معاون وزیر آموزش و پرورش:

ممنوعیت فعالیت آموزشگاه‌هایی که متناسب با سیاست آموزش و پرورش حرکت نمی‌کنند

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت اجازه فعالیت به اندک آموزشگاه‌هایی که متناسب با سیاست وزارت آموزش و پرورش و در راستای سند تحول بنیادین حرکت نمی کنند، داده نخواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۳۴۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد
ممنوعیت فعالیت آموزشگاه‌هایی که متناسب با سیاست آموزش و پرورش حرکت نمی‌کنند

احمد محمودزاده در جلسه هم‌اندیشی و تبادل نظر با مؤسسان آزمون‌گر مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، ضمن تسلیت ایام فاطمیه، اظهار کرد: آموزش و پرورش به جهت تربیت نیروی انسانی به عنوان بزرگترین و مهمترین دستگاه در نظام جمهوری اسلامی ایفای نقش می‌کند اهمیت این تربیت در تمام اسناد بالادستی به ویژه بیانیه دوم گام انقلاب اسلامی تشریح شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: موضوع نیروی انسانی در مجموعه‌ای به نام آموزش و پرورش از اهمیت بسزایی برخوردار است، بخشی از جریان آموزش و تربیت در مدارس شکل می‌گیرد و بخش دیگر به عنوان مکمل، در مراکز و آموزشگاه‌ها صورت می‌پذیرد. به همین منظور آموزشگاه هامتناسب با اهداف آموزش و پرورش باید برنامه ریزی داشته باشند.
محمودزاده بیان کرد: کار ما در نظام تعلیم و تربیت کمک به توانمندسازی نیروی انسانی و تحقق اهداف تربیت دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی است.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: نظام آموزش و پرورش مسئولیت عظیم باروری وشکوفایی استعدادها و توانایی نسل کنونی و آتی جامعه را برای نیل به توسعه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی واجتماعی را به عهده دارد باید هم‌اندیشی کنیم که چه اقداماتی در نظام تعلیم و تربیت و در مراکز و آموزشگاه‌ها انجام دهیم.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش امری حاکمیتی است و واگذاری آن به غیر ممنوع است. فعالیت‌هایی که در مدارس و مراکز غیردولتی انجام می‌شود، اجرای سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش است که به تبع این مجوز فضای آموزشی، بستری مناسب برای فعالیت‌های مالی و اقتصادی مؤسسان نیز فراهم شده است و طبیعتا باید قدردان و قدرشناس آن باشند.

وی ادامه داد: این گله وجود دارد که با وجود اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران بستر اشتغال و آموزش فراهم می‌شود، اما بعضی‌ها سهوا یا عامدانه با شیطنت‌های بیرون و داخل مرز سعی در انعکاس اهداف و مقاصدی مخرب، دارند! باید حواسمان باشد در زمین دشمن بازی نکنیم. در این جریانات هم‌فکری داشته باشیم و با اقدامات خود بتوانیم به جریان علمی و تربیتی کشور کمک کنیم تا دانش‌آموز تربیت شده متعهد به اخلاق اسلامی ما، بتواند در راستای ارتقا و جهش علمی کشور، طبق فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، گام بردارد.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی افزود: با کمک به جریان علمی کشور و با داشتن دانش‌آموز دارای هویت علمی و مذهبی، که از اهم موضوعات ماست، بیشتر از همیشه زمینه‌ساز پیشرفت و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی در سطح بین‌الملل را فراهم آوریم.

وی بیان کرد: نگاه به مسائل تربیتی و اعتقادی همچنین حفظ دستاوردهای اسلام و انقلاب جز اولویت های دولت است تربیت دانش‌آموز باید برای تداوم انقلاب باشد و دستاوردهای خود را به آیندگان انتقال دهد.

محمودزاده اشاره کرد: باید استانداردهای مناسبی برای برگزاری آزمون‌های خود داشته باشیم برای داشتن محتوای بومی متناسب با زیست بوم جلسات مختلفی برگزار کردیم تا بتوانیم یک الگو و مدل تولید محتوایی ارائه دهیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی افزود: مدارس ما گفت و گوی بین نسلی را در بین دانش‌آموزان ترویج دهند. همچنین آزمون‌های مراکز و آموزشگاه ها باید به تقویت جریان علمی کشور و قدرت دانش آموزان در حوزه علمی کمک کنند.

وی اظهار کرد: انتظار داریم در تعاملی دو سویه اهدافمان محقق شود و براساس قانون وتأکید بر ارتقای توسعه نیروی انسانی و تحقق عدالت اجتماعی در شاخص‌های علمی، آموزشی و تربیتی، دانش‌آموزی که در این مراکز آموزش می‌بیند در تراز انقلاب اسلامی تربیت شود و حرکت کند.

وی تاکید کرد: باید نظارت دقیق به محتواهای آزمون‌ها و سوالات طراحی شده داشته باشیم و یک گروه کاری برای این موضوع قرار دهیم تا این امر به خوبی ساماندهی شود.

محمودزاده گفت: نیروی انسانی مشغول در مراکز و آموزشگاه‌ها باید صاحب صلاحیت باشند به دنبال چارچوبی برای این امر هستیم این صلاحیت براساس مولفه هایی صورت می‌گیرد تا آزمون گرها، طراحان سوال و مدرس ها به خوبی انتخاب شوند.

معاون وزیر تاکید کرد: در مراکز آموزشی و پرورشی، ضوابط و مقررات نباید نادیده گرفته شود، فضای محیط‌های آموزشی ما می‌بایست از نگاه مسائل تربیتی مطلوب باشند.

وی در پایان اظهار کرد: اجازه فعالیت به اندک آموزشگاه‌هایی که متناسب با سیاست وزارت آموزش و پرورش و در راستای سند تحول بنیادین حرکت نمی‌کنند، داده نخواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار