وزیر آموزش و پرورش:

اینترنت «شاد» تا پایان سال رایگان است؛ شاد نباید تعطیل شود

شبکه‌ای که بتواند روزانه ۱۱ میلیون نفر را پذیرا باشد، گسترده و قدرتمند است و این آمار بالایی محسوب می‌شود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه شبکه شاد نباید تعطیل شود گفت بچه‌های ما باید در این زیست‌بوم هم حضور داشته باشند و باید فرزندان‌مان را متناسب با زمان تربیت کنیم.

کد مطلب: ۱۳۰۹۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
اینترنت «شاد» تا پایان سال رایگان است؛ شاد نباید تعطیل شود

به گزارش ایسنا،‌ یوسف نوری درباره جایگاه و چگونگی استفاده از شبکه شاد در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: شاد، شبکه منحصر به فردی است. راه‌اندازی شاد، کار خوبی بود به‌گونه‌ای که می‌توان آن را در سطح جهانی نیز معرفی کرده و به نمایش گذاشت.

وی افزود: شبکه‌ای که بتواند روزانه ۱۱ میلیون نفر را پذیرا باشد، شبکه‌ای گسترده و قدرتمند است و این آمار بالایی است و گاهی پهنای باند بالاتری نسبت به پیام‌رسان‌های معروف دنیا را به خود اختصاص می‌داد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شاد، نقایصی داشت که به مدیر مجموعه فنی شاد منتقل کردیم و به‌تدریج برطرف شدند که یکی از آن‌ها ایجاد کلاس مجازی بود که به قابلیت‌های شاد افزوده شد گفت: مخصوصاً برای خارج از کشور و مناطقی که دسترسی کمتری به آموزش باکیفیت دارند باید از این شبکه به‌صورت مکمل آموزش استفاده شود.

نوری تاکید کرد: شاد نباید تعطیل شود. بچه‌های ما باید در این زیست‌بوم هم حضور داشته باشند. باید فرزندان‌مان را متناسب با زمان تربیت کنیم. بچه‌ها با این فضا زودتر سازگاری پیدا می‌کنند و می‌توانند آموزش‌های مکمل را از آنجا دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه شاد خودش پیام‌رسان اختصاصی است و مهمتر از آن، یک موتور جست‌وجوی پاک و اختصاصی با عنوان «شادبین» دارد اظهار داشت: شادبین موتور جست‌وجوی بسیار خوبی است و اطلاعات دسته‌بندی‌شده کامل بر اساس نیاز دانش‌آموز در اختیار قرار می‌دهد؛ به‌جز مواردی که برای دانش‌آموز مضر هستند، مابقی اطلاعات را نشان می‌دهد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش و پرورش شبکه‌ای را در اختیار دارد که هم کلاس مجازی دارد، هم پیام‌رسان اختصاصی و هم موتور جست‌و‌جوی ایمن. شاد، یک پیام‌رسان جامع است؛ البته ممکن است پهنای باند کم باشد یا دسترسی به گوشی و دستگاه وجود نداشته نباشد که باید آن را به‌تدریج جبران کنیم. سال گذشته نیز تعدادی تبلت میان دانش‌آموزان کم‌برخوردار توزیع شد و امسال هم این کار را با خیرین ادامه می‌دهیم.

نوری درباره هزینه استفاده از اینترنت در شبکه شاد نیز گفت: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت ارتباطات داشتیم قرار بوده اینترنت شاد تا پایان برنامه ششم توسعه، یعنی تا پایان سال ۱۴۰۱ رایگان باشد که با وزیر ارتباطات و معاون اول رئیس‌جمهور در این باره صحبت کردیم که به آن عمل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار