‌رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در پیامی به‌مناسبت ‌گرامی‌داشت مقام معلم مطرح کرد؛

«معلمی شغل انبیاست» به چه معناست؟

تهران (پانا) - رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان به‌مناسبت فرارسیدن هفته گرامی‌داشت مقام معلم پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۴۷۱۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد
«معلمی شغل انبیاست» به چه معناست؟

‌متن پیام الهام یاوری به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم 

‌معلمی شغل انبیاست؛ و این یعنی که مسوولیت هدایت انسان‌ها به دوش معلم‌ است و معلم‌ها برای به سامان رساندن این بار عظیم از امدادهای مستقیم الهی بهره می‌برند. یعنی که معلمی مرز ندارد؛ ساعت کار ندارد؛ شرح وظیفه ندارد؛ همة نسل‌های آینده و همة انسان‌های مستعد در سراسر گیتی مخاطب آرزوهای تربیتی معلم هستند. 

معلمی شغل انبیاست؛ و این یعنی که دغدغه رشد دادن آدم‌ها و رساندنشان به سطحی از دانش و بینش و مهارت که بتوانند زندگی سالم و پرثمری را برای خود و جامعه‌شان تامین کنند، فکر و ذکر دائمی معلم‌هاست. یعنی که ایثارگری نام دیگر معلمی است و رسالت پایان‌ناپذیر و بی‌چشم‌داشتِ تلاش برای ساختن جهانی بهتر، همه زندگی معلم‌ها را پر می‌کند.

معلمی شغل انبیاست؛ و این یعنی که پیش راندن یک دانش‌آموز در مسیر رشد و شکوفایی اوج آرزوی معلم‌هاست. یعنی که مادرانه و پدرانه فکر کردن به تدارک فرصت‌های کریمانة جبران خطا و بازیابی مسیر برای تلافی عقب‌ماندگی‌ها و دغدغه داشتن برای رساندن پیش‌تاز‌ها به رشد حدّاکثری و همه جانبه‌شان جزو ذات معلمی است.

معلمی شغل انبیاست؛ و این یعنی که نه تنها گفتار معلم که سبک زندگی و الگوی تصمیم‌گیری و نحوه برخورد او آینده دانش‌آموز را می‌سازد. یعنی که نگاه و کلام و لبخند معلم مسوولیت او در برابر تاریخ، تمدن و آینده است؛ یعنی که هر حرکت او قهرمان ساز و انسان پرور است. برای همین است که معلم‌ها درکنار نگرانی برای رشد دانش‌آموزان‌شان، نگران ارتقای دانش و مهارت و معنویت خود هستند.

معلمی شغل انبیاست؛ و این یعنی که دست‌بوسی معلمان و قدردانی و تکریم آنها افتخار همه آدم‌های فرهیخته است. یعنی که معلم‌ها در آسمان بلند خدا جا دارند و فرشتگان بال‌های خود را زیر پای اهل علم می¬گسترند. یعنی که جانداران روی زمین و پرندگان در فضا و ماهیان دریا و همه ساکنان آسمان و زمین برای معلم نیکی‌ها استغفار می‌کنند.

معلم بلند بالای ایرانی، نمونه راستین هم‌سایگی علم و عمل، الگوی فاخر زیستن بر مبنای حق و حق‌طلبی، قهرمان بی‌ادعّای روزهای دشوار؛ روزت مبارک و سایه ات بر سر فرهنگ ایران زمین پایدار باد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار