وزیر آموزش و پرورش:

حیات طیبه هدف نهایی سند تحول بنیادین است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حیات طیبه هدف نهایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است گفت بسیاری از تعالیم اخلاقی و تربیتی این سند با تعامل و همراهی طلاب حوزه‌های علمیه قابل تحقق است.

کد مطلب: ۱۴۳۲۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد
حیات طیبه هدف نهایی سند تحول بنیادین است

رضامراد صحرایی روز پنجشنبه در اجلاسیه سراسری طلاب و روحانیون مدیر در آموزش و پرورش در مجتمع یاوران مهدی (عج) ‌قم، با اشاره به برخی از ویژگی‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: حاصل تربیت این سند، تربیت انسان مستقل، دین‌مدار و آزاده است که از رهگذر تعلیم و تربیت ایجاد می‌شود و در این بین مدرسه مهمترین نقطه اتکای مردم و دولت است.

وی اضافه کرد: حیات طیبه هدف نهایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و بسیاری از تعالیم اخلاقی و تربیتی این سند با تعامل و همراهی طلاب حوزه‌های علمیه قابل تحقق است.

وی امیدآفرینی را مهمترین راهکار در برابر هجمه جنگ شناختی دشمنان یاد کرد و افزود: در کنار امیدآفرینی و افزایش اعتماد به نفس دانش‌آموزان باید نسبت به نهادینه‌سازی سبک زندگی ایرانی و اسلامی تلاش شبانه‌روزی داشت.

صحرایی عنوان کرد: سابقه تاریخی و تمدنی ایران در کنار آموزه‌های غنی دینی و اسلامی، زمینه‌ساز سبک زندگی منحصر به‌فرد و همراه با سعادت برای مردم است که لازمه آن بسترسازی برای پیاده‌سازی آن است.

وی خاطرنشان کرد: کشور ما هم اکنون در یک جنگ شناختی پیچیده قرار گرفته که نیازمند روشنگری‌های مستمر توسط صاحبان قلم و تریبون است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه انقلاب اسلامی سبب تحولات بنیادین در نظم جهانی شد، گفت: آزادی، آزادگی، منطبق بودن با فطرت و حرکت در مسیر الهی از ویژگی‌های بارز انقلاب اسلامی است.

صحرایی با بیان اینکه جنگ شناختی کنونی جنگ بین سیاه و سپیدی است، تصریح کرد: از این رو اولویت تربیت در نظام آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت دینی تمام عیار است.

وی ادامه داد: حرکت در راستای تربیت دینی و اسلامی دشواری و سختی‌هایی دارد که مجموعه وزارت آموزش و پرورش و بنده حاضر به تحمل و پذیرش آنها هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار