رئیس سازمان نهضت سوادآموزی:
هدف از رتبهبندی افزایش توانمندی معلمان است
تهران (پانا) - رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت هدف از رتبهبندی، افزایش حقوق نیست بلکه هدف، افزایش توانمندی معلمان است و همه باید تلاش کنند که این کار بزرگ به سرانجام برسد.
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی؛ با حضور علیرضا عبدی (معاون وزیر و رئیس سازمان)، حسینی (معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس)، موسوی (نماینده مردم شهرستانهای مهر و لامرد)، محمدی (فرماندار)، مسئولان اداری شهرستان، فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیران، معاونین و فرهنگیان شهرستان مهر استان فارس، مراسم آیین تجلیل از فرهنگیان در سالن اجتماعات مدرسه امام محمد باقر(علیه السلام) برگزار شد.
علیرضا عبدی ضمن تقدیر و تشکر از مدیریت آموزش و پرورش شهرستان مهر و عوامل اجرایی این مراسم گفت: هدف از رتبهبندی افزایش حقوق نیست، هدف افزایش توانمندی معلمان است و همه باید تلاش کنیم که این کار بزرگ به سرانجام برسد.
وی افزود: رتبهبندی را با همه کمبودها اجرا کردیم و فرایند ارزیابی یک میلیون فرهنگی را طی ۳ ماه انجام دادیم و با توجه به اینکه مشکلاتی در فرایند رتبهبندی وجود داشت کارگروهها با تلاش شبانهروزی در صدد رفع مشکلات موجود هستند.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در مورد نیروهای خدماتی نیز بیان کرد: برای بهکارگیری نیروهای خدماتی ظرفیتهای خوبی در نظر گرفته شده است.
معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در بخش بعدی سخنان خود با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) که فرمودند: معلمان، دانشآموزان را به مانند فرزند خودشان بدانند، به نقش آفرینی معلم در زندگی پرداختند و گفتند معلمان باید در رشد و شکوفایی دانشآموزان تلاش مضاعفی انجام دهند.
عبدی همچنین در این سفر در خصوص پروژههای عمرانی اداره آموزش و پرورش شهرستان مهر، قول مساعدت داد.
شایان ذکر است در این مراسم ۳ معلم نمونه شهرستانی و ۱۰ مدیر و معاون شاخص شهرستانی تجلیل شدند.
نسبت به مطالبات فرهنگیان دغدغهمندیم
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی همچنین در آیین تجلیل از فرهنگیان شهرستان لامرد استان فارس تاکید کرد: نسبت به مطالبات فرهنگیان دغدغهمندیم، مطالبات را رصد و پیگیری میکنیم و به یاری خداوند محقق خواهیم کرد.
عبدی ضمن تشکر از مسئولین و فرهنگیان لامرد افزود: معلمان، مجاهد هستند و اگر به این دید به آنان نگاه شود، دانشآموزان رشد خواهند کرد و افقهای آینده کشور روشن است.
وی همچنین عنوان کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) با هوشمندی، معلم را افسر سپاه پیشرفت نامیدند و از کلمه «توسعه» استفاده نکردند زیرا توسعه عرضی است اما پیشرفت طولی و عرضی است و معلم باید دنیا و آخرت دانشآموز را در دست داشته باشد و باید به عنوان افسر، کلاس را به دید سپاه بنگرد تا قله مورد نظر را بتواند فتح کند و همچنین انسجام بین دانشآموزان، تقویت تواناییهای فردی و داشتن هدف از مهمترین خصوصیات معلم است که به عنوان افسر سپاه کلاس فعالیت میکند.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به حوادث یک سال اخیر اظهار داشت: در سالی که گذشت، اتفاقات خاصی بین قشر فرهیخته فرهنگی و دانشآموزان کشور رخ داد و البته حواشی هم داشت اما معلم ایرانی نشان داد که بصیر و فکور است و میتواند مسائل را به درستی تشخیص دهد و از میدان عبور کند که جای تبریک دارد.
وی گفت: معلمان در مدیریت کشور نقش بهسزایی دارند زیرا یکسوم مدیران کشور معلم هستند لذا معلمان در تربیت نیروی انسانی جایگاههای مدیریتی باید اندازه وجودی خود را وسع دهند و بزرگ عمل کنند.
علیرضا عبدی خاطرنشان کرد: رتبهبندی معلمان را با همه کمبودها مصمم اجرا کردیم و فرایند ارزیابی یک میلیون فرهنگی را در ۳ ماه انجام دادیم.
وی با اشاره به اینکه کمبودها و مشکلاتی نیز در فرآیند رتبهبندی وجود دارد، گفت: کارگروهها شبانهروزی در حال رفع اشکالات موجود هستند و در این رهگذر تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست.
عبدی افزود: آموزش و پرورش با هیچ دستگاهی قابل قیاس نیست و در مسیر اجرای دقیق و کامل رتبهبندی، نیازمند همکاری و همراهی فرهنگیان نجیب هستیم و البته رتبهبندی تنها مساله معیشت نیست بلکه مسائل معیشتی در ذیل رشد و تعالی فرهنگیان از طریق مکانیسم رتبهبندی است.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به برنامه هفتم و ضرورت رشد چرخه نیروی انسانی خواستار این شد که توسعه رشتههای فنیوحرفهای بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و در این رابطه با توجه به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) توسعه فنیوحرفهای در دستور کار قرار گیرد و در این رابطه هنرستان جوار صنعت را در منطقه صنعتی لامرد به عنوان راهکاری اساسی دانست.
وی همچنین در ارتباط با ساماندهی نیروهای انسانی یادآور شد: تمامی نیروهای انسانی آموزش و پرورش باید تعیین تکلیف شوند.
معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در بخش بعدی سخنان خود با اشاره به همترازی شغل معلمان با انبیاء و اولیای الهی، معلمان را متولیان اصلی نظام و تعلیم تربیت و مدرسه را کانون اصلی تعلیم و تربیت دانست و بر ضرورت اجرای کامل سند تحول بنیادین در لایههای زیرین تاکید کرد.
شایان ذکر است در این مراسم ۴ معلم نمونه شهرستانی و ۲۸ مدیر و معاون شاخص شهرستانی تجلیل شدند.
ارسال دیدگاه