‌گزارش وزیر و معاونان وزارت آموزش و پرورش به مردم؛

‌صحرایی: مرجعیت به برنامه درسی بازگشته است/ خانواده‌ها پشت آموزش‌وپرورش بایستند/ تهیه نگاشت نهادی، رسانه‌ای و مدرسه‌ای سند تحول

تهران (پانا) - شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش به همراه رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش امشب با حضور در برنامه پرسشگر شبکه آموزش سیما، گزارشی از مهمترین اقدامات انجام شده حوزه‌های تخصصی خود به همراه برنامه‌های سال آینده را به مردم ارائه دادند.

کد مطلب: ۱۴۶۳۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد
‌صحرایی: مرجعیت به برنامه درسی بازگشته است/ خانواده‌ها پشت آموزش‌وپرورش بایستند/ تهیه نگاشت نهادی، رسانه‌ای و مدرسه‌ای سند تحول

رضامراد صحرایی در این برنامه اظهار کرد: سالی که گذشت سالی پُر خیر و برکت بود و پُر از دستاوردهای خوب. آن‌چه که مسلم است عملکرد ‌امسال ‌ما بهتر از سال قبل بود‌. خدا را شاکریم و البته باید خیلی از کاستی‌ها را هم برطرف کنیم.

وی ضمن عرض خداقوت به دانش‌‌آموزان و معلمان، کارمندان و مدیران، افزود: سال ۱۴۰۲ سال بسیار ویژه‌ای بود، آغازش کمی تلخ ولی پایانش شیرین بود. ‌تحولات بسیار چشمگیری اتفاق بود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معتقدم مهمترین مقطع ما پیش‌دبستانی و دوره ابتدایی است، گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تاکید ویژه‌ای بر این مقطع دارد. ما باید گفتمان حاکم بر نظام آموزش و پرورش را تغییر دهیم به‌طوری که معلمان متوسطه تمایل داشته باشند به دوره ابتدایی بیایند. یک کار این است که تسهیلات ویژه در اختیار معلمان ابتدایی قرار بگیرد. جامعه تعلیم و تربیت یک جامعه در‌هم‌تنیده و به‌هم‌پیوسته است. معلمان ابتدایی باید جایگاهشان ویژه باشد و هر کاری که برای یک معلم انجام می‌دهیم باید شامل همه معلمان شود.

بازگشت مرجعیت به برنامه درسی ملی

صحرایی با بیان اینکه باید ساختارها را بشکنیم و ساعات فعالیت‌های ورزشی و پرورشی را افزایش دهیم؛ به موضوع کنکور اشاره کرد و گفت: کنکور مسیر آموزش و پرورش را عوض کرد و آثار منفی کنکور سال‌ها‌ باقی خواهد ماند. منظور من از کنکور موسسسات کنکوری است. وضع طوری شد که تقریبا راهیابی دانش‌آموزان مناطق محروم به دانشگاه‌های برتر رویا شده بود. شورای عالی انقلاب فرهنگی اما با دستور و کمک رییس‌جمهور مصوبه‌ای را گذراند که اکنون مرجعیت به برنامه درسی ملی بازگشته است. برنامه درسی ملی شش ساحت دارد که فقط یک ساحت آن آموزش است. ساحت‌های دیگر نباید مغفول بماند. 

خانواده‌ها پشت آموزش و پرورش بایستند

وزیر آموزش و پرورش گفت: خانواده‌ها ما را همراهی کنند. دوگانه‌ای وجود داد به اسم مدرسه و مافیای کنکور و ما از خانواده‌ها می‌خواهیم که ‌پشت مدرسه بایستند. 

تهیه نگاشت نهادی، مدرسه‌ای و رسانه‌ای سند تحول بنیادین/ آیین‌نامه ملی مهارت برای اولین بار به دولت رفت

صحرایی در ادامه به موضوع اجرای سند تحول بنیادین هم اشاره کرد و گفت: بهار اجرای این سند در‌ این دولت است. سند دغدغه اصلی رییس‌جمهور است. ‌اتفاقات مهمی درباره سند افتاده است و حتی نگاشت نهادی و مدرسه‌ای و رسانه‌ای سند هم آماده شده است. معاون اول رییس‌جمهور برای اولین بار در سطح کلان تشکیل جلسه داده‌اند و ۷ پروژه ملی را تعیین کرده‌اند. برای نخستین‌بار‌ آیین‌نامه ملی مهارت را به دولت برده‌ایم و هر دانش‌آموز یک مهارت دستور مهمی است که به ثمر رسیده است. 

وی در پایان خطاب به مردم گفت: ما به‌عنوان آموزش و پرورش و شما خانواده‌ها باید دست به دست هم موضوع تربیت را پیگیری کنیم. بین حضور شما در مدرسه و موفقیت بچه‌های‌تان رابطه وجود دارد. بین دقت و جدیدت شما در انجمن اولیا و مربیان و موفقیت بچه‌های شما ‌در مدرسه رابطه وجود دارد. ما اگر به هم نزدیک شویم یعنی مدرسه و خانواده، حتما خواهیم توانست یک تربیت خوب، موثر و آینده‌ساز ‌را رقم بزنیم. افتخار ما این است که سرمایه شما امانت در دست ماست و ما سعی خواهیم کرد که فرزندان شما، هم نور چشم شما و هم آینده‌ساز کشورمان باشند.

پورثانی: طرح تحول معاونت پرورشی و فرهنگی در دستورکار شورای عالی انقلاب فرهنگی است/ اجرای طرح تلفیق آموزش و پرورش/ تشکیل ۵۰ هزار گروه دانش‌آموزی جهاد تبیین

معاون پرورشی و فرهنگی نیز ضمن تبریک ایام ماه رمضان، اظهار کرد: ‌معاونت پرورشی و فرهنگی یا به تعبیر درست‌تر، «معاونت تربیتی» ‌یکی از اصلی‌ترین ابعاد تعلیم و تربیت است که اقدامات بسیار خوبی را انجام داده است که رساندن کار تربیتی به دل مدرسه و ‌جذاب‌سازی فرآیندهای تربیتی مهمترین آن‌هاست. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین پورثانی ادامه داد: یک اقدام مهم دیگر طراحی سند تحول معاونت پرورشی است که مقدمات این کار در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال انجام است. این کار پس از چندین سال است که انجام می‌شود و انشالله باعث تحول در فرایند تربیتی در کل کشور خواهد شد.

وی بر پیوند بین آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: تربیت زیربنای هر فعالیتی در آموزش و‌ پرورش است. اگر دانش‌آموزان مسیر خود را پیدا کنند و مشکلات انگیزشی ر ا حل کند، بقیه امور حل خواهد شد. ما معتقدیم که معلم فیزیک و علوم و ... هم یک معلم تربیتی هستند. به همین منظور  پیوستی تعریف کرده و گفته‌ایم برای مثال در کتاب فیزیک، در کلاس فیزیک، فلان کتاب ‌به‌عنوان پیوست فرهنگی این کتاب و این کلاس است که دانش‌آموز آن را می‌خواند ‌و در نمره کلاسی او نیز موثر است. تلفیق بین آموزش و پرورش شروع شده و انتظار داریم در سال آینده به خوبی انجام شود. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین پورثانی با بیان اینکه ما اعتقاد داریم ۱۷ میلیون دانش‌آموز اثرگذار، ‌کنشگر و فعال داریم، گفت: ‌نگاه ما به دانش‌آموز، نگاه یک دانش‌آموز اثرگذار است. برای نمونه همگان دیدند که امسال ‌در انتخابات، ‌آموزش و پرورش یک کار فوق‌العاده انجام داد و نه فقط رای‌اولی‌ها، بلکه همه دانش‌آموزان پای کار بودند. 

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه انتخابات، مسجد، اعتکاف و اربعین و ... هر کدام یک محیط یادگیری است افزود: تمام این محیط‌ها باید توسط وزارت آموزش‌وپرورش به رسمیت شناخته شود چون سند گفته است.  

وی از تشکیل ۵۰ هزار گروه جهاد تبیین که هر گروه بین ۵ تا ۷ نفر عضو دارد، خبر داد و گفت:  افق ما برای امسال تشکیل ۱۰۰ هزار گروه است. این گروه‌ها حول حجاب و عفاف و دستاوردهای انقلاب تولید اثر می‌کنند. 

معاون پرورشی و فرهنگی با بیان اینکه دستور برنامه هفتم است که هر دانش‌آموز هر سال حداقل یکبار باید به اردو برود، گفت: گفتمان تربیت، گفتمان غالب آموزش و پرورش است و به‌دنبال این هستیم که گفتمان تربیت به گفتمان غالب نظام اسلامی تبدیل شود. 

طریفی‌حسینی: توانمندسازی ۱۹۶ هزار معلم/ پوشش ۸ هزار مدرسه در بحث زبان‌آموزی/ بهره‌مندی ۶۴۰ کلاس از نظام دوری/ الگوی پرورش استعدادیابی و‌ خلاقیت‌پروری طراحی می‌شود/ اختصاص بودجه ۴۰ میلیاردی برای تجهیز‌ مدارس عشایری

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش هم در ادامه به بخشی از اقدامات سال جاری اشاره کرد و گفت: در دوره ابتدایی سه عنصر معلم، دانش‌آموزان و خانواده را به‌عنوان رکن جریان تربیت داریم. ما برای عنصر معلم برنامه ویژه‌ای داشتیم. با توجه به اینکه بیشترین جذب‌ها در دوره ابتدایی صورت گرفته است و پنجره فرصت تاریخی برای روزآمدسازی نیروی انسانی رقم خورده است، ‌در قالب طرح شهید همت، ۱۹۶ هزار معلم را توانمند کردیم. در این آموزش‌ها ۵ هزار حلقه علمی ‌تشکیل شد.

حمید طریفی حسینی ادامه داد:‌ همینطور برای دانش‌آموزان در مناطق دوزبانه و روستایی بحث زبان‌آموزی در دوره اول را داشتیم که ۸ هزار مدرسه تحت پوشش قرار گرفته است و بنا داریم استمرار پیدا کند. سامانه‌ای داریم که ‌می‌توانیم بازمانده‌ها را شناسایی ‌و کار جذب‌شان را تسهیل کنیم.

وی با بیان اینکه برای سال آتی، به‌صورت ویژه طرح تحول در دوره اول ابتدایی را در دستور کار داریم، افزود: به صورت آزمایشی امسال ۶۴۰ کلاس از نظام دوری (آموزش یک دانش‌آموز برای مدت سه سال از سوی یک معلم) برخوردار شدند. این طرح امسال هم ادامه پیدا خواهد کرد و در کنار آن موضوع طراحی و استقرار الگوی پرورش استعدادیابی و‌ خلاقیت‌پروری را در‌ سطح مدارس خواهیم داشت.

طریفی‌حسینی با بیان اینکه دستورکار ما کیفیت‌بخشی به مدارس دولتی به‌ویژه در دوره ابتدایی است، گفت: ‌کانون‌های پرورش خلاقیت را می‌توانیم در سطح مدارس داشته باشیم. همچنین از زمان غیرآموزشی و ایام تعطیل استفاده کنیم تا مدرسه به صورت پویا و فعال در خدمت دانش‌آموزان باشد. همچنین بحث سواد حرکتی در دوره ابتدایی برای ما خیلی مهم است‌ که با تجهیز فضاهای ورزشی و تربیت معلمان چندساحتی، بحث شادی و نشاط و ورزش در دوره ابتدایی را به خوبی رقم خواهیم زد. امسال برای اولین بار بودجه ۴۰ میلیاردی برای تجهیز‌ مدارس عشایری اختصاص یافته است و امسال برای اولین‌بار سهیمه جذب ۲ هزار نفر دانش‌آموز عشایر در کنکور اختصاصی تربیت معلم اختصاص یافته است.

معاون آموزش ابتدایی از‌ بازنگری ساعات درسی و تهیه برنامه درسی مناسب با هویت و اهداف دوره ابتدایی به عنوان یکی از برنامه‌های این معاونت در سال آینده خبر داد.

کاظمی: آغاز طرح سکوی استعدادیابی در مدارس/ طرح خاتم از ۲۴ اسفند تا ۲۴ فروردین اجرا می‌شود/ اختصاص سرانه ویژه برای تجهیز هنرستان‌های شبانه‌روزی 

معاون آموزش متوسطه هم با بیان اینکه ما سه ماموریت اصلی در دوره متوسطه شامل «ایجاد دسترسی آموزشی و فرصت برابر آموزشی»، «شناسایی استعدادها و هدایت تحصیلی» و «بهبود فرآیندهای یاددهی و یادگیری» را داریم گفت: دوره متوسطه پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.

محمدمهدی کاظمی با بیان اینکه در همه دوره‌های متوسطه موضوع مهارت‌آموزی وجود دارد، افزود: در این راستا سال گذشته توسعه مدارس شبانه‌روزی را برای افزایش پوشش تحصیلی انجام دادیم و طرح شهاب در این مدارس اجرا شده و ادامه پیدا می‌کند.

کاظمی با تاکید بر اینکه ‌باید‌ از ظرفیت معلمان ‌برای شناسایی استعدادهای دانش‌‌آموزان استفاده کنیم، گفت: ‌طرحی تحت عنوان سکوی استعدادیابی را امسال آغاز کردیم و در چند استان در ‌حال انجام است که زمینه‌ساز‌ رشد دانش‌آموز خواهد بود.

وی با بیان اینکه کل مجموعه وزارت آموزش و پرورش درگیر‌ پرونده تربیت دانش‌آموزان است، افزود: ما طرحی را تحت عنوان طرح خاتم از ۲۴ اسفند ‌تا ۲۴ فروردین برگزار خواهیم کرد که طی آن کارهای مختلف و مهارتهای مختلفی از جمله هنر، تعمیرات، کامپیوتر و شبکه و.. به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

کاظمی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش برنامه‌ مهمی برای مهارت‌آموزی دانش‌آموزان دارد، افزود:‌ ‌در این راستا آیین‌نامه ملی مهارت ‌‌با محوریت هنرستان‌ها مخصوص ‌پایه دوم ابتدایی تا پایان متوسطه تدوین شده است. همچنین با همت همه دستگاه‌ها، سرانه ویژه‌ای را برای تجهیز هنرستان‌های شبانه‌روزی تا شهریور تخصیص خواهیم داد.

الماسی: هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ۱۰۰ درصد رایگان خواهد بود/ سنجش، دائمی شد/ آموزش خانواده‌ها برای کمک به دانش‌آموزان

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی نیز ‌ با بیان اینکه در دولت سیزدهم یک تغییر رویکرد خوب صورت گرفته است، گفت: سنجش پیش از دبستان که موقت و برای شش ساله‌ها بود اما اکنون دائمی شده و به ۴ سال هم رسیده است و آن‌ها را هم پوشش می‌دهد.

حجت‌اله الماسی با اشاره به اینکه ۱۰۳ هزار دانش‌آموز در مدارس سازمان آموزش و پرورش استثنایی داریم، گف: در یک اقدام مناسب، ‌آموزش ‌خانواده‌ها را هم شروع خواهیم کرد. این کاری است که در این دولت شروع خواهیم کرد و طی آن، یک نفر از اعضای خانواده را برای کمک به دانش‌آموزان به صورت رایگان آموزش خواهیم داد.

وی به هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان هم اشاره کرد و گفت: تا قبل از این دولت، با کمک خانواده‌ها هزینه‌ها پرداخت می‌شد اما‌ سال گذشته با کمک دولت رایگان شد و برای سال تحصیلی آینده نیز ایاب و ذهاب دانش‌آموزان ‌۱۰۰ درصد رایگان خواهد بود.

الماسی افزود: امسال برای اولین بار بعد از سال‌ها، دولت سیزدهم مجوز جذب هزار نفر ‌نیروی متخصص مدارس استثنایی (گفتاردرمانی و کاردرمانی) جذب شدند.

‌زارعی: بازگشت مرجعیت به کتاب و کلاس درس/ دانش‌آموزان با خیال راحت فقط به کتاب رجوع کنند/ هیچ سوالی خارج از کتاب درسی طرح نمی‌شود/ تهیه بسته آموزشی آزمون‌های نهایی برای دانش‌آموزان پایه دهم و یازدهم

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش هم گفت: در سال‌های قبل، دانش‌‌آموزان در مدارس تحت محتوا و برنامه درسی مشغول تحصیل بودند ولی در پایان، نظام دیگری سنجش آن‌ها را انجام می‌داد و این باعث می‌شد دانش‌آموزان خود را برای کارزار دیگری آماده کنند. دانش‌آموزان ‌مبتنی بر کنکور خود را آماده می‌کردند و حافظه‌محوری برای‌شان اهمیت پیدا کرده بود.

محسن زارعی ادامه داد: اما براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، یک فرصت خوب پیش آمد ‌تا مدرسه و ‌کتاب درسی مرجعیت پیدا کنند. لذا از این فرصت استفاده شد و در برنامه‌ریز‌ی‌های آزمون‌های نهایی، امسال برای پایه ۱۲، چهل درصد سابقه تحصیلی تاثیرگذار شد. 

وی گفت: طراحی آزمون‌ها به این سمت برنامه‌ریزی شده است که مفاهیم و یادگیری مورد ارزشیابی قرار بگیرد. لذا توصیه به دانش‌آموزان این بود که کتاب درسی را مهم بدانند. ‌وقتی می‌گوییم که کتاب درسی اهمیت پیدا ‌کند یعنی اینکه صرفا از کتاب، سوال طرح شود و هیچ سوالی خارج از کتاب طرح نشود و هیچ دانش‌آموزی نیازی به کتاب کمکی یا کلاس درسی اضافه نداشته باشد.  قولی که به دانش‌آموزان می‌دهیم این است که با خیال راحت در چارچوب کتاب درس و کلاس درسی می‌توانند خود را آماده کنند.

زارعی افزود: به همین منظور برای دانش‌آموزان پایه دهم و یازدهم ‌بسته‌ای در حال تدوین است که در آن گفته می‌شود چه اهدافی ‌مورد نظر است، این اهداف هر کدام‌شان با چه نوع سوالی مورد ارزشیابی قرار می‌گیرند و چه بارمی به آن تعلق خواهد گرفت. ‌

‌پارسانیا: نقشه راه عملیاتی اجرایی‌سازی سند تحول تا پایان سال به شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌رود

رئیس ستاد اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هم گفت: ما سند تحول را بالای ۶۵ درصد اجرا کرده‌ایم. بالای ۳۰ درصد مربوط به اصلاح برنامه درسی است. سند سال ۹۰ تصویب شده و کتاب‌ها از ۹۱ تا ۹۷ تغییر کردند. تاسیس دانشگاه فرهنگیان و اصلاح محتوا و هیات علمی و ... در راستای اجرای سند صورت گرفته است. اما مسأله ما مساله کیفیت اجرای سند تحول است. کیفیت اجرای سند تحول نیاز به اصلاح دارد. چرا ما کتاب‌های درسی را تغییر دادیم و ۶ سال برای آن وقت گذاشتیم و اکنون دوباره می‌خواهیم ‌تغییر دهیم؟ یک دلیل این است که اجرای سند را از اجرای ساختار شروع کردیم.‌ شما وقتی نقشه راه برای اجرای سند نداشته باشید نمی‌توانید به ترتیب پیش بروید. 

علی پارسانیا گفت: ما از مهر ۱۴۰۱ شروع کردیم و هفته‌ای یکبار درباره سند و تهیه نقشه راه ‌جلسه داریم و انشالله تا پایان سال نقشه راه نهایی شده و به شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد رفت.

خان‌محمدی: تمام مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز تا پایان دولت جمع‌آوری خواهند شد

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور هم گفت: ‌در آرایشی که در برنامه هفتم دیده شده، علاوه بر توسعه فضاهای آموزشی، به توسعه فضاهای پرورشی و ورزشی هم اهتمام خواهیم داشت. یک حکم در بودجه سنواتی درباره ‌تجهیز اردوگاه‌ها داریم. همچنین بحث ۲۷‌صدم درصد از مالیات بر ارزش افزوده برای فضاهای ورزشی را هم داشتیم که امیدواریم غیر از فضاهای آموزش برای فضاهای پرورش و ورزشی و تکمیل اردوگاه به خوبی عمل کنیم. 

حمیدرضا خان‌محمدی با بیان اینکه در ۱۴ استان در دور دوم سفرهای استانی ریاست‌جمهوری،  ۴۱ هزار میلیارد تومان برای تمام ارکان آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است، افزود:  تمام مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌‌آموز باید تا پایان دولت جمع آوری شود. در هرمزگان احداث دهکده ورزشی شروع شده است و در دو استان دیگر نیز در دستور کار است. در حوزه اردوگاهی نیز تلاش داریم به امکانات به روز به خصوصی زیرساخت‌های جذابیتی مجهز شوند.

‌ستاری‌فرد: ایجاد ۲۸۰۰ فضای ورزشی درون‌مدرسه‌ای/ جذب معلم تربیت‌بدنی پس از ۱۲ سال/ نسبت فضای ورزشی در این دولت نسبت به همه دوره‌ها ۵۰ درصد افزایش یافت

معاون تربیت‌بدنی و سلامت هم با بیان اینکه سه برنامه جدی در سه محور داشتیم، گفت: ایجاد فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای یکی از این برنامه‌ها بود تا معلمان بتوانند زنگ ورزش را در مدرسه در ساعات درسی و غیردرسی به خوبی هدایت کنند. به همین منظور در قالب طرح شهیدسلیمانی ‌۲۸۰۰ فضای ورزشی ‌درون مدرسه‌ای ‌ایجاد شده است. ‌نسبت فضای ورزشی در این دولت نسبت به همه دوره‌ها ۵۰ درصد افزایش یافت. ۱۰‌ ثانتیمتر هم به سرانه فضای ورزشی اضافه شد‌. 

صادق ستاری‌فرد گفت: جذب معلم تربیت‌بدنی بعد از ۱۲ سال انجام شد و ما آزمون خاص معلمان تربیت‌بدنی را در اردیبهشت خواهیم داشت. 

وی درباره محور سوم برنامه‌های این معاونت نیز افزود: ما نیاز به برنامه آموزشی داریم به همین منظور طرح آموزش یک رشته ورزشی به هر دانش‌آموز در هر دوره تحصیلی از پایه چهارم ابتدایی تا پایان متوسطه در دستور کار است. 

ستاری‌فرد همچنین از ‌احیای مسابقات ورزشی و مسابقات برون‌مرزی خبر داد.

علامتی: تولید بچه زرنگ ۲ در دستورکار است

رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم با بیان اینکه در سال جاری برنامه‌هایی که مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود را اجرا کردیم گفت: ‌پویش کتاب و کتابخوانی را شروع کردیم. طرح کانون مدرسه برای استفاده از برنامه‌های کانون در دل مدارس اجرا شد. بیش از ۳ میلیون جلد کتاب چاپ شده است. تولید فیلم سینمایی که انیمیشن بچه زرنگ یکی از آن‌ها بود یکی دیگر از مهمترین برنامه‌ها بود. بچه‌ زرنگ رکورد ‌۱ میلیون و ۹۰۰ هزار مخاطب و ‌‌۶۵ میلیارد فروش را زد. 

حامد علامتی ادامه داد: جشنواره پویانمایی را با حضور ۷۴ کشور و بیش از ۱۵۰۰ اثر برگزار کردیم. بحث قصه‌گویی و صنعت اسباب‌بازی را داشتیم و برنامه‌های متعدد دیگری که در مناطق محروم اجرا شد. 

وی با بیان اینکه ‌زنجیره بچه زرنگ را ادامه خواهیم داد گفت:‌ تولید سریال در دست اقدام است و ۵۲ قسمت‌ است که قول می‌دهیم به نوروز ۱۴۰۴ برسانیم. مذاکراتی هم برای تولید بچه زرنگ ۲ انجام شده است.

همتی‌فر: آیین‌نامه رشد اوان‌ کودکی ‌در دولت است/ طرح «هوای مادری» به‌عنوان یک حرکت جدی در سال ۱۴۰۳ اجرا خواهد شد/ طراحی سامانه کودکستان‌ها در دستورکار سازمان تعلیم و تربیت کودک

رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک هم گفت:‌ سازمان ملی  تعلیم و تربیت کودک یک نهال جوانی است که با دغدغه حضرت آقا در نظام آموزش و پرورش کشور شکل گرفته است. یک خلا نسبتا طولانی وجود داشت که به دوره اوان کودکی به صورت حاکمیتی و نظام‌مند توجه نشده بود که با دغدغه مقام معظم رهبری ‌ذیل آموزش و پرورش شکل گرفت تا چند کار مهم انجام دهد.

مجتبی همتی‌تر ادامه داد: بخشی از کارها ساماندهی کودکستان‌هاست. طرحی با عنوان هوای مادری داریم تا خانه‌های کودک تکمیل شوند و در سال ۱۴۰۳ به‌عنوان یک حرکت جدی پیش خواهد رفت. بخش دوم ساماندهی پیش‌دبستانی‌هاست. 

وی گفت: ‌آیین‌نامه رشد اوان‌ کودکی ‌در دولت است و خوشبختانه از این طریق، این دوره ارتقا پیدا خواهد کرد. همچنین موضوع سامانه کودکستان‌ها نیز به عنوان یک موضوع مهم در دستورکار خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار