محکومیت اهانت به قرآن درخراسان جنوبی

بیرجند (پانا) - مردم بیرجند و سایر مناطق و شهرستان‌های استان خراسان جنوبی بعد از اقامه نمازجمعه با برگزاری اجتماع و راهپیمایی اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم را محکوم کردند.

کد مطلب: ۱۳۸۹۰۷۲
لینک کوتاه کپی شد
محکومیت اهانت به قرآن درخراسان جنوبی

«ای حامیان قرآن رخت عزا بپوشید، ای مردمان ایران بهر خدا بکوشید»، «سوئد جنایت میکند آمریکا حمایت می کند»، «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده» و «توهین به دین و ایمان سلاح مشرکین است، اهانت به قرآن اهانت به دین است». این جملات شعارهای نمازگزاران بیرجندی در محکومیت اهانت به ساحت قرآن بود.

راهپیمایان در شهر بیرجند از مقابل مسجد جامع المهدی با سردادن این شعارها و حمل پلاکاردهایی حاوی محکومیت هرگونه اهانت به قرآن، هتک حرمت کلام وحی را با اصل احترام به ادیان و آزادی بیان مغایر دانسته و برخورد قانونی و قضایی با عاملان و مسببان قرآن سوزی در کشور سوئد را خواستار شدند.

همچنین شرکت کنندگان این راهپیمایی با در دست داشتن قرآن و پلاکاردهایی حاوی «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» مسیر مسجد جامع المهدی تا میدان نماز بیرجند را پیمودند.

در پایان راهپیمایی نیز بیانیه سراسری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی در محکومیت اهانت به ساحت قرآن کریم قرائت شد و مردم با فریادهای ا... اکبر، محتوای آن را تائید کردند.

همزمان در سایر شهرهای استان خراسانجنوبی هم نمازگزاران با برگزاری راهپیمایی اهانت به قرآن را محکوم کردند.

پلیس سوئد روز چهارشنبه در اقدامی تحریک آمیز بار دیگر مجوز آتش زدن قرآن در مقابل سفارت عراق در استکهلم برای همان فردی که پیشتر مرتکب این عمل شنیع شده بود را صادر کرد.

«سلون مومیکا» هم روز پنجشنبه در حرکتی موهن و اسلام ستیزانه، اقدام به پاره و لگد کردن این کتاب آسمانی و پرچم عراق در مقابل سفارت عراق در استکهلم کرد. این فرد 9تیر هم اقدام به آتش زدن نسخهای از قرآن در مقابل بزرگترین مسجد در استکهلم، پایتخت سوئد کرده بود.

سلوان مومیکا، مهاجر ۳۷ ساله عراقی است که از کشورش به سوئد گریخته، او به روسیا الیوم، گفته بود که از تأثیر کاری که کرده، آگاه است و "هزاران تهدید به قتل دریافت کرده است".

این فرد در منطقه قرهقوش واقع در «بخدیدا» در استان نینوا متولد شده و در شبکه های اجتماعی خود را «متفکر، نویسنده و ملحد» معرفی می کند.

امام جمعه موقت بیرجند هم در خطبه های نماز جمعه گفت: توهین دشمنان به اسلام، ارادت مردم به قرآن و اهل بیت علیه السلام را بیشتر می کند.

حجت الاسلام مختاری افزود: آنچه در عمر انقلاب اسلامی از سوی دشمنان بر سر ملت ایران آمده به دلیل تقابل حق و باطل است و آنچه در سوئد اتفاق افتاد نشان دهنده تفکر جبهه باطل است که بدون منطق در طول تاریخ با زر و زور و تحقیر و توهین و فتنهها و جنایت کار خود را پیش برده و واقعه کربلا اوج این موضوع است.

وی افزود: در طول تاریخ بیشترین انرژی را از اسلام، مطالبات ناحق گرفته است که از سوی دشمنان به افرادی غافل القا شده است.

مختاری با بیان اینکه مطالبات ناحق، حرکت قطار انقلاب را دچار کندی می‌کند، گفت: آنها با زیر سؤال بردن روحانیت و جریان انقلابی، به دنبال ایجاد جنگ شناختی و دین گریزی مردم هستند. اما در مقابل فتنههای ریز و درشت نرم و سخت دشمن وقایع بزرگی، چون غدیر و محرم و حضور پرشور مردم در این مجالس نشان از ولایت پذیری مردم و حقانیت دین و ناکامی دشمنان دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار