رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی:
برای ارتقاء جایگاه علمی کشور باید برنامهریزیهای کلان انجام شود
تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی معتقد است برای ارتقاء جایگاه علمی کشور باید برنامهریزیهای کلانی در آموزش و پرورش انجام شود و این برنامهریزیهای کلان میتواند در حوزه تالیف کتب درسی، برگزاری المپیادها، اجرای شیوههای جدید تولید علم، موضوعات دانشبنیان و تقویت نیروی انسانی باشد.
احمد محمودزاده در گفتوگو با پانا درباره مبحث ارتقاء جایگاه علمی کشور اظهار کرد: «ارتقاء جایگاه علمی کشور و شتاببخشی به این موضوع از جمله مواردی است که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده و ما نیز به دنبال ترمیم و توسعه هرچه بیشتر آن هستیم. متولیان اصلی چنین موضوعی وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستند که این مبحث در آموزش و پرورش به صورت پایهای و وزارت علوم به صورت ریشهای باید حل و فصل شود.»
وی افزود: در شرایط حال حاضر باید فکری اساسی در این خصوص انجام شود و همچنین برنامهریزیهای کلانی را در آموزش و پرورش شاهد باشیم. این برنامهریزیهای کلان میتواند در حوزه تالیف کتب درسی، برگزاری المپیادها، اجرای شیوههای جدید تولید علم، موضوعات دانشبنیان و تقویت نیروی انسانی باشد.»
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی با بیان اینکه مجموعه مدارس غیردولتی و مدارس هیات امنایی با بیش از ۲۱ هزار مدرسه و نزدیک به سه میلیون و ۳۰۰ هزار دانشآموز آمادگی کاملی در جهت تقویت ارتقاء جایگاه علمی کشور دارد، بیان کرد: «از طرق مختلف همچون برگزاری کلاسهای تقویتی و پیشرفت تحصیلی در جهت افزایش میانگین نمرات دانشآموزان و توانمندسازی نیروی انسانی میتوانیم نقش بسزایی را درارتقاء جایگاه علمی کشور ایفا کنیم.»
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این موضوع که سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی هرساله در چندین نوبت، تجزیه و تحلیلی را به صورت پایهای در رابطه با میانگین نمرات دانشآموزان مشغول به تحصیل در این مدارس انجام میدهد، عنوان کرد: «این کار در جهت سنجش میزان عملکرد درسی دانشآموزان در جهت رشد و تقویت جایگاه علمی کشور است. ما معتقدیم با افزایش میانگین نمرات، تقویت کتب درسی و رشتههای موجود و همچنین توانمندسازی نیروی انسانی، به راحتی میتوان گامهایی استوار درخصوص افزایش جایگاه علمی کشور برداشت و این موضوع قابل حل است.»
وی در پایان با اشاره به استفاده از ظرفیت باشگاه دانشپژوهان جوان در رابطه با ارتقاء جایگاه علمی کشور، تصریح کرد: « باشگاه دانش پژوهان جوان دارای ظرفیتی بسیار خوب مانند نیروهای نخبه و جوان است، سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی به دنبال ایجاد هماهنگیهای لازم برای انجام همکاریهای متعدد علمی با این باشگاه است و انشالله با انعقاد تفاهمنامهای که در آن همکاریهای دو طرفه لحاظ میشود، از ظرفیت نخبگان کشور در مدارس غیردولتی و هیات امنایی در جهت برگزاری کلاسهای درس در رشتههای مختلف، بهرهمند خواهیم شد.»
ارسال دیدگاه