بابایی کارنامی در گفتوگو با پانا:
فرهنگ مهارتآموزی و توسعه کارآفرینی در نظام تعلیم و تربیت نهادینه شود
کارگاههای دانشآموزی در مدارس فعالتر شوند
تهران (پانا) - رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت دانشآموزان دارای استعداد و خلاقیت زیادی هستند، باید به آنان جهت داده شود و از ظرفیتشان به خوبی برای توسعه اشتغال استفاده شود.
علی بابایی کارنامی در گفتوگو با پانا با تاکید بر اینکه مهارتآموزی دانشآموزان در مدارس بسیار مهم است و حتماً باید این موضوع در مدارس مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: «باید در مدارس به دانشآموزان مهارتهای لازم آموزش داده شود تا آنان فقط به دنبال مدرکگرایی نباشند.»
وی با اشاره به اینکه نباید رویکرد دانشآموزان مدرکگرایی باشد و با این هدف درس بخوانند، گفت: «فرهنگ مهارتآموزی و توسعه کارآفرینی باید در نظام تعلیم و تربیت نهادینه شود.»
رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: «دانشآموزان دارای استعداد و خلاقیت زیادی هستند و باید به آنان جهت دهیم و از ظرفیتشان به خوبی و برای توسعه اشتغال استفاده کنیم.»
نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «باید دانشآموزان به سمت مهارتآموزی و یادگیری مشاغل مهم و ضروری سوق داده شوند. در حال حاضر نگاه اغلب دانشآموزان این است که در کنکور سراسری شرکت کرده و مدرک بگیرند اما این رویکرد باید تغییر کند و به سمت مهارتآموزی تغییر یابد.»
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: «باید در سطوح تحصیلی، مهارتآموزی دانشآموزان مورد توجه قرار گیرد. آنان باید در حوزههای مختلف اشتغال زایی و کارآفرینی فعال شوند. اگر این موضوع مورد توجه قرار گیرد، دغدغه ما در حوزه کسب مهارت دانشآموزان مرتفع میشود.»
رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: «باید به گونهای زمینه مهارتآموزی دانشآموزان در مدارس فراهم شود که آنان بتوانند پس از اتمام دوران تحصیلی خود در بخشهای تولیدی و صنعتی مشغول به کار و یا در زمینه مشاغل خانگی و خرد فعال شوند.»
وی با بیان اینکه باید کارگاههای دانشآموزی در مدارس فعالتر شوند، گفت: «لازم است به صورت مداوم یا آنکه در روز مشخصی در هر هفته، شرایط برای مهارتآموزی دانشآموزان در رشتههای مختلف فراهم شود تا دانشآموزان در کنار تعلیم و تربیت، مهارتهای لازم را نیز کسب کنند.»
نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: «پیشنهاد مجلس شورای اسلامی این است که وزارت آموزش و پرورش بخشی از سرفصلهای دروس را برای افزایش مهارت دانشآموزان اختصاص دهد تا مهارت آنان تقویت شود.»
ارسال دیدگاه