وزیر آموزش‌وپرورش بیان کرد:

ارتقای کیفیت مدارس با همت خیرین مدرسه‌ساز

تهران (پانا) - وزیرآموزش‌وپرورش درمراسم گرامیداشت محمدرضا حافظی، رئیس فقید جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور و پدر معنوی مدرسه‌سازی ایران بابیان اینکه مدرسه، کانون تحول است و هر کاری در آموزش‌وپرورش باید بر اساس این نگاه انجام شود، اظهار کرد مدیریت نظام تعلیم و تربیت را با شعار «به مدرسه برمی‌گردیم» آغاز کرده‌ایم.

کد مطلب: ۱۳۷۸۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای کیفیت مدارس با همت خیرین مدرسه‌ساز

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش؛ رضامراد صحرایی با اشاره به خاطره دیدار خود با مرحوم حافظی در دانشگاه علامه طباطبایی گفت: یاد و خاطره و راه این انسان بزرگ را گرامی می‌داریم. عرصه مدرسه‌سازی، راه و مسیری بود که ایشان را ماندگار کرد. زنده‌یاد حافظی این عرصه را سرمایه جاویدانی می‌دانست که برای همیشه تاریخ ماندگار خواهد بود.

وزیر کابینه دولت مردمی ایران قوی افزود: خیراندیشی و عمل نیک زنده‌یادحافظی، پدر مدرسه‌سازی ایران زمینه‌ساز تاسیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور شد و نام او را در تاریخ ماندگار کرد.

صحرایی با گرامیداشت یاد و خاطره فرزند مرحوم حافظی که سرآغاز راه خیر آن مرحوم شد، تاکید کرد: راز ماندگاری حافظی این است که از بطن مردم بود و با مردم ماند.

وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: مدرسه، کانون تحول است. مدیریت دستگاه تعلیم و تربیت را با شعار «به مدرسه برمی‌گردیم» آغاز کردیم چراکه اگر مدرسه به مفهوم واقعی خود درست شود، کشور آسیب‌ناپذیر می‌شود.

وی ادامه داد: هر چه در مدرسه کم بگذاریم در جاهای دیگر خود را نشان می‌دهد و خیرین مدرسه‌ساز با درک این نکته از نقطه اصلی و سرچشمه کار خود را شروع کردند.

صحرایی با تاکید بر اینکه ثروت خیّر پایان نمی‌پذیرد، اظهار داشت: حافظی خیّرساز و خیّرپرور بود. در آغاز هرسال تحصیلی، منش و مرام خیرین زنده شده و در دانش‌آموزان تکثیر می‌شود. آن‌ها همانند شمعی که شمع‌های دیگر را روشن می‌کند، منشأ روشنایی و برکت هستند.

وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه تا رسیدن به استاندارد سرانه ۸ مترمربع فضای آموزشی برای دانش‌آموزان، مسیر زیادی داریم، گفت: بازسازی مدارس قدیمی و تاسیس مدارس جدید همواره وجود دارد. مادامی که درس‌ومشق هست، مدرسه و مدرسه‌سازی هم هست و ما باید به ارتقای کیفیت مدارس با تراکم کمتر و امکانات بیشتر بیاندیشیم.

وی در پایان با گرامیداشت یاد خیرین فقید مدرسه‌ساز بیان داشت: امانتی در دست ما است که امیدواریم خدا به ما کمک کند تا بتوانیم آن را به‌خوبی حفظ کنیم و بر آن بیفزاییم.

گفتنی است، ناصر قفلی، رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در این مراسم با اهدای یادبود مراسم به وزیر آموزش‌وپرورش از حمایت‌های ایشان از حوزه مدرسه‌سازی تقدیر کرد.

در ابتدای این آیین؛ حمیدرضا خان‌محمدی، معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اظهار کرد: از برکات نظام اسلامی، حضور خیرین در عرصه‌های مختلف به‌ویژه آموزش‌وپرورش است. باوجود این عزیزان به معنای واقعی کلمه، جلوه مردمی‌سازی را مشاهده می‌کنیم. گرد هم آمدن جمعی عاشق و علاقه‌مند در کنار زنده‌یاد حافظی، بنیان جامعه بزرگ خیرین مدرسه‌ساز کشور را در پی داشت و آغازگر این مسیر بزرگ شد.

وی ادامه داد: نام و یاد حافظی و همراهانش زنده است و امروز آقای قفلی این جریان اثرگذار را راهبری می‌کند. افتخار داریم در این مسیر بسیار مهم همراه این عزیزان هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار