وزیر آموزش و پرورش در روز سوم از سی‌و‌ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش:

امسال ۳۰۰ هزار دانش‌آموز اتباع به جمعیت ۵۶۰ هزار نفری پیشین افزوده می‌شوند

عزم وزارت آموزش و پرورش برای تحول بنیادین ‌در «مدرسه»

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش تراکم بالای دانش‌آموزان در کلاس‌های درس را یک مشکل و چالش جدی در آموزش و پرورش برشمرد که این مشکل با افزایش مهاجرت‌ها به برخی مناطق شهری و حاشیه شهرها و نیز مهاجرت اتباع تشدید شده است.

کد مطلب: ۱۳۰۳۲۷۱
لینک کوتاه کپی شد
امسال 300 هزار دانش‌آموز اتباع به جمعیت 560 هزار نفری پیشین افزوده می‌شوند

یوسف نوری صبح امروز در سومین روز از سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور که با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در سالن همایش‌های جمهوری اسلامی ایران درحال برگزاری است، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس از جمله ۵ هزار معلم شهید و ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید، گفت: در آستانه هفته دولت هستیم؛ هفته‌ای که مزین به نام دو شهید معلم والامقام، شهیدان رجایی و باهنر است.

وی افزود: امروز بیشترین و بالاترین همکاری بین قوای سه‌گانه برای پیشرفت کشور و اعتلای نظام وجود دارد که نمود آن را در تصویب و اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان شاهد هستیم؛ قانونی که یکی از مولفه‌های مهم در تحول و ارتقای کیفی نظام تربیتی و مهارت‌های معلمان است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: من در این فرصت به نیابت از همه همکاران فرهنگی آموزش و پرورش، از ریاست محترم مجلس، نمایندگان محترم مجلس بویژه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری به واسطه تصویب این قانون تشکر و قدردانی می‌کنم.

نوری در بخشی از سخنان خود به چالش و مشکل تراکم دانش‌آموزان در مدارس و کلاس‌های درس اشاره کرد و اظهار داشت: سال ۱۳۹۲ حدود ۱۲ میلیون دانش‌آموز داشتیم اما اکنون سال تحصیلی جدید را با ۱۶ میلیون دانش‌آموز آغاز می‌کنیم.

وی تصریح کرد: از طرفی شاهد افزایش مهاجرت به برخی مناطق شهری و حاشیه شهرها هستیم که به تراکم موجود در کلاس‌های درس بویژه در مناطق حاشیه‌ای و اطراف شهرها دامن می‌زند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مهاجرت اتباع به عنوان تشدیدکننده مشکل و چالش تراکم کلاس‌ها در سال تحصیلی آینده، گفت: در مهرماه امسال حدود ۳۰۰ هزار دانش‌آموز اتباع به جمعیت ۵۶۰ هزار نفری پیشین افزوده می‌شود که ورود این افراد معمولا به مناطقی است که از قبل مشکل تراکم بالای دانش‌آموزی داشته‌اند.

نوری افزود: بنابراین به ناچار باید کلاس‌های جدید ایجاد شود اما با توجه به محدودیت‌های موجود در زمینه‌های اعتباری و تملکی، امکان افزایش کلاس در این محله‌ها و مناطق در زمان سریع و مناسب وجود ندارد.

وی در ادامه، به توجه ویژه مجلس شورای اسلامی به موضوعات و مباحث نظام تعلیم و تربیت اشاره و اظهار کرد: قوه مقننه ظرفیت‌های قانون‌گذاری و حمایتی بالایی دارد و آموزش و پرورش نیز بر اساس منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) توجه خاص به اسناد تحولی از جمله سند تحول بنیادین را به شکل عملیاتی و جدی مدنظر دارد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ما در این اجلاس بنا داریم با حضور و همراهی همه مدیران و روسای مجموعه بزرگ آموزش و پرورش کشور، تحول بنیادین را در «مدرسه» ایجاد کنیم؛ بنابراین از مرکز پژوهش‌های مجلس و دیوان محاسبات به عنوان بازوهای قدرتمند مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم که در زمینه‌های تحقیقاتی و ترسیم چشم‌انداز، به ما یاری برسانند؛ البته جا دارد در این فرصت، از همراهی خوب و ارزشمند این مجموعه‌ها که همواره در کنار و حامی نظام آموزش و پرورش هستند، تشکر و قدردانی کنم.

نوری در پایان خاطرنشان کرد: امروز شاهد وجود هماهنگی و همکاری بین قوای سه‌گانه در حد اعلا هستیم؛ همچنین مجلس شورای اسلامی نگاه بسیار خوبی به نظام تعلیم و تربیت دارد. بنابراین امیدواریم بتوانیم در راستای اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی، منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و راه شهدای والامقام گام برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار