مدیر دبیرستان پسرانه به مناسبت روز جوان عنوان کرد:

هدفمند بودن از ویژگی‌های جوان سالم است

شهرری یک (پانا)- مدیر مدرسه پسرانه نیک‌نیان ناحیه یک ری، هدفمند بودن را از ویژگی‌های جوان سالم شمرد و گفت نداشتن برنامه‌ریزی و هدف یکی از عوامل نگران‌کننده برای جوانان است.

کد مطلب: ۱۳۵۲۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد
هدفمند بودن از ویژگی‌های جوان سالم است

نصرت‌الله عرب، در خصوص مشکلات جوانان به خبرنگار پانا اظهار کرد: «جوانان در این دوره با مشکلات زیادی رو به رو هستند؛ نداشتن هدف یکی از این مشکلات است؛ جوانان به دلیل نداشتن هدف در زندگی، دچار سردرگمی می‌شوند.»

وی مدگرایی در بین جوانان را یکی دیگر از عوامل مشکلات در این دوره دانست و بیان کرد: «الگو گرفتن از جهان غرب و همچنین تاثیرپذیری از مدگرایی غرب از مشکلاتی است، که با اتکا به الگوی‌های داخلی و اسلامی می‌توان بر این مشکلات غلبه کرد.»

مدیر دبیرستان نیک‌نیان در رابطه با ضرورت تقویت روحیه جوانان تصریح کرد: «برای تقویت روحیه جوانان باید آن‌ها را به سمت تحصیل و ورزش سوق داد؛ با برگزاری کلاس‌های انسان‌شناسی در سطح شهر می‌توانیم روحیه خودباوری، اعتماد به نفس و توکل به خدا را در جوانان افزایش دهیم. »

عرب در ادامه بیان کرد: «برگزاری مسابقات و جشنواره‌های ورزشی، المپیاد های علمی و ... باعث می‌شود، تا امیدواری در جوانان افزایش و ناامیدی و یاس در آنها کاهش یابد.»

وی ویژگی یک جوان سالم را، خودباوری و خداباوری دانست و بیان کرد: «خودباوری، خداباوری، اعتماد به نفس و هدفمند بودن را می‌توان ملا‌ک‌های سالم بودن یک جوان دانست؛ رعایت موازین اخلاقی و اسلامی نیز از ویژگی‌های یک جوان سالم است. همچنین ادب و نزاکت در رفتار و گفتار، از شاخص‌ترین ویژگی‌های جوان سالم به شمار می‌آید.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار