معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران:
سند تحول بنیادین، چراغ راه برونرفت از چالشهای نظام آموزشی کشور است
روزآمدسازی، کیفیتبخشی و اثربخشی، ۳ رویکرد آموزش و پرورش در بحث بستههای تحولی است
تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران ضمن اشاره بر اینکه سند تحول بنیادین، چراغ راه برونرفت از چالشهای نظام آموزشی کشور است؛ روزآمدسازی، کیفیتبخشی و اثربخشی نظام آموزشی را ۳ رویکرد آموزش و پرورش در بحث بسته های تحولی عنوان کرد.
نشست تجمیع برنامه های تحولی آموزش و پرورش در راستای نیل به مهم ترین اهداف «برنامههای تحولی آموزش و پرورش» با حضور رضا عقیلی؛ مشاور اجرایی مدیر کل، سید احمد موسوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی و روسای ادارات معاونت پرورشی و فرهنگی شهر تهران برگزار شد.
سید احمد موسوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران ضمن اشاره به ایده های محوری آموزش و پرورش در نیل به اهداف برنامه های تحولی گفت: «سند تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش، مبتنی بر آرمان های نظام تعلیم و تربیت کشور تدوین شده است که معطوف به چشم اندازی در افق روشن ۱۴۰۴ و ترسیمگر ایرانی توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه، با هویتی اسلامی انقلابی است.»
وی ضمن اشاره به اینکه سند تحول بنیادین، چراغ راه برونرفت از چالشهای نظام آموزشی کشور است؛ بیان کرد: «تلاشهای وافر و قابل تقدیری از سوی مسئولان و دستاندرکاران نظام تعلیم و تربیت برای بهبود و اصلاح نظام آموزشی کشور به عمل آمده است که خوشبختانه نتایج مثبت و مفیدی نیز برجای گذاشته است؛ اما هنوز آموزش و پرورش با چالشهایی روبهرو است؛ از این رو تاکیدات حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت برنامه های بنیادی در آموزش و پرورش، با تکیه بر تدوین الگویی اسلامی ـ ایرانی برای تحول و پرهیز از الگوهای تقلیدی، چراغ راه برونرفت از چالشهای نظام آموزشی کشور است.»
جبران آسیبهای تربیتی دانش آموزان با عمل به سند تحول بنیادین
این مقام مسئول با بیان اینکه دانشآموزان امانتهای جامعه در آموزشوپرورش هستند که نباید از هیچ اقدامی در تربیت آنها دریغ شود؛ گفت: «سند تحول، یک سند بسیار دقیق است که بر روی آن کار مطالعاتی فراوانی انجام شده است، از این رو اگر دانشآموزان بر مبنای این سند تربیت شوند، میتوانند در آینده نیروهایی مومن و متعهد برای انقلاب باشند.»
وی با اشاره به اینکه مهم ترین بسته تحولی آموزش و پرورش؛ روزآمدسازی، کیفیتبخشی و اثربخشی نظام آموزش و پرورش است، افزود: «در این بسته تحولی؛ ارتقای نظام پیشگیری، تشخیص، مراقبت و مداخلات بههنگام در گروههای هدف و کارآمدسازی، اثربخشی، کیفیت بخشی دورهها و رشتههای تحصیلی و برنامههای آموزشی و پرورشی مناسب در نظر گرفته می شود.»
موسوی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید به دغدغه و مسئله اول ملی تبدیل شود و نیروهای جوان و جهادی می توانند به تحقق این هدف کمک شایانی کنند؛ خاطرنشان کرد: «اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس، در گام اول نیازمند برنامه های نوآورانه و هوشمندانه مبتنی بر اسناد بالادستی و در وهله دوم برخورداری از توان رهبری و مدیریت عالی برای اجرای این برنامه است.»
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در پایان در تدوین برنامه های معاونت پرورشی خاطرنشان کرد: «برنامه های سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ بر اساس اسناد بالادستی به ویژه سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب تدوین و مجلَّد خواهد شد و در شهریور ماه نیز تبیین و گفتمان سازی برنامه های تدوین شده صورت خواهد گرفت.»
خبرنگار دانش آموز: عطیه چوپانی
ارسال دیدگاه