سرپرست مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری؛
رتبهبندی فعالیتی اثرگذار با نگاه اثربخشی به کیفیت آموزش و پرورش است
تهران (پانا) - سرپرست مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری در گردهمایی مدیران روابط عمومی استانی و ستادی گفت رتبهبندی فعالیتی اثر گذار با نگاه اثربخشی به کیفیت آموزش و پرورش است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سید مجتبی هاشمی در گردهمایی مدیران و مسئولان روابط عمومی حوزه های استانی و ستادی وزارت آموزش و پرورش که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار و به طور زنده برای ۷۳۲ مدیر روابط عمومی مناطق پخش شد، اظهار کرد: فرآیندهای کاری و انتظام بخشی به سال تحصیلی بر پایه شروع سال تحصیلی می باشد که سرآغاز آن ثبت نام دانش آموزان است. بخشنامه ثبت نام دانش آموزان در نهم اردیبهشت ماه ابلاغ شده است و امیدواریم در مسائلی مانند ثبتنام به دستورالعملهای پایدار برسیم که نیازمند تغییرات هرساله نباشد و با فرایند تفویض اختیار، مدیران آموزش و پرورش بتوانند از ظرفیت های این بخشنامه استفاده کنند.
سرپرست مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری در مورد موضوع ساماندهی نیروی انسانی اظهار کرد: بخشنامه ساماندهی نیروی انسانی آماده شده است و به زودی ابلاغ میشود و تلاش ما این است تا منابع انسانی را به سمت نیازها سوق دهیم. ما در آموزش و پرورش باید نیاز های نامحدود خود را شناسایی و پس از اولویت بندی آنها منابع نامحدود نیروی انسانی را به اولویت های بالاتر اختصاص دهیم.
هاشمی گفت: برای سال تحصیلی جدید پیش بینی می کنیم که ۹۰ هزار نفر از همکاران ما به افتخار بازنشستگی نائل شوند، لذا امیدواریم بتوانیم بخشی از این نیروها استفاده نماییم.
وی با اشاره به اهمیت ارزیابی و عملکرد آموزش و پرورش اظهار کرد: با ارزیابی و عملکرد درست می توانیم باعث اعتماد زایی در جامعه شویم و در صورتی که گزارشهای درستی از اتفاقاتی که در دستگاه میافتد به جامعه ارائه دهیم، این فضای کمک می کند تا بتوانیم منایع جدیدی را وارد آموزش و پرورش نماییم.
وی در تشریح قانون رتبه بندی معلمان گفت: رتبه بندی یک فعالیت اثر گذار است که با نگاه اثربخشی به کیفیت آموزش و پرورش است، لذا ضرورت دارد تا همه سازمان گفتمانی برای تبیین این قانون انجام دهد.
ارسال دیدگاه