مدیرکل آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

جشنواره نوجوان خوارزمی با تمرکز بر دانش، نگرش و مهارت زمینه رشد دانش آموزان را فراهم می‌سازد

مشهد (پانا) - مدیرکل آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت جشنواره نوجوان خوارزمی با تمرکز بر دانش، نگرش و مهارت زمینه رشد دانش آموزان را فراهم می‌سازد.

کد مطلب: ۱۴۴۶۷۷۶
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره نوجوان خوارزمی با تمرکز بر دانش، نگرش و مهارت زمینه رشد دانش آموزان را فراهم می‌سازد

حمید یزدانی، مدیرکل آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: جشنواره نوجوان خوارزمی نسبت به دیگر جشنواره‌ها، از شرایط خاصی برخوردار است. ما باید به حیات طیبه، به عنوان یک مسیر بنگریم تا با طی کردن این مسیر، به مراحل خوبی دست پیدا کنیم و زندگی شرافتمندانه‌ای داشته باشیم.

وی ادامه داد: جشنواره خوارزمی پای کار آمده است تا دانش آموزانی را در تراز جمهوری اسلامی تربیت کند. یک سوم از گونه‌های گیاهان دارویی در ایران وجود دارد. در کشور چین، حدود ۱۰۰میلیون نفر در حوزه گیاهان دارویی در تلاش هستند؛ اما متاسفانه ما از ظرفیت موجود در کشور نهایت استفاده را نمی‌بریم.

یزدانی افزود: جشنواره نوجوان خوارزمی با هدف ارتقای دانش، نگرش و مهارت دانش آموزان در زمینه پژوهشگری و روحیه خلاقیت برای حل مسائل، هر ساله برگزار می‌شود. این جشنواره تنها یک بعد را دنبال نمی‌کند و با تمرکز بر دانش، نگرش و مهارت، زمینه رشد دانش آموزان را فراهم می‌سازد.

وی اشاره کرد: با توجه به امتحانات نهایی، اهمیت هدایت تحصیلی بیش از سال‌های گذشته است و دقت بسیار دانش آموزان را در دروس و انتخاب صحیح رشته تحصیلی می‌طلبد تا شاهد تغییر رشته دانش آموزان نباشیم؛ متاسفانه دانش آموزان آرزوهای خود را تنها در رشته‌های نظری دنبال می‌کنند، درحالی که رشته‌های فنی و حرفه‌ای بسیار خوبی در کشور وجود دارد؛ اما نسبت به آن‌ها بی توجه هستیم.

یزدانی بیان کرد: همه ما باید سطحی از برنامه نویسی را یاد داشته باشیم؛ زیرا تفکر الگوریتم است و باید نسبت به آن پایبند باشیم. جشنواره نوجوان خوارزمی، با ۱۱حوزه تربیت و یادگیری، به دنبال تخصص گرایی نیست و دانش آموزان باید فعالیت در حداقل ۵رشته را مدنظر داشته باشند.

خبرنگار دانش آموز: ستاره خزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار