بهره‌برداری از 1100 کلاس در خراسان رضوی

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی مدارس گفت در  مهر ماه امسال ۲۳۵ مدرسه با ۱۱۰۰ کلاس در استان خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید و رتبه دوم تحویل کلاس در کشور مربوط به این استان بوده است.

کد مطلب: ۱۴۱۰۱۷۸
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌برداری از 1100 کلاس در خراسان رضوی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ حمیدرضا خان‌محمدی که جهت بررسی وضعیت فضاهای آموزشی و پرورشی و افتتاح چند طرح به استان خراسان رضوی سفر کرده است، در جمع مدیران آموزش و پرورش قطب شهید برونسی، در تربت حیدریه، گفت: نگاه ما در مدرسه سازی توجه به کیفیت بخشی است. پروژه‌های نیمه تمامی داریم که هزینه آن از اعتبارات عمرانی ما بیشتر است و علی رغم همه مشکلات نکته‌ای که به آن توجه خاص می‌شود رعایت عدالت تربیتی است و برای رسیدن به یک برنامه عادلانه در هر منطقه سقف اعتباری در منطقه را مشخص می‌کنیم.

خان‌محمدی با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان گفت: اگر در منطقه زاوه با توجه به اقلیم و ویژگی‌های محلی هنرستان زعفران احداث شود و در آن از تولید تا صادرات پیش‌بینی شود به‌طور ویژه مورد حمایت قرار می‌گیرد.

بهره برداری از 30 کلاس درس در خواف

با حضور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در خواف، آئین بهره برداری از 30 کلاس درس برگزار شد.

در این مراسم خان‌محمدی ضمن تبریک ایام هفته وحدت و میلاد پیامبر عظم‌الشان اسلام و امام جعفر صادق (ع) گفت: امیدوارم ساخت این مدارس باعث خیر و برکت در این منطقه باشد. هر کار بزرگی که بخواهیم انجام دهیم راه آن از مدرسه می‌گذرد و اگر بخواهیم کشور پیشرفت کند باید مدارس آن آباد باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: اراده دولت سیزدهم بر این است که اولاً فضاهای نیمه تمامی که آغاز شده است را تکمیل کند و بعد براساس نیازهای جدید به احداث مدرسه بپردازد و خوشحالم که در مهرماه امسال ۲۳۵ مدرسه با ۱۱۰۰ کلاس در استان خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید و رتبه دوم تحویل کلاس در کشور مربوط به این استان بوده است که نشان از عزم دولت سیزدهم و تلاش جهادی همکاران ما در سازمان نوسازی و دیگر مسئولان دارد.

وی گفت: امیدوارم این راه امتداد و استمرار داشته باشد و امیدوارم بهترین نقاط شهر ما مدرسه باشد. اگر بهترین فضا و جذاب‌ترین فضا مدرسه باشد، آینده آن منطقه تضمین شده است.

خان محمدی گفت: راه نرفته بسیار است اما باید قدر داشته‌های خود را بدانیم. ابتدای انقلاب سرانه دانش‌آموزی یک و نیم متر مربع بود اما الان ۵.۲ متر مربع است که این موفقیت با تمام محدودیت‌ها از جمله جنگ، تحریم و تنگناهای اقتصادی به اینجا رسیده است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس اظهار کرد: اگر چه با شاخص‌های استاندارد فاصله داریم اما امیدواریم با کمک خیرین این مسیر کوتاه‌تر شود. باید همواره یاد خیرین بزرگواری را که برای توسعه فضاهای آموزشی همواره همراه ما بوده‌اند گرامی بداریم. مخصوصاً بنیانگذار جامعه خیرین آقای حافظی که امروز یکی از این مدارس را با نام یار مهربان ایشان به نام استاد «عثمان محمدپرست» افتتاح می‌کنیم. ایشان با آن نوای گرم و هنرشان مدارس بسیاری را ساختند و در واقع خیرین را تشویق می‌کردند و مظهر مدرسه سازی و همچنین خیّرسازی بودند.

خان محمدی تصریح کرد: مدرسه برای همه ما هست و اگر امروز بهره‌ای از زندگی داریم به خاطر این است که پشت نیمکت‌ها نشسته‌ایم و درس عشق و زندگی آموخته‌ایم. همه ما به مدرسه مدیون هستیم و باید دین خود را نسبت به مدرسه ادا کنیم.

در این سفر علاوه بر افتتاح مدرسه 18 کلاسه استاد عثمان محمدپرست، مدرسه 6 کلاسه مهربخش و مدرسه 6 کلاسه فرزندان ایران نیز با مشارکت 50 درصدی فولاد سنگان خواف به بهره‌برداری رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار