همایش شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه محرم در خراسان جنوبی

بیرجند (پانا) - اجتماع بزرگ شیرخوارگان حسینی، در نخستین جمعه محرم ۱۴۴۵ همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی هم برگزار شد و مادران در این همایش بزرگ نوزادان و کودکان خود را با شهید ۶ ماهه کربلا هم‌پیمان کردند.

کد مطلب: ۱۳۸۹۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد
همایش شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه محرم در خراسان جنوبی

مادران کودکان خود را در آغوش داشتند و یاد طفل شهید کربلا را در حسینیه ها، تکایا و بقاع متبرکه استان زنده نگه می داشتند و این زنده نگه داشتن را به آن ها آموزش میدادند. مادران سوگوار سربندهای سبز و قرمز بسته نقش بسته با ذکر یا حسین بر پیشانی شیرخوارگان خود بسته بودند، برای سرور و سالار شهیدان، اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و شهدای کربلا عزاداری کردند و در مظلومیت شیرخوار ۶ ماهه امام حسین (ع) اشک ماتم ریختند. این مادران عزادار، کودکان خردسال و شیرخوار خود را بر دستان پرمهر خود گرفته و به یاد حضرت علی اصغر(ع) و مادر گرامیش حضرت رباب(س) گریه کردند.

کودکان خردسال به یاد طفل شیرخوار حسین(ع) لباس سبز بر تن کردهاند و به نشانه ادامه راه سرخ نهضت عاشورا تا ظهور حضرت ولی عصر(عج) سربند «یا صاحب الزمان» بر سر زده‌اند.

بانوان خراسان جنوبی دیروز با چشمانی اشک بار و فریاد «یا صاحب الزمان» و «یا ابا عبدا...» شیرخوار خود را با آرمانهای امام حسین(ع) هم پیمان و از آن امام همام شفاعت دوعالم فرزند خود را طلب کردند.

مداحان اهل بیت(ع) هم در برنامه های همایش شیرخوارگان حسینی(ع) در مظلومیت سرور و سالار شهیدان و عزای طفل ۶ ماهه این امام مظلوم، مرثیه سرایی کردند و مردم نیز به یاد حضرت علی اصغر(ع) اشک ماتم ریختند؛ مادران عزادار حسینی نیز با خواندن لالایی یاد شهید خردسال مظلوم دشت کربلا حضرت علی اصغر(ع) را گرامی داشتند.

مراسم محوری شیرخوارگان در مرکز استان امسال به میزبانی حسینیه بزرگ جماران برگزار شد و جمعیت زیادی از بانوان در این آیین معنوی شرکت کردند.

نجوای مادران به یاد طفل شیرخواره دشت کربلا در فضای ملکوتی امامزادگان باقریه (ع) در بیرجند و آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) و برخی مساجد استان طنینانداز شد و مادران خطه خورشید به این وسیله همدردی خود را با مادر حضرت علی اصغر(ع) ابراز کردند و او را در غم از دست دادن نوزادش یار شدند.

اجرای مراسم دمام‌زنی توسط جوانان هیاتی بیرجند هم از بخشهای همایش شیرخوارگان در آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) بود.

همایش شیرخوارگان حسینی شهرستان بیرجند در محل حسینیه جماران و امامزادگان باقریه(ع)، شهرستان طبس در محل امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع)، بشرویه در حسینیه سادات حسینی فاطمیه، نهبندان حسینیه سید الشهدا (ع) و در شهرستان زیرکوه در مصلی نماز جمعه حاجیآباد برگزار شد.

همچنین این مراسم در شهرستان سربیشه در مهدیه این شهر، در خوسف در محل هیأت حسینی، در فردوس در محل هیأت رزمندگان اسلام، در سرایان در حسینیه سیدالشهدا(ع)، در قائن در محل هیأت علی اصغر و همچنین در شهرستان درمیان در حسینیه الزهرای مسجد جامع درخش برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار