آن بهره‌مند شوند. باید صفات و ویژگی‌های اخلاقی رئیس‌جمهور شهید را با داستان و حماسه‌نگاری‌ها به دست مخاطبان نوجوان، جوان و کودک خود برسانیم.»

وی اضافه کرد: «شهید رجایی دیگر رئیس‌جمهور شهید ما بودند که دوران رئیس‌جمهوری ایشان فقط چند روز به طول انجامید. ایشان نیز همچون شهید رئیسی، به شهادت رسیدند. ویژگی‌ها و صفات شهید‌رجایی نیز مثال‌زدنی بود، اما امروز کمتر نوجوانی از شخصیت و ویژگی‌های شخصیتی وی باخبر است.»

یزدانی به 33 ماه خدمت خالصانه شهید‌جمهور اشاره کرد و گفت: «دوره ریاست‌جمهوری شهید‌ رئیسی 33 ماه به طول انجامید که باعث می‌شود قصه‌های بیشتر از ایشان که نمایانگر صفات شهید رئیسی بود برای نقل کردن وجود داشته باشد. برای جاودان کردن ویژگی‌های ممتاز شخصیت این شهید والا مقام باید بتوانیم به اندازه‌ای برای دانش‌آموزان‌مان سخن بگوییم که این صفات شایسته را از ایشان بیاموزند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار