دستیار رئیسجمهوری در پیگیری حقوق و آزادیهای اجتماعی:
تثبیت هویت دینی دانشآموزان در دستان معلمان است
تهران (پانا) - دستیار رئیسجمهوری در پیگیری حقوق و آزادیهای اجتماعی با تاکید بر که نقش معلمان در تزریق فلسفه خوب زیستن و خوب اندیشیدن به جامعه گفت: تثبیت هویت دینی دانشآموزان که در شرایط حساس سنی قرار دارند در دستان معلمان است.
![تثبیت هویت دینی دانشآموزان در دستان معلمان است](https://cdn.pana.ir/thumbnail/Lg7INqhuRFsn/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHeqzF_EQG214sAIKXaKdntA,,/1847251_551.jpg)
به گزارش ایرنا؛ سکینهسادات پاد در آستانه روز معلم با حضور در جمع شماری از معلمان با تاکید بر لزوم همافزایی میان مجموعههای مردمی گفت: انجمنها، سمنها و مجموعههای مردمی و مردمنهاد با ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود تاثیر مهمی در ارتقای فرهنگ و ادب دارند.
وی افزود: در شرایط کنونی که نه فقط ایران بلکه جامعه جهانی با معضل هویتزدایی از فرهنگ، تمدنها و اعتقادات و باورها مواجه است باید اذعان داشت که بدون هیچ شائبهای، رویکرد و اقدامات سمنها و نهادهای مردمی میتوانند در جهت بهبود نظام تربیتی تاثیرگذار باشند.
پاد با تاکید بر اینکه تحول پایدار در هر جامعهای از نظام تربیتی آغاز میشود، گفت: برای رفع آنچه در سالهای اخیر این تحول اساسی را مختل و بعضاً دچار کندی کرده باید معلم را به دال مرکزی تربیتی و کارکرد اجتماعی خود بازگرداند.
دستیار رئیسجمهوری در پیگیری حقوق و آزادیهای اجتماعی ادامه داد: توجه ویژه به معلمان در جهت کاهش دغدغههای آنها با هدف ارتقای نظام تربیتی باید در درون حاکمیت رقم بخورد.
پاد با اشاره به اینکه معلم، فلسفه خوب زیستن و خوب اندیشیدن را به جامعه تزریق میکند، گفت: تثبیت هویت دینی دانشآموزان که در شرایط حساس سنی قرار دارند در دستان معلمان است.
وی با تاکید بر لزوم تلاش و اقدامات بیشتر در راستای بهبود منزلت اجتماعی معلمان مطابق با شان آنها و رفع مشکلات معیشتی این قشر خاطرنشان کرد: طبق قانون اساسی، نظام تربیتی و نظام آموزشی ما مبتنی بر ارزشهای ملی - اسلامی است. اصل ٣٠ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به صراحت به عدالت و عدم تبعیض در مقوله آموزش اشاره داشته و تاکید دارد.
پاد افزود: نمیتوان گفت که در گام دوم انقلاب در زمینه نظام آموزشی و نظام تربیتی کاملا موفق عمل کردهایم. چرا که دولتها به تنهایی نمیتوانند این مسیر را به سلامت به پایان برسانند و ضرورت مشارکت گروهها، انجمنها و سمنها در این مقوله مهم احساس میشود.
دستیار رئیسجمهوری در پیگیری حقوق و آزادیهای اجتماعی با اشاره به بخشی از مسئولیت محوله در حکم رئیسجمهوری مبنی بر صیانت از حقوق شهروندی و حقوق و آزادیهای اجتماعی گفت: آنچه در این یک سال توجه مرا جلب کرده، فرهنگسازی و پایبندی به قانون بوده که نقطه آغاز آموزش این 2 از مدارس و توسط معلمان است.
وی اظهار کرد: آموزش ظلمستیزی، عدالتخواهی، عدالتطلبی، زندگی در صلح و آرامش و با قوانین اسلام زندگی کردن در دستان معلمان است.
ارسال دیدگاه