با حضور معاون اول رئیس جمهور؛

آیین بهره‌برداری از ۱۳ هزار و ۴۵۰ کلاس درس در سراسر کشور برگزار شد

تهران (پانا) - معاون اول رئیس جمهور ۱۳ هزار و ۴۵۰ کلاس درس را در قالب ۲ هزار ۹۵۰ پروژه آموزشی، با حضور در مدرسه امام رضا (ع) منطقه ۱۶ تهران و به صورت ارتباط ویدئو کنفرانس با استان‌های سراسر کشور افتتاح کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۴۷۴۲
لینک کوتاه کپی شد
آیین بهره‌برداری از ۱۳ هزار و ۴۵۰ کلاس درس در سراسر کشور برگزار شد

آئین افتتاح همزمان 2 هزار و 950 فضای آموزشی در سراسر کشور صبح امروز سه شنبه 19 بهمن 1400، با دستور و ارتباط ویدئو‌کنفرانس محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

این طرح‌ها مشتمل بر 13 هزار و 450 کلاس درس است که در زیربنایی بالغ بر دو میلیون مترمربع و با صرف اعتباری در حدود 10 هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

معاون اول رئیس جمهور با حضور در مدرسه استثنایی امام رضا (ع) منطقه 16 تهران و ارتباط تصویری با استانداران سراسر کشور این طرح ها را افتتاح کرد.

استان‌های خوزستان با 2122 کلاس درس، فارس با 1380 کلاس درس و خراسان رضوی با 1117 کلاس درس به ترتیب بیشترین پروژه‌های افتتاحی را داشتند.

گفتنی است، مدرسه امام رضا (ع) با زیربنای 1400 مترمربع، دارای امکاناتی نظیر اتاق فیزیوتراپی، سالن چند منظوره و نمازخانه است که به همت خانواده خیر نیک اندیش مدرسه‌ساز «میرمحمد صادق» با صرف هزینه‌ای در حدود 10 میلیارد تومان ساخته شده است.

حل مسأله «مدارس سنگی» با همراهی «دولت و خیرین مدرسه‌ساز»

مهراله رخشانی‌مهر در این آیین اظهار کرد: همراهی معاون اول ریاست جمهوری و وزیر آموزش و پرورش با موضوع توسعه فضاهای آموزشی و بحث خیرین مدرسه ساز، موجب دلگرمی و شایسته قدردانی است.

وی افزود: این 2 هزار و 950 طرح، مشتمل بر 13 هزار و 450 کلاس درس، در زیربنایی بالغ بر 2 میلیون مترمربع است، که با صرف اعتباری درحدود 10 هزار میلیارد تومان، در 31 استان کشور تقدیم آینده سازان میهن شد.

رخشانی مهر ادامه داد: با احتساب 1 هزار و 300 کلاس درسی که در اردیبهشت ماه امسال و همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم افتتاح شد، امسال در مجموع 14 هزار و 745 کلاس درس به بهره برداری رسید، یعنی به طور میانگین هر روز 40 کلاس درس تقدیم جامعه تعلیم و تربیت شده است.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس وجود مدارس سنگی را یکی از مسائل مهم آموزش و پرورش دانست و گفت: این مدارس که غالباً در مناطق عشایری و صعب‌العبور واقع و با استفاده از سنگ و مصالح مرسوم این مناطق ساخته شده اند؛ جمعیت دانش آموزی شناور بین 5 تا 15 نفر دارند.

وی تصریح کرد: پراکندگی«مدارس سنگی» در نقاط مختلف کشور وجود دارد. برنامه جمع آوری مدارس سنگی در استان‌های خوزستان، فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده و همراهی بیشتر دولت و خیرین را می‌طلبد و امیدوارم در طول دولت سیزدهم این مسأله حل شود.

رخشانی مهر، با اشاره به ارتباط زنده با استانداران خراسان رضوی، ایلام، سیستان و بلوچستان و هرمزگان، گفت: جریان «مدرسه‌سازی» و رشد فزاینده ساخت، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی نوید بخش آینده روشن و پایان محرومیت‌های آموزشی در استان‌های کمتر برخوردار است.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با تأکید بر حمایت از برنامه وزیر آموزش و پرورش در ساماندهی مدارس مناطق مرزی، به ارائه گزارشی در خصوص وضعیت فضاهای آموزشی کشور پرداخت و گفت: ارتقای سرانه فضاهای آموزشی، حذف مدارس خشت و گلی، ساماندهی سیستم‌های گرمایشی مدارس، کاهش 10.5 درصدی آمار مدارس نیازمند تخریب و بازسازی و مقاوم‌سازی از 30 درصد به کمتر از 19.5 درصد از جمله اقدامات انجام شده در سال‌های اخیر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار