پسر ووشو ایران از آرمان صید طلای جهانی می‌گوید؛

احمد‌پور: هدفم تبدیل نقره آسیا به طلای جهانی است

دانش‌آموزان تحصیل و ورزش را کنار نگذارند و به‌صورت جدی در هر دو حوزه تلاش کنند

تهران (پانا) - پسر ووشوکار ملی‌پوش وزن ۵۶- کیلوگرم کشورمان با اشاره به اینکه مسابقات انتخابی تیم ملی و رقابت‌های جهانی را پیش رو داریم، بر هدف خود برای تصلاحب مدال طلای جهان تأکید کرد و گفت تمام تلاشم را برای تحقق این هدف انجام خواهم داد.

کد مطلب: ۱۴۰۲۷۸۸
لینک کوتاه کپی شد
احمد‌پور: هدفم تبدیل نقره آسیا به طلای جهانی است

ووشوکاران ایرانی در یازدهمین دوره مسابقات ووشو جوانان و رده‌های سنی قهرمانی آسیا با کسب ۱۳ مدال رنگارنگ بر جایگاه سومی قاره کهن تکیه زدند.

این پیکارها مرداد ماه به میزبانی ماکائو در رشته‌های "تالو و ساندو" برگزار شد و ووشوکاران نوجوان و جوان ایران با صید ۸ طلا، ۳ نقره و 2 برنز در این رویداد مهم قاره کهن ظرفیت‌های خود را در این میدان بین‌المللی به نمایش گذاشتند.

ووشوکار نوجوان ایرانی در وزن "۵۶- کیلوگرم" پس از گذشت از سد رقبای آسیایی خود با حضور در فینال و در مصاف با نماینده قزاقستان با قبول شکست صاحب گردن‌آمیز نقره شد.

به بهانه درخشش کاروان نوجوان و جوانان ایران در مسابقات ووشو جوانان و رده‌های سنی قهرمان آسیا با ماهان احمدپور، پسر نوجوان نقره‌ای ایران در ماکائو به گفت‌وگو نشستیم که در زیر می‌خوانید:

پانا - مایلیم در آغاز گفت‌وگو برای آشنایی بیشتر نوجوانان و جوانان مخاطب خبرگزاری پانا خودتان را معرفی کنید و بفرمایید از چه سنی وارد میدان ورزش شدید؟

احمدپور : بنده ماهان احمدپور هستم و ۱۵ سال سن دارم و ورزش را از هفت سالگی آغاز کردم. با فعالیت در رشته‌های مختلف ورزشی در نهایت در مسیر حرفه‌ای ووشو قرار گرفتم.

سطح کیفی مسابقات ماکائو بالا بود

پانا - ووشوکاران ایران در یازدهمین دوره مسابقات ووشو جوانان و رده‌های سنی قهرمانی آسیا با کسب ۱۳ مدال رنگارنگ در این پیکارها که مدال نقره این رقابت‌ها توسط شما برای کاروان ایران صید شد؛ درخشیدند، از سطح کیفی مسابقات بفرمایید و چه مسیری را برای تصاحب مدال نقره این پیکارها پیمودید؟

احمدپور : بنده با برتری مقابل ووشوکاران بنگلادشی و نماینده ماکائو به دیدار پایانی یازدهمین دوره مسابقات رده سنی قهرمانی آسیا راه پیدا کردم، ولی در دیدار نهایی نتیجه را به حریف قزاقستانی واگذار کردم و توانستم مدال نقره این پیکارها را تصاحب کنم.

یازدهمین دوره مسابقات رده‌های سنی قهرمانی آسیا از سطح کیفی و کمی بالایی برخوردار بود. تمامی حریفان برای کسب مدال روی تاتامی حاضر شدند و یک محک خوبی برای حضور در میادین بین‌المللی آینده بود.

فدراسیون امکانات خوبی در اختیار تیم‌های پایه قرار می‌دهد

پانا - فدراسیون چه حمایت‌هایی را از شما در مراحل مختلف اردو و اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا داشت؟

احمدپور : فدراسیون در حد توان تمام امکانات لازم را در اختیار تیم ملی رده‌های سنی قرار داده است و ملی‌پوشان ایران در اوج آمادگی وارد این پیکارها شدند و توانستند عملکرد خوبی را در مسابقات رده‌های سنی آسیا به نمایش بگذارند.

برای جبران مدال نقره مسابقات رده‌های سنی قهرمانی آسیا تلاش می‌کنم

پانا - در حال حاضر تمرینات آماده‌سازی خود را چطور دنبال می‌کنید و چه مسابقاتی را در پیش دارید؟

احمدپور: فعلاً اردوها به اتمام رسیده است و تمرینات را به صورت انفرادی روزی پنج شش ساعت دنبال می‌کنم و دوومیدانی بخش اصلی تمرینات بنده است.

مسابقات انتخابی تیم ملی و جهانی را در پیش داریم که هنوز زمان آن از سوی فدراسیون و کمیته فنی اعلام نشده است.

بنده برای جبران مدال نقره مسابقات رده‌های سنی قهرمانی آسیا، مدال طلای جهانی را پس از درخشش در مسابقات قهرمانی کشور هدف‌گیری کرده‌ام.

ظرفیت‌های ارزشمندی در رشته‌های مختلف ورزشی در بدنه آموزش و پرورش وجود دارد

​​​ پانا - نگاهتان را به‌عنوان یک دانش‌آموز موفق در مسیر حرفه‌ای ورزش به ظرفیت‌های آموزش و پرورش در بحث پشتوانه‌سازی ورزش قهرمانی کشور بفرمایید؟

احمدپور : بنده عضوی از مجموعه آموزش و پرورش هستم و به عنوان یک دانش‌آموز می‌بینم که چه ظرفیت‌های ارزشمندی در رشته‌های مختلف ورزشی در بدنه آموزش و پرورش وجود دارد و دوستان من در رشته‌های دیگر فعالیت دارند و استعدادهای خوبی هستند.

انتظار دارم فدراسیون‌های ورزشی مسابقات ما را در رقابت استعدادهای برتر به طور ویژه رصد کنند و نخبگان ورزش کشور را از دل آموزش و پرورش انتخاب کرده و آنها را در مسیر قهرمانی ورزش هدایت و پرورش دهند.

پانا - کلام آخر؟

احمدپور : من دانش‌آموز و عضوی از خانواده بزرگ آموزش و پرورش هستم. بنده از دانش‌آموزان می‌خواهم که تحصیل را در کنار ورزش ادامه دهند و حتما جدی در این زمینه تلاش کنند و هیچکدام را کنار نگذارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار