فصلنامههای رشد آموزش تاریخ و ریاضی منتشر شد
تهران (پانا) - جدیدترین شماره فصلنامههای رشد آموزش تاریخ و رشد آموزش ریاضی توسط دفتر انتشارات و فناوری آموزشی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، فصلنامههای تخصصی رشد آموزش تاریخ و رشد آموزش ریاضی از گروه مجلات علوم انسانی و علوم پایه و فنی به عنوان جزئی از بستههای تربیت و یادگیری در چارچوب اهداف و راهبردهای آموزش و پرورش، با زمینه آموزشی، تحلیلی و اطلاعرسانی برای معلمان، دانشجو معلمان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش ویژه فصل پاییز ۱۴۰۰ منتشر شدند.
فصلنامههای گروه علوم انسانی
رشد آموزش تاریخ
در هفتادو هشتمین شماره این فصلنامه آموزشی، تحلیلی و اطلاعرسانی (دوره بیستوسوم) به سردبیری دکتر محمدحسین وفاییان مطالبی که برای معلمان، دانشجو معلمان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش منتشر میشود مطالب زیر به چشم میخورد:
• آگاهی تاریخی
• تأملاتی درباره آموزش تاریخ در کتب درسی: گفتوگو با دبیران تاریخ
• تجربهنگاری کلاس تاریخ در موزه
• راهکارهایی برای آموزش بهتر تاریخ
• حافظه و هویت تاریخی: مصاحبه با حجتالاسلام والمسلمین دکتر احمد رهدار
• آموزش تاریخ و برنامهریزی درسی: مصاحبه با دکتر مهدی فراهانی منفرد
• درآمدی بر شناخت ویژگیهای منابع معتبر و نامعتبر تاریخی
• تاریخ در آینه ارزشها
• آسیبها و چالشهای آموزش مجازی در پیامرسان شاد با تأکید بر درس تاریخ
• درآمدی بر جایگاهشناسی تاریخ در اندیشه رهبر معظم انقلاب اسلامی
• روایتی نو از شخصیت دکتر عبدالحسین زرینکوب
• بررسی تاریخی تنوع مدارس در ایران
• اخبار و رویدادها
فصلنامههای گروه علوم پایه و فنی
رشد آموزش ریاضی
این فصلنامه آموزشی، تحلیلی و اطلاعرسانی به سردبیری دکتر رضا حیدری قزلچه برای معلمان، دانشجو معلمان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش منتشر میشود. در شماره ۱۳۹ از رشد آموزش ریاضی مطالب زیر منتشر شده است:
• سایه روشن کنکور۱۴۰۲
• الگوی تدریس هفت E در آموزش ریاضی
• آموزش تشخیص وزن عروضی به کمک دنبالههای ریاضی
• طرح مسئله ریاضی براساس زمینههای دنیای واقعی
• برندگان جوایز کمیسیون بینالمللی تدریس ریاضی
• معرفی و ترجمه مقالهای از Crux Mathematicorum
• پیشگیری از تقلب دانشآموزان در ارزشیابیهای مجازی
• احتمال اینکه دو عدد طبیعی دلخواه عامل مشترکی نداشته باشند چقدر است؟
ارسال دیدگاه