برنامه‌های ویژه سازمان مدارس ‌غیر دولتی‌در سال ۱۴۰۲؛

برگزاری ۱۱ هزار محفل انس با قرآن‌ در مدارس غیردولتی در سال گذشته

تهران(پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش‌‌ برنامه‌های ویژه سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در سال جدید را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۴۷۳۰۷۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری ۱۱ هزار محفل انس با قرآن‌ در مدارس غیردولتی در سال گذشته

‌احمد محمودزاده در گزارش عملکردی مهمترین اقدامات سال ۱۴۰۲ و برشی از برنامه‌های در دست اقدام سال جاری را تشریح کرد و گفت‌: در سال گذشته برنامه‌های سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش حول سه محور تقنینی‌، مدیرتی -سیاستی و مشارکتی با سایر سازمان‌ها به سرانجام رسیده است.

 معاون وزیر آموزش و پرورش در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و سیاست‌ها و مأموریت‌های ابلاغی رئیس‌جمهور و تاکیدات مقام عالی وزارت گفت: این سازمان هر ساله تمهیداتی را فراهم می‌کند تا اهداف و سیاست‌های ابلاغی به منظور تحقق با جهت‌گیری و بسترسازی مناسب و استفاده از ظرفیت‌های حوزه به مرحله اقدام و عمل برسد.

محمود‌زاده در ادامه به ارایه گزارشی در‌خصوص عملکرد این سازمان پرداخت و افزود: برنامه‌های عملیاتی سازمان در سال ۱۴۰۲ حول سه محور تقنینی‌، مدیریتی- سیاسی  و مشارکتی با سایر معاونت‌ها و برگزاری کارویژه‌ها و رویدادهای مهم به مرحله اجرا رسیده است‌.

وی به مهمترین خروجی‌های محور تقنینی اشاره کرد و گفت: در این خصوص کارهای فراوان و اثربخشی انجام شده است که می‌توان به مهمترین آن‌ها از جمله بازنگری و اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکزغیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی به‌منظور تثبیت و افزایش حمایت از حقوق مؤسسین، معلمین و رفع ضعف‌های موجود‌، تدوین طرح و پیگیری تصویب واگذاری آموزش بزرگسال در بستر الکترونیک به مدارس مجازی، بازنگری اصلاح آیین‌نامه استقرار مدارس و مراکز غیردولتی ‌مناطق، نواحی و محلات مختلف که منجر به تفکیک شرایط نوسازی برای ساختمان‌های استیجاری، خریداری و احداثی می‌شود، اشاره کرد.

 معاون وزیر آموزش و پرورش  در ادامه به محورهای شاخص مدیریتی -سیاسیتی پرداخت و گفت:  مدیریت راهبردی سرمایه انسانی‌، توانمندسازی‌، پیگیری حقوق و بیمه و دستمزد معلمان مدارس غیردولتی، سنجش صلاحیت  و شایستگی عمومی، تخصصی و حرفه‌ای، تغییر ساختار الگوی شهریه مطابق با قانون‌، اعطای گواهینامه معتبر توسط دانشگاه فرهنگیان، ریل‌گذاری مواد قانونی رها شده‌ از جمله توسعه کمی و کیفی مدارس غیرانتفاعی و... از بارزترین اقدامات محور مدیریتی – سیاستی در سال گذشته بوده است.

محمودزاده به برنامه‌های مشارکتی محقق شده با رویکرد کنشگری سازمان پرداخت و افزود: در این حوزه به فعالیت‌های متعددی از جمله مهندسی کیفیت و استناد به مرجعیت معلم و کتاب و کلاس درس و فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی به صورت ویژه پرداخته شده است‌.

معاون وزیر آموزش و پرورش‌ بیان کرد در کنار فعالیت‌های فوق در سال گذشته ۷ کارویژه ‌از جمله جشنواره آفرینو، رویداد ملی زبان‌های خارجی‌، تک‌نگاشته‌های میز هیات دولت و ... نیز به سرانجام رسیده است‌.

محمود‌زاده ضمن تاکید بر افزایش فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی‌ از راه‌اندازی و فعالیت بیش از از سه هزار پایگاه بسیج دانش‌آموزی در مدارس غیردولتی خبر داد و گفت: به منظور ارتقای فضای معنوی در میان دانش‌آموزان مدارس غیرانتفاعی نیز‌ ۱۱ هزار محفل انس با قران نیز در مدارس کشور برگزار شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش به راه‌اندازی مجازی پویش‌های دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: همزمان با برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان سال گذشته‌، این سازمان اقدام به راه‌اندازی پویش دانش‌آموزی با هدف افزایش مشارکت هرچه بیشتر دانش‌آموزان و جامعه بزرگ فرهنگیان اقدام کرده است‌.

‌محمود‌زاده افزود‌: این سازمان ضمن استمرار برنامه‌های عملیاتی شده‌ در سال گذشته‌، برنامه‌های ویژه‌ای نیز برای سال جاری از جمله مدیریت راهبردی سرمایه‌ انسانی، پیگیری تفاهم‌نامه‌ها، توسعه مدارس غیرانتفاعی، نکوداشت و اهتراز پرچم جمهوری اسلامی و پررنگ‌کردن فعالیت‌های تربیتی و اردویی در دست اقدام دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار