کاظمی: طرح مسطورا می‌تواند زمینه تفسیر، تبیین و توضیح بیشتر آیات مفهومی قرآن را دنبال کند

به گفته معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش، طرح مسطورا می تواند زمینه تفسیر تبیین و توضیح بیشتر آیات مفهومی قرآن را دنبال کند.

کد مطلب: ۱۴۶۱۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: طرح مسطورا می‌تواند زمینه تفسیر، تبیین و توضیح بیشتر آیات مفهومی قرآن را دنبال کند

به گزارش روابط عمومی معاونت پرورشی و فرهنگی، میکائیل باقری مدیرکل قرآن، عترت و نماز در جلسه‌ای که به صورت مجازی با حضور مدیران مدارس متوسطه برای تبیین طرح ملی قرآنی مسطورا برگزار شد گفت: امسال برای اولین بار با موافقت و دستور ریاست جمهوری و اهتمام رئیس سازمان تبلیغات، همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی متحد شدند تا عملیات مشترکی ویژه تمام اقشار صورت بگیرد.

محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه نیز در این جلسه مجازی گفت: یکی از موضوعاتی که در سند تحول بنیادین و برنامه درس ملی مورد تاکید قرار گرفته است حوزه تربیت و یادگیری قرآن و عربی و آموزش قرآن و ۳ گام تعریف شده در قالب آشنایی با قرآن و توانایی خواندن در دوره ابتدایی، توانایی درک معنای عبارات قرآن در متوسطه اول، تامل و تدبر در قرآن در متوسطه دوم است.

وی افزود: قرآن مخاطب را وادار می‌کند به حرفایش گوش و در آیات آن تدبر کند لذا انس گرفتن با قرآن مورد تاکید قرار گرفته است.

کاظمی عنوان کرد: طرح مسطورا می‌تواند زمینه تفسیر، تبیین و توضیح بیشتر آیات مفهومی قرآن را دنبال کند.

وی اضافه کرد: لزوما امر تربیت برعهده معاونت پرورشی نیست. در سند تحول بنیادین معلم، مربی تعریف شده و مسئولیت تعلیم و تربیت و مربی‌گری برعهده تمام ارکان نظام آموزش و پرورش است.

کاظمی گفت: امیدواریم با حمایت و اجرای این طرح بتوانیم در تمام مدارس به ویژه دوره متوسطه در هنرستان‌ها و دبیرستان در بحث قرآن و آموزش آن موثر باشیم تا بخش عمده ای از ۷ میلیون دانش آموز در این دوره انس خوبی با قرآن بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار