کارشناس سلامت و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی گفت:
آموزش از عوامل موثر در اجرای طرح نماد است
شهرری یک(پانا) - کارشناس سلامت و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی آموزش و پرورش ناحیه یک ری، آموزش را از عوامل موثر در اجرای طرح نماد دانست و گفت برای اجرای طرح نماد از ارگانهای دولتی به منظور رفع آسیبها و بهبود جامعه دعوت به همکاری میشود.
تکتم قرقلو کارشناس سلامت و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری، در راستای طرح نماد، طرح ویژه کارشناسی پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، اظهار کرد: «در طرح نماد از ارگانهای دولتی مانند بهداشت، درمان، فرمانداری، بهزیستی، هلال احمر، کمیته امداد و دادگستری دعوت میشود تا با همکاری لازم معضلات موجود در جامعه را بهبود داده و تدابیر لازم در جهت رفع این مشکلات را اتخاذ کنند.»
قرقلو هدف این طرح را رفع مشکلات دانشآموز دانست و گفت:« هدف از اجرای طرح نماد رفع مشکلات دانشآموزان است؛ اگر آموزش و پرورش توانایی حل کردن این مشکلات را نداشته باشد، از پتانسیل بهزیستی جهت کمک به دانشآموزان بدسرپرست میتواند کمک بگیرد، اگر مشکلات مالی در میان باشد، کمیته امداد به آنها یاری میرساند، اگر هم مشکلات توانبخشی در میان باشد، هلال احمر به آنها کمک میکند و همچنین سایر ارگانها آماده خدمترسانی به دانشآموزان هستند.»
وی در رابطه با چگونگی اجرای طرح نماد افزود: «با برگزاری جلسهای با عنوان کمیته نماد، اعضای کمیته در جلسه در رابطه با آسیبهای موجود، روش حل آسیب، همفکری میکنند؛ تعامل ارگانها در سطوح اولیه، همکاری، شرکت و حضور فعال و یاریگر در جلسات کمیته نماد توسط کلیه ارگانها باعث پیشرفت در این طرح میشود.»
کارشناس سلامت و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری در رابطه با مشکلات و رفع آنها، بیان کرد: «نوشتن تفاهمنامه کاربری منتهی به شرکت کردن کلیه ارگانها در جلسات کمیته نماد میشود؛ قطعا برطرفسازی آسیبها در جامعه باعث میشود آمار آسیبها در سطح جامعه کاهش پیدا کند و این معضلات، در جمعیت زیاد گسترش پیدا نکند که یکی از عوامل کاربردی و موثر آن آموزش است.»
وی در راستای مشارکت برخی ارگانها و چگونگی پیشرفت آنها گفت:«در جلسهای که تشکیل شد تنها سه ارگان کمیته امداد، هلال احمر و بهزیستی همکاریهای لازم را انجام دادند و باعث شد جلسه کیفیت مطلوبی نداشته باشد زیرا همه ارگانها فعالیت و همکاری لازم را نداشتند، اما بطور کلی پیشرفت خوبی داشتهایم و کمکهای بهزیستی، هلال احمر و کمیته امداد بسیار موثر بوده است.»
قرقلو در پایان از نحوه شناسایی دانشآموزانی که درگیر مشکلات هستند، عنوان کرد: «شناسایی دانشآموزانی که مشکلات مالی، توانبخشی و سرپرستی دارند وظیفه مدیران مدارس است؛ در فرمهایی که در اختیار دانشآموزان قرار میگیرد، تمام سوالات مربوطه در آن درج شدهاست که با توجه به آن شورای مدرسه تصمیم گیری میکند و آن را به مراکز مشاوره ارسال میکند؛ پس از آن از طریق مراکز مشاوره کمکهای لازم به دانشآموز ارائه میشود؛ در حقیقت، طی این طرح تا حد زیادی این گروه از دانشآموزان شناسایی و مشکلات عده زیادی از آنها حل میشود.»
دانشآموز خبرنگار: معصومه قنبری
ارسال دیدگاه