وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد؛
لزوم برنامه ریزی برای نسل آینده متناسب با خواسته، نیاز، توانمندی و ظرفیت آنان
تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش بر لزوم برنامه ریزی برای نسل آینده متناسب با خواسته، نیاز، توانمندی و ظرفیت آنان تاکید کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری در جمع دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در پردیس نسیبه تهران، روز دانشجو را یادآور شهادت دانشجویانی دانست که مقابل استکبار ایستادند.
وی با بیان فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه جهت جهاد علمی، ظلم ستیزی است، خاطر نشان کرد: هر فعالیتی که انجام گیرد و نتیجهاش ایجاد عدالت و ظلم ستیزی نباشد، ابتر است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان ویژگیهای نسلهای مختلف و نسل جدید و رویکردها و روشها در مواجه با هرکدام، برلزوم توجه به خواسته، نیاز، توانمندی و ظرفیت آنان و برنامهریزی برای نسل آینده تاکید و تصریح کرد: باید اندیشید که معلم با دانش آموز و یا استاد با دانشجو چه رفتاری داشته باشد، در این دوران چه اقدامی انجام داد که نظام تعلیم و تربیت برای دانش آموز مساعد بوده و او در مقابل فرصتهای تربیتی و یادگیری قرار گیرد.
وی با اشاره به سبکها و رویکردهای مدیریت و رهبری در دورههای مختلف، گفت: امروز سبکهای مدیریت آموزشی به سمت سبکهای رهبری مشارکتی و نهادی حرکت میکند.
نوری، پذیرش دانشجو و دانش آموز به عنوان کنشگر اجتماعی را گامی مهم عنوان و اظهار کرد: برای نسل جدید و نسل حال باید رفتارمان متاثر از سبک مدیریتی آن زمان باشد، معلم تبدیل به همراه پژوهشگر، تسهیلگر و راهنما شده و دانش آموز و متربی را همراهی کند. ما باید رویکردمان را تغییر داده و دانش آموز را به سرزمینی بیاوریم که مورد تقاضای اوست. این نسل نیازمند ابراز وجود است.
وی دغدغههای دانشجو معلمان در راستای اهداف و مقاصد دانست که هم جهت با اهداف کشور است و افزود: برای تحقق همین هدف حدود ۵ هزار معلم و ۳۶ هزار دانش آموز شهید شدند.
وزیر آموزش و پرورش، دانش آموزان برجسته را حاصل زحمات و کار معلمان دانست و افزود: شما که اکنون اینجا به عنوان سرآمدان دانشجویان کل کشور حضور دارید بخش اعظمی از آن را مدیون خانواده خود و بخشی هم مدیون معلمان خود هستید.
وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود کارهای جهادی تشکلهای دانشجویی را مورد تقدیر قرار داد.
نوری، گفتمان سازی را از مهمترین اقدامات نام برد و گفت: امروز در دولت بر ورود معلم تنها از مسیر تربیت معلم تاکید میشود، و این گفتمان بسیار با اهمیت بود.
وی ادامه داد: بررسیها نشان میداد فارغ التحصیلان این دانشگاه ماموریتشان در جهت تقویت هویت ملی و آرمانهای این مملکت اسلامی را خوب انجام دادند که جای تشکر دارد.
وزیر آموزش و پرورش، با بیان اینکه ما به اجرای سندتحول بنیادین ملزم هستیم و باید نسبت به آن نیز گزارش بدهیم، بر افزایش تعامل دانشگاه با ادارات آموزش و پرورش تاکید و تصریح کرد: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی یکی از مراکز تحول بنیادین است اقدامات در حوزه برنامه درسی و رتبه بندی مدرسه از جمله فعالیتهایی است که در راستای تحول بنیادین انجام میشود.
وی با اشاره به کمبودها و برخی نواقص در دانشگاه و سعه صدر و صبوری دانشجو معلمان بر اهتمام در جهت پیگیری و رفع مسائل تاکید کرد.
وزیر آموزش و پرورش، تصریح کرد: جامعه باید بداند کاشت در سرزمین آموزش و پرورش، کاشت انسان است و قطعا یکی دو روزه جواب نمیدهد، برای تحول لازم است به یکدیگر کمک کنیم شما دانشجومعلمان حرکت کنید و ما همراه تان باشیم .
وی در پایان سخنان خود به مکتب تربیتی شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: در این مکتب است که میشود از یک عرصه سخت جنگی عرصه تربیتی ساخت.
ارسال دیدگاه