رئیس انجمن اولیا و مربیان دبیرستان دخترانه دوره اول شاهد سمنان خبر داد:

برگزاری نخستین جشنواره ساخت دست‌سازه‌های خلاقانه با استفاده از مواد دورریختی در مدرسه

سمنان (پانا) - رئیس انجمن اولیا و مربیان دبیرستان دخترانه دوره اول شاهد سمنان از برگزاری نخستین جشنواره ساخت دست‌سازه‌های خلاقانه و مولاژ بدن انسان با استفاده از مواد دورریختی به همت دبیرستان دخترانه دوره اول شاهد سمنان در سه بخش دانش‌آموزان، اولیاء و دبیران این دبیرستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۲۴۱۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نخستین جشنواره ساخت دست‌سازه‌های خلاقانه با استفاده از مواد دورریختی در مدرسه

محمود قراییان، با عنوان این مطلب که ابتدا تیم های شرکت کننده (به صورت انفرادی یا حداکثر در گروه های دو نفره) ایده خود را تصویرسازی و روی کاغذ پیاده کرده و سپس با استفاده از وسایل دورریختی، کاردستی می سازند، تصریح کرد: از جمله وسایل دورریختی در اختیار دانش آموزان، لامپ سوخته، جوراب، لیوان یکبار مصرف و ... است که باید با آن کاردستی های زیبا و خلاقانه بسازند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج فرهنگ خلاقیت و نوآوری در خانه، زمینه سازی ایجاد اوقات فراغت در منزل، شور و نشاط اجتماعی و علمی و ایجاد تفکر در دختران عنوان کرد و افزود: شرکت کنندگان باید آثار خود را حداکثر تا ۳۰ بهمن به دبیرستان تحویل دهند.

رئیس انجمن اولیا و مربیان دبیرستان دخترانه دوره اول شاهد سمنان با عنوان این مطلب که در این دوره از مسابقات برای نخستین بار ساخت مولاژ بدن انسان با شانه تخم مرغ انجام می شود، اظهار کرد: به سبب این فعالیت، کار علمی صورت می گیرد و دانش آموزان با اعضای بدن انسان آشنا شده و رنگ آمیزی بافت ها را فراخواهند گرفت.

قراییان با اشاره به اینکه ارتقاء سطح داوری جشنواره و برگزاری جشنواره به شکل خانوادگی از دیگر ویژگی های برگزاری این دوره از جشنواره است، خاطرنشان کرد: آثار خوب از ساخت مولاژ بدن انسان به مدارس همجوار اهدا خواهد شد تا دبیران در درس زیست از آن برای آموزش استفاده کنند.

وی در پایان با عنوان این مطلب که شرکت کنندگان باید حداکثر تا پایان 30 ام بهمن ماه سال جاری، آثار خود را برای ما ارسال کنند، تصریح کرد: معیارهای جشنواره خلاقانه بودن، کارگروهی، تصویرسازی مناسب ایده، زیبایی، کارایی، استفاده بهینه از مواد، تمیزی کار و استفاده صحیح از زمان است که این دست سازه ها با توجه به آن ارزیابی شده و بلافاصله پس از اتمام مسابقه، نفرات برتر مشخص و به آن ها جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار