وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی معاونان آموزش متوسطه استانها:
لایحه تقویت مدرسه در حال تدوین است
بررسی کلیات آییننامه ملی مهارتآموزی در دستورکار هیات دولت قرار گرفته است/ مدرک متوسطه و دیپلم باید یک مدرک ارزشمند شود
تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد که باید چاره بیکاری و ایجاد اشتغال را در مدرسه بجوییم، راه آن در دانشگاه نیست.
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ رضامراد صحرایی در اولین گردهمایی مشترک معاونان آموزش متوسطه و روسای ادارات آموزش دوره اول و دوم متوسطه، آموزش فنی و حرفهای و کاردانش و تکنولوژی و گروههای آموزشی استانها، با تقدیر از برگزاری مطلوب امتحانات با ضریب ۴۰ درصد کنکور؛ تصریح کرد: این امر باعث افزایش حضور دانشآموزان مناطق محروم به دانشگاههای برتر و ارتقای کیفیت و عدالت آموزشی شده است.
وی اهتمام معاونان آموزشی در جذب نیروی انسانی مطلوب در آزمون استخدامی را مورد اشاره قرار داد و افزود: امسال آزمون استخدامی بیسابقه، نو و علمی به صورت جهادی در بخش کمی و کیفی برگزار شد.
صحرایی موضوع تقاضا و توسعه متوازن را مورد تاکید قرار داد و افزود: سیاست دولت ارتقای کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی است و این امر تحقق بخشی از عدالت آموزشی است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان این پرسش که چگونه میتوان ارتقای کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی را با لحاظ واقعیتهای موجود و اتکا به ظرفیتهای درونی انجام داد، تصریح کرد: در این گردهمایی باید این پرسش پاسخ داده شود که الزامات تحول در مدارس و آموزش مدرسه با کیفیت چیست؟
صحرایی با بیان اینکه، شخص رییسجمهور محترم، پیگیر ارتقای کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی است و تحقق این امر را به ما تکلیف کرده است، تصریح کرد: اقدامات جهادی در دولت سیزدهم کم نیست، یکی از آنها موضوع تقویت مدارس است که لایحه تقویت مدرسه در حال تدوین است و آییننامه ملی مهارتآموزی کلیات آن در دستور کار هیات دولت قرار گرفته است.
وی ادامه داد: باید چاره بیکاری و ایجاد اشتغال را در مدرسه بجوییم، راه آن در دانشگاه نیست.
صحرایی با بیان اینکه مدرک متوسطه و دیپلم باید یک مدرک ارزشمند شود، اظهار داشت: امروزه دیپلم تصدیق ورود به دانشگاه است و باید طوری پیش بریم که دارنده آن نسبت به کسی که ندارد متفاوت باشد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امتحانات نهایی، اولین سنجش ملی استاندارد مدارس کشور در امور آموزشی را نشان داد؛ تصریح کرد: مرکز سنجش، وضعیت دروس در تک تک مدارس را تحلیل و ارسال کرده است.
صحرایی با اشاره به اجرای رتبه بندی معلمان با توجه به توقف چندین ساله و با دستور ویژه رییس جمهور، اظهار داشت: ارتقای کیفیت آموزشی، هدف اصلی رتبه بندی معلمان است که این امری فرایندی و در حال رو به رشد است.
وزیر آموزش و پرورش خطاب به معاونان آموزشی، اظهار داشت: نمرات دانش آموزان و عملکرد معلمان را تحلیل کنید. سطح ملی نمره کشور باید افزایش پیدا کند.
ارسال دیدگاه